Alright, ik had met pijn en moeite ook een team in elkaar gedraaid. Ben uiteindelijk wel redelijk tevreden met het eindresultaat, hoewel dat ook gaat afhangen van het resultaat van deze eerste etappe
Kopmannen
Pogy & Vingy
(reserve: Jasper Philipsen)Ik wilde heel graag Philipsen in m'n basisteam, want ik denk dat hij vrij overtuigend het groen gaat pakken. WvA gaat niet voor groen, en ik denk dat hij dat meent. Natuurlijk behalve als hij het zonder extra moeite in zn schoot geworpen krijgt. Maar hij gaat niet meesprinten in tussensprints, en is maar de vraag of hij doorgaat tot het eind. En ik denk dat Jakobsen niet over alle bergen komt. Pedersen wordt denk ik geklopt op snelheid...
Dus tot een kwartier voor tijd had ik Vingegaard op mn reservebank - ondanks dat ik denk dat Vingy 2e wordt. Met het idee dat als óf Pogy óf Vingy óf Philipsen afstapt, dat ik een fors voordeel zou kunnen hebben.
Alleen, ook als Philipsen groen pakt enzo, kan het best dat hij misschien 350 punten oplevert. Maar Vingy gaat vermoedelijk al vanaf het begin hoog in het klassement meerijden, dus dan kan je zo tegen de 500 punten aanlopen. Zou dus best kunnen dat als niemand van deze 3 kopmannen afstapt, ik een fors nadeel heb tegen vrijwel alle andere teams.
Ohja, en Pogy >> Vingy. Sowieso vanwege jongerenklassement, maar ik verwacht dat ook zonder die punten Pogy meer punten gaat pakken. Voor eindwinnaar klinkt het close, maar qua punten (ook zonder wit) mik ik op Pogy.
Beschermd:
Hindley + CRodriguez + Pidcock + OConnor
(reserve: Pedersen + Ciccone)Meestal ben ik fan om zo'n outsider voor de winst te hebben die misschien duur is, maar die anderen niet hebben. Heb op zo'n manier bijvoorbeeld Porte, Mas en Carapaz als (bijna-)unica's gehad. Minder dit jaar. Ik zie het gewoon niet echt gebeuren met allerlei renners: Mas, Carapaz, Yates & Yates, Gaudu, Bardet, Skjelmose, DMartinez. (en dan vallen Mas en Carapaz ook nog eens)
Ik denk, na Pogy&Viny als top-2, dat OConnor 3e wordt, Hindley 4e, en Carlos Rodriguez 5e. Grofweg. Dus ja, goed, die waren mogelijk en betaalbaar, dus gekozen. CRod had ik wel een tijd op de bank, met Mads Pedersen in de basis. Ciccone wilde ik natuurlijk ook graag in de basis, maar geen plek, geen plek!
Pidcock is een intuïtie-keuze, wat ik normaal nauwelijks doe bij TdF-poules. Kan
misschien klassement rijden, kan aanvallen, kan interessant zijn eerste etappe... maar het is allemaal zo vaag en onconcreet. Ik heb hem (evenals Niek) als favoriet voor de eerste etappe, maar als dat niet gebeurt.. is het minder helder.
Skjelmose was natuurlijk interessant, maar nooit écht overwogen. Verwacht eigenlijk dat hij er na de eerste week doorheen zakt. En als hij dan niet afstapt moet hij wel uitstekend scoren in de eerste week om het waard te zijn. Sure, hij was cheap, maar ik had al te veel opties voor beschermde renners.
Aanvankelijk had ik Alaphillipe in de basis. Maar wordt toch ouder, wat killing kan zijn voor die punch, en viel bij de Franse kampioenschappen ziek uit. Wat niet erg hoeft te zijn, maar mjamjamja. Beetje hetzelfde als Pidcock: als hij de eerste etappe niet goed doet, is de weg naar veel punten meteen onduidelijker. Maar Pidcock heeft toch een stuk meer andere opties nog.
Girmay, Pella Bilbao en Girmay ook interessant, maar gewoon geen plek.
Helpers:
Gall + Meeus + Halland Johanssen + Harper + Vermaeke + Shaw
(reserve: Traeen + Gugliemi)Bij helpers heb ik elk jaar dat ik ergens, toevallig, een ogenschijnlijk obscuur briljantje tegenkom. En vervolgens blijkt die kennis al uitgebreid bekend, en heeft iedereen de renner. En evenzo mis ik soms zulke briljantjes, die ik dan net niet tegenkom.
Dus in dit geval met Gall, Meeus, en Johanssen. Ik had vorige week nog van geen van allen gehoord, maar ze lijken populair.
Ik weet werkelijk niet meer waarom ik precies voor Harper, Vermaeke of Shaw heb gekozen. Ik had m'n redenen, maar of een van hen niet beter op de reservebank had kunnen zitten... al sla je me dood
Helpers zijn vooral nuttig voor degenen die echt heel veel van wielrennen weten, en dat ben ik niet. Daarom probeer ik altijd vooral mn beschermde renners te optimaliseren