En met de laatste speedronde gespeeld, is het tijd om de balans op te maken van deze eerste speelronde.
In de algemene ronde beantwoorden iedereen zijn vraag goed en werd er €700,- euro gebankt. De speciale ronde liep iets minder goed en resulteerd uiteindelijk in €0 euro. Dan houden we alleen nog de speedronde over. Iedereen kreeg dezelfde vijf vragen en daar werd wisselend op gescoord. In de bijlage hieronder is iedereens score te vinden (X = Fout, een getal = goed maar niet gebankt & rood getal is goed en gebankt). In totaal is er €1.380 euro verdiend bij de speedronde.
Daarmee komt de pot na speelronde 1 op €2.080 euro te staan. Ik heb echter ook minder goed nieuws. We moeten namelijk afscheid gaan nemen van 2 van jullie. Wie zijn om dit moment de twee zwakste schakels en zijn jullie liever kwijt dan rijk?
De stemming
Ik wil van elke kandidaat via de pm de twee namen doorkrijgen van wie jij vindt die het spel dient te verlaten. Daarbij vraag ik ook graag in 1 of 2 regels een korte motivering. De twee personen met de meeste stemmen verlaten onmiddelijk het spel. Tevens wil ik ook graag van iedereen één naam horen van wie jullie vinden die de Sterkste Schakel is, ook graag met een korte motivering.
Stemafspraken etc. zijn strikt verboden. Ik hanteer een soepele deadline van zaterdag 28 November 17.59.59. Maar indien de stemmen eerder binnen zijn, kunnen we uiteraard eerder door met speelronde 2. Bij eventuele vragen hoor ik het graag.