"De Oranje Duivels"Uitleg teamnaam: ik was eigenlijk bezig om weer een team met Nederlanders en Belgen samen te stellen. Maar toen ik het deelnemersveld zag werd ik iets te enthousiast en ben ik voor de winst (lees: top 10) gegaan. En dat gaat tot nu toe aardig Kopmannen:- Tadej Pogacar: Ik voelde het niet bij Vingegaard en ik denk dat de meesten wel één van de twee kiezen (of allebei)
- Wout van Aert: Puntenpakker, groene trui, in het team van Vingegaard.
-
RES: Jasper Philipsen: Goedkoopste kopman, maar wat voor een. Was een makkelijke keuze.
Beschermde renners: - Jai Hindley: Pakt altijd punten, goed in de Dauphiné en vond hem een logische keuze als extra klassementsrenner naast Pogi
- Enric Mas: Inmiddels afgestapt, maar ik had er (zoals altijd) veel vertrouwen in. Ik twijfelde tussen hem en Adam en gelukkig is de keuze al voor mij gemaakt.
- Mattias Skjelmose-Jensen: Goede resultaten, prima prijs, zag hem vaak voorbij komen in lijstjes. Witte trui?
- Carlos Rodriguez: Het was weer een zoektocht naar welke twee renners van INEOS te kiezen, want er waren nogal wat keuzes maar dit voelde goed
-
RES: Adam Yates: Ik twijfelde als tussen Enric en Adam. Yates is natuurlijk iemand die vaak kan verrassen. Vaak negatief, maar ik had er wel vertrouwen in.
-
RES: Pello Bilbao: Na de tragedie met Mader, dacht ik dat Pello een renner zou zijn die hierdoor ging vliegen. Die boven zichzelf zou uitstijgen. En hij was relatief goedkoop
Helpers:- Egan Bernal: Tweede renner van INEOS die ik koos. Was voor zijn doen goedkoop en ik hoop(te) dat hij zou gaan verrassen
- Matteo Jorgenson: Veel verwachtingen van
- Torstein Traeen: Zag ik bij veel lijstjes voorbij komen als tip en was lekker goedkoop
- Sam Welsford: Goed seizoen, ik verwacht dat hij misschien wat puntjes kan sprokkelen
- Jordi Meeus: Punten sprokkelen met sprints en wie weet wel de groene trui?
- Ion Izagirre: Geen idee, puur op gevoel
-
RES: Soren Waerensklojd: Ook goed volgens de lijstjes en lekker goedkoop
-
RES: Lars van den Berg: Toch nog even een Nederlander bij de Oranje Duivels naast de 3 Belgen