Oeps ik laat jullie weer veel te lang wachten. Als goedmaker weer eens een leuk verhaaltje.
Wederom moesten Swifty en Monkeysuncle met elkaar in overleg over welke koffer te openen. Swifty was alweer druk bezig met een thermometer, waarmee ze op een aantal plekken in de studio checkte hoe warm het was. Die strategie hielp inmiddels bij de vorige koffer. Dit keer hielp dat ze echter niet verder, want het was nog steeds 23 graden. En die koffer was al open.
Monkeysuncle wilde dichterbij komen, maar liet een kuch onderweg. Daardoor raakte Swifty in paniek.
"Blijf jij maar daar in je stoel zitten, op veilige afstand." zei ze snel, "Ik heb de pandemie nu al die maanden volgehouden, dan ga jij niet bij mij in de buurt komen."
Monkeysuncle deed snel een paar stapjes terug. "Oké oké, doe maar rustig!"
Swifty keek nog even wantrouwig naar haar adviseur, maar die zat inmiddels weer op veilige afstand.
"Wat dacht je van koffer 4?"
Swifty had ondertussen haar handen nog maar weer eens gedesinfecteerd en een vers mondkapje opgezet. Ze spitste haar ogen naar Monkeysuncle en vroeg zich even af waarom ze hem ook alweer had meegenomen. Oh ja, voor goeie adviezen!
"En waarom koffer 4?" vroeg Swifty.
"Euhm..." stamelde Monekysuncle, "Omdat, de 5M er nog in zit?"
Swifty dacht even na, maar kon geen enkele logica in die redenatie bespeuren. Maar om te voorkomen dat hij weer dichterbij zou komen, ging ze er maar gewoon in mee.
"Koffer 4 graag!"
Het bleef stil.
"Hč," vroeg Swifty verbaasd, "Waar is Lindaniak nou?"
Op dat moment kwam er iemand haastig het podium oprennen, snel de pruik weer goed op het hoofd trekkend.
"Sorry! Ik moest voor een ander programma enkele tijd naar Roemenië, en onderweg terug kon ik de weg naar hier niet meer vinden. Ik ging een bank binnen om daar de weg te vragen, maa- nou ja dat is een lang verhaal. Kort gezegd: ik had wat oponthoud. Ennieweej! Welke koffer mag er open?"
"4"
"Koffer 4 it is! Daarin zit..."
€300.000,-
Pfoe dat rechterrijtje wordt nu wel erg leeg. Gelukkig hoeft er nog maar 1 koffer open voor het nieuwe bankbod. Anders zou het wel erg gevaarlijk worden.