Tsja daar kom ik dan met mijn konijnen
Een inzending die ik in het begin als ludieke actie naar Brent had gestuurd, maar doordat ik pas heel kort voor de deadline mijn echte inzending had verstuurd was dit niet meer door hem gezien. Kan gebeuren, maar ik wil jullie dan toch niet mijn andere inzending onthouden. Had vast niet gewonnen, maar iets meer punten zou ik wel gescoord hebben denk ik.
Dan over naar de punten. Vond het een vrij matige editie en zoals jullie van mij gewend zijn heb ik weinig hoge punten uitgedeeld. Eigenlijk was er maar 1 nummer waarvan ik echt blij werd. Helaas is nog onbekend van wie dat liedje is dus complimenten geven kan ik nog niet.
1 puntEstland: De sound is op zich leuk, maar het liedje zelf is wel erg monotoon vind ik (5.3)
2 puntenBelgië: Heeft potentie, maar zoals hij z’n stem in dit nummer gebruikt vind ik niet altijd even fijn (5.4)
3 puntenMalta: Ze kan zeker zingen, maar het liedje ben ik niet zo kapot van (5.5)
4 puntenZuid-Afrika: Het doet me niet zo heel veel, maar op zich is het nummer wel ok (5.6)
5 puntenNoorwegen: Ik vind haar geen fijne stem hebben, zeker niet als het de hoogte in gaat. De zanger daarentegen ben ik wel fan van. Jammer dat je voor dit duet gekozen hebt (5.7)
6 puntenSpanje: Tuurlijk ga ik het buurland punten geven! Maar toch vooral omdat ik het best een fijne plaat vind (6.3)
7 puntenSlovenië: Is het goed? Is het bijzonder? Nee niet echt, maar toch vind ik het best wel een leuk nummer (6.6)
8 punten Zwitserland: Ik hou van deze sound, maar het lied mist toch een soort climax (6.9)
10 puntenCanada: Goeie sound, maar het liedje vind ik net iets te vlak voor een hele hoge score (7.3)
12 puntenIerland: Ja dit past volledig in mijn straatje. Goede inzending! (8.6)
Landen buiten de puntenMoldavië: Beetje standaard-liedje (5.1)
Botswana: Ondanks dat het een eerste deelname is en ik het wel een aardig nummer vind is het helaas toch net niet genoeg voor punten bij mij (5.1)
IJsland: Dit is het niet voor mij (5.0)
Indonesië: De stukken zang zijn op zich prima, maar de andere stukken zijn vrij lang en voor mij overbodig (4.9)
Duitsland: Kende dit nummer al omdat er ook een Nederlandse versie van is. Het is niet slecht, maar het is ook niet iets wat ik snel op zou zetten (4.8 )
Zuid-Korea: Voor mij te veel bewerkt (4.8 )
Litouwen: Te zoetsappig voor mij (4.7)
G-B: Ik vind het niet zo bijzonder (4.7)
Taiwan: Niet slecht, maar ja die zangeres is toch wel een beetje te bekend in mijn ogen. Dus daar trek ik dan ook 2 punten voor af (4.5)
Nederland: Niet mijn ding (4.5)
Thailand: Past nou niet bepaald in mijn muzieksmaak (4.2)
Myanmar: De uitspraak van het Engels vind ik bij momenten echt vreselijk. Daarnaast een behoorlijk saai nummer (4.2)
Turkije: Ik vraag me oprecht af waar ik nou zojuist naar geluisterd heb (4.2)
Israël: Nee bedankt (4.0)
Australië: Saai nummer. Zeker voor Australië valt me deze keuze een beetje tegen (3.9)
Cyprus: Beetje vreemde keuze om de zanger uit te kiezen die dit jaar voor Cyprus mee gaat doen aan het Songfestival. Liedje is ook niet best (3.4)
Slowakije: Nee sorry maar hier hou ik echt niet van (3.3)
Japan: De band en de zangeres vind ik een hele vreemde combinatie. Los van elkaar misschien best leuk, maar dit is het niet voor mij (3.2)
VS: Je hoort eigenlijk direct aan het liedje dat het enorm bewerkt is. Heb een video dat hij live zingt ook bekeken en dan doet het me bijna denken aan onze echte Nederlandse inzending voor dit Songfestival (2.5)
Oekraïne: Zeker niet mijn smaak (2.0)