Een goedemiddag, leden van de kamer en uiteraard de voorzitter.
Mijn excuses voor mijn late toetreden aan deze vergadering. Het zal u en de kamer vast ontgaan zijn dat de brug openstond. Desalniettemin heb ik de sokken uit mijn schoenen
gefietst om hier toch nog aanwezig te kunnen zijn. Maar bij het aanhoren van dit vreselijke nieuws, voorzitter, is mijn Nederlandse klomp kei en keihard gebroken. In tijden van crisis moeten we ons niet alleen bezighouden met de korte termijn, maar ook de lange termijn, zeg ik als traditionele politicus.
Dat gezegd hebbende, wil ik mijn vraagtekens zetten bij kandidaat brtdm, wegens voorgaande suïcidale praktijken. Mijn partij is nog niet hersteld van zijn keuzes toen en ik roep dan ook de overige partijen op om niet op hem te stemmen, tot het vertrouwen is hersteld. Nu begrijp ik dat door mijn verlate toetreden ik mij niet meer kandidaat mag noch kan stellen, maar mijn partij staat open voor een samenwerking met eenieder die ons capabel oogt. Mijn fractie zal daarom
Vermoljoen steunen, echter, met de kanttekening dat hij van Vlaamse origine is en wij hem erop willen drukken het Nederlands belang voor zijn moederland te plaatsen. Zo heb ik eveneens de vraag aan kamerlid B.R.R.R. Ent, kamerlid C.O.N. Vans en kamerlid M. Arno of zij het nationale belang zullen prioriteren boven dat van België. Ik ben geen populist, zeg ik tegen u alleen via de voorzitter, maar in deze tijden sta ik wel achter Nederland Eerst.
Voorzitter, dank u wel.