Afleveringswinnaar Swifty heeft jullie elk in een huis geplaatst. Jullie behoren nu tot deze huizen:
House Lannister - Daisy
House Stark - D*N
House Targaryen - Swifty
House Tyrell - De_witte(het maakt niet uit dat je de huizen niet kent. Basically zijn dit gewoon de spelerskleuren
)
Jullie zijn uitgenodigd voor een rijkelijk feestmaal, maar wanneer jullie de bekers heffen om te klinken en de wijn te drinken, lijkt er toch een smaakje aan te zitten...
Jullie zitten samen aan tafel en jullie bekers staan op tafel.
Ik heb 1
antigif-, 2
gif- en 1
wijndruppel gepakt, in m'n handen geschud en random in elke beker één druppel laten vallen. In één van de bekers zit nu dus een antigifdruppel, in één een wijndruppel en in 2 een gifdruppel!
Iedere speler krijgt:
3 wijndruppels
2 antigifdruppels
2 gifdruppelsDe bedoeling is dat jullie elkaar gaan vergiftigen en zien dat je zelf niet vergiftigd wordt. Iedereen krijgt een target. Als jouw target gif drinkt en sterft, win jij een punt.
Jullie targets zijn:Daisy -> de_witte
D*N -> Daisy
Swifty -> D*N
de_witte -> Swifty
We gaan 3 ronden spelen. Aan het begin van elke ronde worden je druppels terug aangevuld en krijg je een nieuw target (kan ook dezelfde zijn als een vorige ronde).
Vervolgens wordt het spel zo gespeeld en in de volgorde die Swifty heeft doorgegeven met het indelen van de Huizen: Daisy -> D*N -> Swifty -> de_witte
Als je aan de beurt bent mag je 2 acties uitvoeren uit deze lijst:
-
Schenken: Giet 1 druppel in een beker naar keuze. Dit doe je door te posten dat je een druppel giet in de beker van... gevolgd door de naam. Via pm geef je me door wat voor druppel je erin hebt gedaan. Dit gaat altijd over de beker die op dat moment voor die persoon staat. Er kunnen in het spel ook bekers verwisseld worden. Als je een druppel in Jan zijn beker doet, dan is dat in de beker die op dat moment bij Jan staat.
-
Kijken: Je mag in je eigen beker (die op dat moment voor je staat) kijken wat er in zit. Post dat je wil kijken en ik pm het je.
-
Roteren: Beweeg alle bekers één stap met de klok mee of tegen de klok in. Post dus bvb "Ik roteer de bekers met de klok mee"
-
Wissel: Wissel
jouw beker met die van een ander. Post met wiens beker je wil wisselen.
-
Proost!: Door te proosten luid je de laatste ronde in. Je mag enkel proosten als je géén wijndruppels meer hebt aan het begin van je beurt én het proosten is dan ook de énige actie die je die ronde mag doen. Je start vervolgens de Proost ronde (zie hieronder)
-
Passen: Je mag passen zonder een actie uit te voeren. Ofwel pas je je volledige beurt, of je voert 1 actie uit en past daarna.
Je MAG dezelfde actie 2 keer per beurt uitvoeren.
Je MAG 1 of geen acties in je beurt uitvoeren.
De Proost rondeWanneer iemand Proost heeft geroepen als actie, vervallen de gewone beurten en gaat de Proost ronde van start. Iedereen mag dan nog één laatste actie uitvoeren. Degene die Proost geroepen heeft is de laatste die een actie mag uitvoeren.
Vervolgens is het tijd om de bekers te heffen en te klinken op jullie spel! Ik onthul de druppels in de beker die op dat moment voor jou staat als volgt:
- Elke
antigifdruppel verwijdert een
gifdruppel.
- Als er daarna nog steeds een of meerdere
gifdruppels in je beker zitten, ben vergiftigd.
- Als er geen
gifdruppels meer in zitten heb je het overleefd.
- Resterende
antigifdruppels hebben geen effect.
Wijndruppels hebben ook geen effect op het gif.