Zo, dat was een leuk weekje! Hopelijk vindt de Summer van deze week het net zo leuk! Want ja, ik was het vorige week. Volgens mij wel erg makkelijk, maar dat maakt niet uit.
Hieronder de toelichting van alle filmpjes en de rest...
Dit filmpje sloeg op mijn werkgever. Ik werkte er al een jaar of 6 als vrijwilliger, maar sinds 1 mei in vaste dienst bij... Het Goed!
Hier kom ik strakjes op terug...
Disney-films zijn zeker leuk, maar het ging hier specifiek om Belle en het Beest. In de speelfilm wordt Belle namelijk gespeeld door... Emma Watson! Een van mijn favoriete actrices! En zij speelde natuurlijk ook in Harry Potter, wat ik ook een fantastische serie vind.
Ik ben weliswaar in Leidschendam geboren (daar stond de hoofdingang van het ziekenhuis) maar ik ben toch echt opgegroeid in mijn favoriete Nederlandse stad Den Haag! En zoals algemeen bekend komt ook Anouk uit Den Haag. Daarnaast komt dit nummer uit het Eurovisie Songfestival. Sinds 1982 heb ik geen Songfestival meer gemist! Ik kijk daar ieder jaar weer naar uit.
Als je het nog niet wist dan zou je het nu toch moeten weten wie Summer is. Ik bedoel: wie is de trompetter van dit forum? (oke, ik speel op dit moment cornet, maar dat is niets meer dan een gekrompen trompet)
Bassie en Adriaan, dat waren echte kindertijdhelden van mij! En ja, ik mag er stiekem ook nu nog graag naar kijken!
Dan nu de uitleg over de getallen van de dag en de foto's van de dag. Die hadden allemaal met elkaar, en met youtube-nummer 2 te maken. Ik heb het hier uitgebreid al gemeld, maar over een paar weken zit ik in het vliegtuig naar het Westen (vandaar 'Go West') richting New York, Amerika!
Alle getallen sloegen op de reis:
22Als je had gekeken in het topic over welke landen men al bezocht heeft kon je zien dat ik in 21 landen was geweest. De Verenigde Staten wordt dus land nummer 22!
5983Ik had het een paar honderd kilometer verder gedacht, maar New York ligt blijkbaar op 5983 kilometer van mijn woonplaats Hengelo!
107Aangezien het een paar honderd Euro scheelde met een rechtstreekse vlucht maak ik een tussenstop op Heathrow. Vandaar gaat het verder met vlucht AA107 van American Airlines.
11 , 12 , 13 en 14Volgens mij heb ik in de loop der jaren al mijn vluchten die ik gemaakt had al eens gemeld, maar dit jaar worden het dus vlucht nummer 11 (AMS-LHR), 12 (LHR-JFK), 13 (JFK-LHR) en 14 (LHR-AMS) in mijn vlieggeschiedenis... (ik weet het, het is een tic om alles bij te houden, van vluchtnummer tot 'kenteken' van het vliegtuig)
7 7 7Vlucht AA107 zal plaatshebben met... een Boeing 777! (het is dus niet het getal van de duivel, al had dat met betrekking tot de foto van Gordon Ramsey ook wel gekund)
430Tot slot vlucht BA430 terug van Heathrow naar Amsterdam. Maar ja, daar wil ik acht nog niet aan denken...
Dan de foto's... Die sloegen allemaal op New York zelf...
Dumbo het olifantje is best wel schattig!
Het ging hier niet om bier an sich, maar om het merk Corona! (ik had ook natuurlijk een Toyota Corona kunnen kiezen, maar dan had ik mezelf meteen verraden. En iets met het virus was natuurlijk ook not done.)
Gordon Ramsey. Niet alleen heeft hij een fish-and-chips-restaurant in New York (waar we van zijn te gaan eten), maar ook presenteer hij het programma Hells Kitchen!
Dit was natuurlijk de vlag van Jamaica.
Het ging hier niet om Romelu Lukaku, maar om het team waarvoor hij speelde: Chelsea!
Mijn favoriet: koningin Maxima en koningin Mathilde, oftewel 2 koninginnen oftewel: Queens!
Jullie hadden het vast al door, maar dit zijn allemaal wijken/boroughs van New York!