En van het Ruhrgebied gaan we snel door naar Down Under aka New South Wales
Even geen rariteiten of een sintgedicht, maar gewoon een korte motivatie voor mijn keuze.
Soms kom je bij toeval een act tegen waarvan je denkt ... wow, waarom kende ik die nog niet? Dat was voor mij de band Lime Cordiale. Ik word zo heerlijk zen van hun muziek. Dus toen vlak na mijn ontdekking het nieuwe RN Songfestival werd aangekondigd, was 1 +1 voor mij 2.0. Sinds ik hun muziek heb gevonden ben ik echt een enorme fan geworden. Dus ongeacht de uitslag, ik ben blij. Ze hebben zelfs een concert in Amsterdam in de planning staan begin volgend jaar, als het doorgaat dan ben ik erbij!
Uiteraard bedankt aan de enkele landen die tot nu toe punten hebben gegeven en vooral natuurlijk speciale dank aan Mazovië voor de 12 punten
! Die had ik echt niet zien aankomen.
Anyway, voordat jullie in slaap vallen, komen hier nu de punten. Een top 10 die punten verdiend vormen ging prima, maar ik vond het zeker niet het beste songfestival. Ik heb geen wow of kippenvel moment gehad. Maar ik ga nu niet langer rekken dan nodig ....
1 punten voor ...
Mazovië - Was wel even een twijfelgeval, vorige keer ook over Duitsland getwijfeld. Dit keer het voordeel van. Het klink een beetje als Braveheart meets het intro van The Bridge.
2 punten voor ...
Møre og Romsdal - Liedje is wel een beetje saai, maar zingen kan ze wel!
3 punten voor ...
Zuid-Holland - Alvast mijn excuses aan Zuid Holland, want ik heb ze misschien wat te streng beoordeeld. Ik ken dit liedje zeer goed. Sterker nog, ik heb ernstig overwogen het ooit zelf in te sturen. Nog geen dag later zette ik de radio aan en welk liedje kwam na 5 minuten voorbij? Juist, dit nummer! Ik schrok toen zo dat ik het geschrapt heb, ik dacht, dat is vast te bekend. Maar niemand behalve ik en Zuid-Holland luisteren zeker soms naar Radio 2? Wellicht dat ze dus meer hadden verdiend. Want het is echt wel een fijn nummer.
4 punten voor ...
Sicilië - Het swingt, het is leuk, maar waarom maar 4 punten? Er zit een zeurderig instrument in. De stijl is fijn (daar zijn de punten voor), maar het moet toch beter kunnen? Dus toch even Youtube opgestart.
Twee seconden en ik kwam dit tegen. Why?!?! Was zonder enige twijfel 12 punten waard geweest op dit festival! Zelfs dat rapstukje is leuk! Deze draai ik vaker:
5 punten voor ...
Ohio - Soms moet je niet nadenken, en gewoon even lekker rocken met gitaren. Voldoet aan de verwachtingen, dus een paar punten in the pocket!
6 punten voor ...
Leinster - Inderdaad The Script 2.0. Luistert lekker weg. Goed, niet geweldig.
7 punten voor ...
Groenland - Lekker catchy refrein. Daar krijgt het deze 4e plek voor, fijn geluid!
8 punten voor ...
Beieren - Vrolijk, leuke sound, ja dit vind ik wel leuk, zet ik zonder problemen nog een keer op.
10 punten voor ...
Oblast Cherson - Er zitten zoveel catchy deuntjes in dit festival, maar de meeste zijn fout en vervelend. Deze niet. Dit is leuk en goed. Met veel plezier naar geluisterd.
En tot slot de 12 punten voor ...
Engeland - Wellicht een saaie keuze, maar gewoon het beste nummer voor mij. Alle hokjes afgevinkt. Bingo, 12 punten!
Geen punten voor
- Queensland : Sorry buren, maar de stemmen klinken niet mooi samen
- Andalusië : Alles is net een beetje te veel.
- Catalonië : Nog vlees, noch vis.
- Essen : Basic is het eerste woord dat in me opkomt. (Dit schreef ik nog voor de hele basic discussie op Discord!)
- Tapei : Muziek ok, zang rommelig. Ik houd niet van tweetalig.
- Vestvold : Gewoon niet mijn smaak
- Sankt Gallen : Geinig deuntje, maar ik vind zijn stem niet mooi.
Zeker geen punten voor
- Mexico City - Dit klinkt meer als een hit uit 1983 dan iets vrolijks van nu.
- Minnesota - Dit klinkt meer als een hit uit 1973 dan iets van nu. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
- Höfuðborgarsvæðið - Heel vervelend deuntje, één keer grappig, maar daarna wordt het irritant. (Ik had dit echt heel hoog verwacht overigens, maar misschien komt het nog.)
- Zanzibar - Originaliteit is voor te pleiten, maar het is gewoon niet mijn muziek.
- Oblast Oeljanovsk - You hate it or you love it, ik val in de eerste categorie.
- Lapland - Leuk geprobeerd, maar ik heb hier niks mee.
- Lower Mainland: Tsja. Eh, tja. Nee. Gewoon nee.
- Transkarpatië - Is dit muziek?
- Singapore - Is dit muziek?
Echt echt echt niet ....
In de post hierna zal ik voor de liefhebbers de tussenstand plaatsen (feel free to check, foutje is zo gemaakt!)