Dag allemaal!
Terwijl we genieten van de heerlijke nazomer, is het stilletjes aan tijd geworden voor een nieuwe editie van het Realitynet Songfestival. Editie nummer 29 al! We bevinden ons deze keer in het prachtige Wenen, de hoofdstad van Oostenrijk. Dat komt uiteraard omdat D sterretje N zich tot winnaar mocht kronen nadat hij met het prachtige
Josh. - Expresso & Tschianti hetero blanke mannen met gitaren naar het songfestival stuurde. Wie had dat ooit gedacht?! Nog eens een dikke proficiat, D*N!
De naam van deze hoofdstad is helaas ook symbolisch voor de tranen die over onze wangen rollen nadat we vernamen dat Brent niet langer de organisatie op zich zal nemen. We willen hem echter nog een laatste keer enorm bedanken voor de inzet en het enthousiasme waarmee hij de vorige edities keer op keer succesvol organiseerde. En dat terwijl hij het razenddruk heeft met zijn carrière. Bedankt, Brent! Hopelijk zien we je nog terug als deelnemer!
Dat wil dus ook zeggen dat er iemand het stokje van hem moet overnemen. Wees gerust, van mij zullen jullie maar één keer last hebben. Ik zal namelijk enkel voor deze editie de organisatie op mij nemen. Daarna wordt het stokje definitief overgedragen aan zijn opvolger, niemand minder dan KingLennart! We zijn ervan overtuigd dat hij met veel passie erin zal slagen om deze rol op zich te nemen. Proficiat!
Bij deze editie zal ik dus eenmalig de organisatie op mij nemen, maar dat doe ik niet alleen. Ik zal namelijk de ondersteuning krijgen van Mister ChatGPT bij het toewijzen van de landen! Dat zal hij doen op basis van de antwoorden die jullie geven op vijf meerkeuzevragen die hij heeft opgesteld. De bedoeling is dat je op elke vraag een antwoord kiest en dit bij het inschrijven naar mij stuurt. Je kan de vragen zonder nadenken beantwoorden en je laten verrassen of je kan proberen te redeneren welke landen horen bij bepaalde antwoorden en zo dus invloed uitoefenen op het land dat je zou kunnen krijgen. Het enige wat ik Mister ChatGPT zal vragen is om voor variatie te zorgen in de landen die hij zal toewijzen. Nadien zijn jullie helemaal vrij in de muziekkeuze, zolang de artiest maar uit jouw land komt. Lees zeker de specifieke regels hieronder voor meer informatie.
- Elk lid op Realitynet mag meedoen aan RSC. De enige voorwaarde is dat je een eigen account hebt op het forum.
- Elke persoon stuurt maximaal één inzending in per editie. Deze inzending mag van elk jaar of genre zijn. Behoudens de restricties van het thema krijgt de deelnemer dus de volle vrijheid om een inzending te kiezen.
- Er mogen geen liedjes worden ingezonden die eerder hebben meegedaan aan RSC. Dit geldt voor de originele versies, covers, remixes of andere alternatieve versies van datzelfde lied. Check hier het overzicht van eerdere edities.
- Het is niet mogelijk dat eenzelfde artiest of lied meerdere keren tijdens dezelfde editie wordt ingezonden. In dat geval krijgt de eerste inzender prioriteit en wordt aan anderen gevraagd een nieuwe inzending te zoeken.
- De deadline om te stemmen wordt door de host bekendgemaakt wanneer alle inzendingen zijn bekendgemaakt. Doorgaans wordt een luister- en stemperiode van drie weken gehanteerd nadat de inzendingen gekend zijn.
- Stemmen gebeurt in Eurovisie-stijl door het uitreiken van punten aan je top 10 nummers op volgende manier: 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt(en). Stemmen op je eigen inzending is strikt verboden.
- De stemmen moeten tijdig verzonden worden naar de host via PM. Wanneer een deelnemer niet op tijd stemt, dan wordt diens inzending gediskwalificeerd en wordt diens puntenaantal teruggebracht tot nul.
- Het bekendmaken van de stemmen en je inzending wordt pas aan het einde van de editie gedaan. Het publiekelijk bekend maken van je inzending of punten tijdens de Song Contest kan leiden tot diskwalificatie.
- Het uitbrengen van de stemmen gebeurt door de deelnemers zelf nadat de host de voting order heeft bekendgemaakt. Elke deelnemer krijgt maximaal 24 uur om diens stemmen te openbaren in het topic. Wanneer de periode overschreden wordt, dan maakt de host deze stemmen zelf bekend.
- Bij een gelijke stand wordt eerst gekeken naar de inzending die van de meeste andere deelnemers punten heeft gekregen. Als er dan nog steeds een gelijke stand is, dan wordt gekeken naar het aantal 'hoogste scores' beginnend vanaf 12 punten, dan 10 punten aflopend tot 1 punt.
- De winnaar is de persoon wiens inzending uiteindelijk het meeste punten heeft weten te verzamelen tijdens deze editie. Daarnaast wordt de uitslag van RSC opgenomen in de RN Ranking.
- Bij enige twijfel heeft de host altijd het laatste woord.
- Het land waarmee je zal deelnemen wordt bepaald door Mister ChatGPT op basis van de antwoorden die je geeft op de vijf vragen die je onderaan kan vinden.
- Een artiest komt in aanmerking voor een land wanneer deze voldoet aan minstens één van volgende voorwaarden: De artiest is geboren in het land, de artiest is sinds geruime tijd woonachtig in het land of de artiest heeft specifieke banden met dit land (bv. een ouder uit dit land of een dubbele nationaliteit). Deze band moet specifiek aangetoond worden bij het claimen van een inzending.
Voor een groep geldt dat minstens de helft van de leden moet voldoen aan bovenstaande criteria. Voor bands met een oneven aantal leden geldt een ratio van minstens 1/3 of 2/5. - Inzendingen zijn deze editie anoniem. Het is verboden om je inzending of punten bekend te maken vooraleer de stem- en luisterperiode voorbij is. Dit op eender welke manier ook.
- Wordt vervolgd...
Inschrijven is mogelijk tot
maandag 4 november 2024, 23:59 CET en doe je door een PM sturen naar
Vermoljoen. Hierin deel je jouw antwoorden op de vragen mee, die hieronder zijn te vinden. Na deze deadline deel ik via PM mee welk land je wordt toegewezen.
1. Als je één superkracht kon hebben, welke zou je kiezen?
a) Onzichtbaarheid
b) Vliegen
c) Gedachten lezen
d) Supersnel rennen
e) Teleportatie
2. Wat is je favoriete snack tijdens het kijken van een film?
a) Popcorn
b) Chips
c) Chocolade
d) Noten
e) Snoep
3. Welke van deze zou je kiezen om in te wonen als het kon?
a) Een kasteel
b) Een strandhut
c) Een boomhut
d) Een futuristisch appartement
e) Een camper
4. Als je een muziekgenre was, welke zou je zijn?
a) Klassiek
b) Rock
c) Jazz
d) Elektronisch
e) Reggae
5. Welke kleur sokken draag je het liefst?
a) Geen sokken, blote voeten!
b) Wit
c) Zwart
d) Felle kleuren (rood, groen, geel)
e) Met gekke patronen
De definitieve keuze van je liedje moet je vóór
maandag 18 november 2024, 23:59 CET doorgeven via PM aan
Vermoljoen. Je levert hierbij minstens volgende gegevens aan:
Land:
Artiest:
Lied:
Youtube link:
Informatie over je inzending (optioneel):
Recap segment van 20 seconden (optioneel):Gelieve de regels grondig na te lezen en bij vragen de host te contacteren. Veel succes!