Goedemiddag,
Hier volgt het jury rapport van Venezuela. Het is één groot raadsel hoe de punten verdeling tot stand gekomen is, aangezien de show in Venezuela helemaal niet is uitgezonden. Het verkregen TV budget is namelijk volledig opgegaan aan het omkopen van het Chinese kies comité ..... [ dank voor de 12 punten
] )
De jury uit Venezuela vond naar eigen zeggen precies 10 liedjes leuk genoeg voor punten, maar daar bij zat ook de eigen inzending bij. Uiteindelijk moesten 4 twijfel gevallen het uitmaken voor het eerste punt. Deze 3 landen werden het uiteindelijk net niet.
NEDERLAND Begon hoopgevend, maar uiteindelijk was het gewoon een matige Bart van Racoon kloon.
ANGOLA Sterke zanger, maar het lied deed me uiteindelijk toch niets.
CHINA De ultieme guilty pleasure plaat voor mij, dankzij de gitaren. Maar uiteindelijk ging het me toch erg tegenstaan.
Maar welke landen kregen er wel punten?
CHILI Spaanstalig is niet echt mijn ding, denk ook niet dat ik het vaker ga beluisteren, maar de zangeres kon me uiteindelijk wel bekoren.
AZERBAIJAN Ja, dit maakt me wel blij. Al heb ik geen idee waarover het gaat.
ROEMENIË Leuke poging, wel mijn genre, dit smaakt naar meer. Moet wel nog wat peper en zout bij.
SURINAME Dit nummer deed me wel iets, ben benieuwd wat er nog meer in haar repertoire zit.
ZUID-AFRIKA Ja, deze inzending heeft duidelijk wel de peper en zout meegenomen. Leuk nummer, zou het zonder problemen vaker opzetten.
BELGIË Dit is wel een blijvertje, dat ik dit nog niet kende ...
VERENIGD KONINKRIJK Mooi nummer, blijft ook hangen. Verdient een hoge eindnotering.
FRANKRIJK Helemaal van nu, ik houd hiervan. Had misschien nog wel meer punten verdiend dan 8, maar ja, er maakten toch 2 andere liedjes net wat meer indruk.
NOORWEGEN Enige inzending waar ik kippenvel van kreeg. Zou me niet verbazen als we haar ooit eens op het echte Songfestival gaan zien.
ITALIË Ik ben niet van de kinderliedjes, maar dit moet je gewoon zonder clip te bekijken beluisteren. En dan heeft dit nummer gewoon alles. Je neuriet het gelijk mee. Het is funky, vrolijk, ik wil erop dansen, ik krijg er zin in de zomer van. Wat deze jury betreft gaan we net als het ESC ook naar Turijn!
1 België 73
2 Armenië 71
3 Italië 69
4 Angola 63
5 Japan 56
6 Frankrijk 52
7 Zuid-Afrika 51
8 Verenigd Koninkrijk 49
9 Duitsland 47
10 Namibië 44
11 Algerije 42
12 Chili 40
13 Azerbaijan 39
13 Noorwegen 39
15 Zuid-Korea 38
16 Barbados 32
16 Mexico 32
18 China 30
19 Venezuela 27
20 Georgië 26
21 Australië 21
21 Colombia 21
21 Ecuador 21
24 IJsland 17
24 Suriname 17
26 Trinidad and Tobago 13
27 Marokko 12
27 Roemenië 12
27 Uruguay 12
30 Canada 10
30 Nederland 10
32 Indonesië 7
33 Rusland 6
34 Tunesië 4
(de stand hiervoor klopte niet, daar had Armenië er ineens 18 punten bijgekregen ipv 8 )
Ecuador
Colombia
Trinidad en Tobago
Chili
Nederland
Zuid-Afrika
Suriname
Japan
Zuid-Korea
België
China
Namibië