Verschrikkelijk ongeluk met een desastreuze afloop. Gino Mader zal gemist worden in het peleton .
Helaas lijkt het of dit soort risico bij de sport is gaan horen en renners in sprint en in afdaling enorme risico’s nemen op maar dat ene procentje kans op een seconde voorsprong . Ik sta er dubbel in , ik zou willen dat het allemaal veiliger kan , maar wil ook niet dat we alleen maar op biljartlaken vlakke circuits gaan rijden .
Een afdaling, strijd om die secondes het maakt de sport zo mooi , maar dan dit nieuws zet je aan het denken .
Ik heb nog even helemaal geen gedachtes bij de tour . Een duel pogi - vingegaard. Van aert die liever het wk wint dan de groene trui. Wat renners die in vorm leken te komen in Zwitserland , ayuso, Gall, maar dat alles is voor mij zo overschaduwd door dit noodlottig ongeval , dat ik echt nog even tijd nodig heb om de knop om te zetten naar de puzzel voor een tour ploeg en op dit moment ook even nog niet weet of ik die puzzel wel ga leggen dit jaar
Update . Ik heb gelukkig sinds vandaag weer wat zin gekregen om nieuws over wielrennen tot me te nemen en dus ook een eerste draft voor tourploeg opgesteld . Blijf er enorm dubbel in , maar door de sport waarvan ik houd te boycotten komt Mader niet terug en ook het veiligheidsaspect zal er niet door verbeterd worden .