Nog een beetje achtergrond over mijn zoektocht. Zuid-Korea is een pareltje als het over muziek gaat
Ik had het land nooit zelf uitgekozen, maar ik moet mijn beeld van K-pop flink bijstellen. Wat een boel chille muziek wordt daar gemaakt! Ik besloot dat ik iets uit de meer
jazzy hoek wilde sturen deze keer en kwam al genoeg goede kandidaten tegen, maar ik zocht nog naar dat ene nummer.
Uiteindelijk had ik het ideale nummer gevonden op Spotify, van een artiest met de klinkende naam Kim Woo-sung. Ik was er van overtuigd dat ik hiermee een kandidaat voor de winst had gevonden
Ik heb hem gelijk in al mijn spotifylijstjes gezet in elk geval. Oordeel zelf:
...maar je raadt het al: uiteindelijk ging alles mis aan het nummer. Er bleek geen videoclip bij het nummer te zitten, en de
live-versie is ook wel mooi, maar mist toch de magie en de saxofoon van de albumplaat. Toen bleek het ook nog eens een cover te zijn van een (veel minder mooi) liedje van LANY. En als klap op de vuurpijl bleek Kim Woo-sung gewoon de leadzanger te zijn van
The Rose, die
al eerder op het songfestival heeft opgetreden - en niet onverdienstelijk ook.
Uiteindelijk moest ik dus een ander nummer worden, en dat werd Naul. Ik wist dat 5:30 minuut voor de minder verfijnde luisteraar te veel zou zijn, maar uiteindelijk moet je gewoon je hart volgen.
Feel Like had in elk geval een goeie groove en een heerlijke trompet