Hallo! Het is weer RSC-tijd, wat een feest. Ik ben er helemaal klaar voor om weer in slaap te vallen bij niet zo leuke liedjes, en te dansen bij geweldige liedjes. Laten we beginnen! Hieronder lees je al mijn eerste reacties van de liedjes:
Australië: oké ik zit nu al een minuut te wachten tot de video laadt, ah het werkt eindelijk. Oeh het begint al leuk. Heel leuk dansje ook. Het moet gek lopen als dit geen punten gaat krijgen. Na vier minuten vind ik het nog steeds leuk. Top inzending Australië <3: wel punten.
Namibië: weer een lied van bijna vijf minuten, jeetje. Ze heeft een mooie stem, maar ik betwijfel of het liedje mij gaat boeien. De melodie vind ik niet heel interessant so far, maar misschien krijgt het lied straks een hele twist! Nog niet, maar misschien zo meteen. Om de tijd te doden ga ik raden wie dit heeft ingezonden, ik vind het wel wat voor LdH. Die heeft wel eerder iets live ingezonden, ook door een vrouw gezongen, en ook niet heel interessant. Als dit liedje nog leuk wilt worden moeten ze wel opschieten, het duurt niet lang meer. Oeh een mooie hoge noot op het einde. Verder is er niets interessants gebeurd, dus: geen punten.
Tunesië: rap, dat vind ik gedurfd. En gedurfd kan ik waarderen. Ik vind de autotune wel meevallen, het soort mij in ieder geval niet heel erg. Maar het probleem met rap is voor mij vaak dat het drie minuten lang een soort luisterboek is, er veranderd meestal niet zo veel. Een leuke beat of een refrein dat afwijkt kan helpen, maar dat is hier niet het geval (tot nu toe). Dit zou ik eventueel nog wel een puntje kunnen geven voor de originaliteit als de rest niks aan is: misschien punten.
Uruguay: oh deze videoclip kan wel eens meer 18+ worden dan die van mij, dat had ik niet verwacht. Het liedje is wel leuk, maar (wat ik wel vaker met dit soort muziek heb) is dat het het nét niet is. Maar ik kan hier verder wel van genieten, het is zeker vermakelijk. Alleen zal het geen 12 punten krijgen: misschien punten.
IJsland: een liedje om je op te vrolijken? Daar houd ik van. Ik vind het een beetje cliché tot nu toe eigenlijk, het heeft geen wow-factor. Ik zie dit wel de intro zijn van een kinderserie over paarden. Ze heeft wel een goede stem: misschien punten.
Roemenië: ik betwijfel of ik dit net zo leuk ga vinden als hun ESC-inzending, die een van mijn favorieten van dit jaar is. Tot nu toe is dit een beetje het tegenovergestelde van wat ik leuk zo vinden. Het is heel langzaam, geen boeiende melodie en het gaat nergens heen. Het voelt wel heel professioneel en ook een beetje mysterieus, ik vind de vibe dus wel leuk. Alleen heb ik geen zin om hier nog twee minuten naar te luisteren, maar ik zal het volhouden! Ik had graag Roemenië als land gehad, ze hebben echt veel leuke muziek daar. Het is bijna afgelopen, jippie: geen punten.
Trinidad en Tobago: het gebeurde regelmatig tijdens mijn zoektocht naar leuke liedjes uit Barbados dat ik iets leuk vond, en toen zag ‘oh het komt uit Trinidad en Tobago’. Deze ben ik niet tegengekomen, dus ik ben benieuwd! Ik vind haar stem al heel mooi. Het liedje zelf vind ik okay, niet super geweldig, maar tot nu toe zou ik het op de 2de plek zetten. De lyrics vind ik ook heel goed, het is een originele inzending, dus: wel punten.
Chili: we krijgen weer iets Spaanstalig, leuk! Weer een liedje van bijna vijf minuten. De melodie vind ik al wel leuk. Toch vind het niet super boeiend, maar als het niveau van deze editie zo matig blijft zo als het tot nu toe is, zal het wel punten krijgen denk ik: misschien punten.
Japan: dit begint al heel leuk! Lekker vrolijk, leuke melodie. Wel weer langer dan vijf minuten, wat is dat deze editie. Ja wat kan ik nog meer zeggen, heel leuk dit. Dit krijgt dus zeker: wel punten.
Nederland: ik ken hem niet, dus een mooie originele inzending! Dit is zelf niet eens wat ik heel leuk vind, maar ik snap dat andere mensen het wel leuk vinden. Ik verwacht ook dat dit hoog zal eindigen, en dat vind ik dan op zich ook wel verdiend. Ik kijk er zelf niet naar uit om het nog een keer te luisteren, dus helaas: geen punten.
Rusland: goed tekstje, ik ga het bloedirritant vinden als mensen dit geen punten gaan geven omdat het Rusland is. Ik ben benieuwd naar het liedje. Het liedje vind meh, de titel vind ik eigenlijk het leukst: geen punten.
Noorwegen: oh we zijn in hetzelfde jaar geboren, nice. Goede lyrics, verder vind ik het liedje niet perse uitmuntend. Voor mijn gevoel heb ik het al vijf keer gehoord. Ze heeft wel een mooie stem. Ik geef het dan toch maar een: misschien punten.
Angola: het land van de geweldige Pongo, helaas doet zij niet mee voor Angola dit jaar. Maar misschien is dit wel beter! Helaas doet het liedje mij niet zo veel, de melodie vind ik niet zo veel aan. Wel heeft hij een hele mooie stem. Ik geef het: misschien punten.
Venezuela: hierna kom ik, dus ik hoop stiekem dat het heel slecht is. Ik vind dit een van de leukere mannen-met-gitaren liedjes, vooral het refrein vind ik erg leuk. Ik had het niet verwacht van mezelf, maar ik geef het: wel punten.
Barbados: mijn inzending <3 Een vrolijk liedje, anders dan wat we tot nu toe hebben gehoord. Ik ben er blij mee! Ik vind dit wel veruit de beste inzending tot nu toe moet ik zeggen, alleen Australië komt in de buurt. Had ik al gezegd dat ik er blij mee ben?
Suriname: dit vind ik so far wel leuk klinken. Een paar minuten later heb ik nog steeds niet perse iets te zeggen, dit is hartstikke prima: wel punten.
Duitsland: ik kan de video niet zien #minderjarig, dus ik gebruik een lyrics video. Leuk dat de Duitse taal is gekozen, ook origineel dat het rap is. En ik moet zeggen dat ik het tot nu toe best wel leuk vind. De boodschap van het lied is ook erg goed, ik denk dat ik dit punten ga geven. Goed gedaan Duitsland! Dit krijgt: wel punten.
China: al vier leuke liedjes achter elkaar, blijft dat zo? Het begint niet veelbelovend. Oké, het is ergens wel catchy. Uiteindelijk duurde het toch te lang: geen punten.
Italië: ik haat het als liedjes gaan over genieten van de kindertijd, want dan ga ik denken 'is het leven van een volwassene dan echt zo erg?!’ Anyway, het is een leuk liedje! Ik voel aan de enerzjie dat dit wel eens zou kunnen winnen, en dat zou ik helemaal prima vinden. Ik ga er zelf aan meewerken, dit krijgt: wel punten.
Ecuador: dit begint leuk, al vind ik het refrein een beetje tegenvallen. Wel leuk dat hij in drie verschillende talen zingt <3 Nee oké dit krijgt gewoon: wel punten.
Azerbaijan: het begin is al leuk, maar het zwakt toch een beetje af. Ik geef het: misschien punten.
Zuid-Afrika: dit is het laatste die ik nu ga luisteren, daarna stop ik even. Ik krijg hele erge Vermoljoen-vibes van dit liedje, en ik vind zijn muziek meestal niet zo leuk eerlijk gezegd. Dat is nu niet anders, het heeft niets unieks. Nee ik vind dit helemaal niks: geen punten. Ah de patat is klaar, doei!
Zuid-Korea: vijf dagen later, we gaan weer verder! Nou, ik kan niet wachten. Wéér een super lang liedje, wat is dat toch deze editie. En het is een ballad, dat is een jammertje. Maar wie weet is dit een ballad die mij wel kan boeien! Oké, ik vind de melodie wel leuk, en trompetten zijn ook altijd wel leuk. Maar inmiddels heb ik het ook wel gehoord: misschien punten.
Colombia: oké, ik hoop op een Spaanstalige bop. Het is wel Spaans, maar weeeeeeeeer een ballad. De melodie vind ik wel prima, maar niet goed genoeg: geen punten.
Canada: ‘ik ga niet voor de winst’, ik ook niet! Ik zend namelijk graag wat in waar ik van kan genieten. Goed, tot zover mijn gemene opmerkingen. Ze heeft een erg mooie stem. Verder doet het liedje mij niet heel erg veel eerlijk gezegd, sorry: geen punten.
België: ik krijg hier al helemaal winner vibes van, en ik vind het zelf ook wel goed. Dit krijgt: wel punten.
Frankrijk: oui oui bonjour croissant, oh het is Engelstalig. Het is objectief gezien heel erg goed, en juist daarom vind ik het wat minder. Het heeft niks nieuws of origineels. Dus: geen punten.
Armenië: omg Lilit! Ik ken dit liedje van haar nog niet, maar dit kan zomaar mijn 12 punter worden. Jaaa het is daadwerkelijk leuk. Die versnelling <33333333 Dit krijgt natuurlijk: wel punten.
Indonesië: deze ballad grijpt al meteen mijn aandacht. Ik denk dat ik deze wat vaker moet horen: misschien punten.
Algerije: het liedje begint oké, in ieder geval leuk om Frans te horen. Ik heb er niet perse veel over te vertellen: misschien punten.
Marokko: iets teveel autotune om er van te kunnen genieten. Dus ja: geen punten.
Georgië: het tekstje belooft veel goeds. Hier heb ik van genoten! Uiteraard: wel punten.
Verenigd Koninkrijk: toen het begon dacht ik 'is het weer zo’n liedje’, maar het is me meegevallen. Ik verwacht dat het geen punten gaat krijgen, maar you knever know: misschien punten.
Mexico: de laatste :’( Ik kan dit liedje overigens al, en vind het een klein beetje overrated. Maar ik heb het al een tijdje niet meer gehoord. Oké ja dit is wel heel erg leuk, en ik zal dit veel punten geven. Hopelijk gaat niet iedereen dit punten geven ipv mijn liedje dat enigszins hiermee te vergelijken is. Ik geef het in ieder geval: wel punten.
Dan ga ik nu de recap kijken, en misschien nog wat veranderen qua wel, misschien of geen punten.
Wel punten:
Australië
Japan
Noorwegen
Venezuela
Suriname
Duitsland
Italië
België
Armenië
Georgië
Mexico