"Wie was die vreemde man nou?", vraagt PutyourHANSup! aan Bjornn en wouterv. "Oh, een backpacker", zegt Bjornn, "maar jij bent ook een vreemde vogel hoor." PutyourHANSup! kijkt de ober verbaasd aan. "Hoezo?" Wouterv staat zijn collega bij. "Niemand in dit dorp weet iets van jou, en toch duik je zo nu en dan op." PutyourHANSup! schrikt en probeert het weg te lachen. "Ach, ook ik ben slechts een simpele man die gewoon zijn werk doet. Mag ik de rekening?" Hij rekent af, en net als hij het café wil verlaten, schrikken de twee obers en PutyourHANSup! zich rot...
De zes draaien zich om. Hulpdakdekker en Starlight staan in de deuropening van de schuur. "Surprise", zegt hulpdakdekker. Starlight kijkt schuldig naar de drie jongens. "Sorry, ik kon niet anders..." Hulpdakdekker neemt het woord. "Ik heb jullie gezegd om je niet te bemoeien met deze zaak, omdat het te gevaarlijk is! Daarnaast is het míjn zaak!" MaikeMeisje stapt naar voren. "Jij bepaalt niet wat wíj doen! Deze vier zijn met Ricardo en mij mee gegaan." Ricardo zucht. "Pff, het is warm in deze schuur. Kunnen we alsjeblieft naar buiten?" Bekvechtend lopen MaikeMeisje en Hulpdakdekker voorop, met Starlight, Vermoljoen, Jacco's, B&W, Ricardo, en Lama1997 achter zich aan. Ze lopen richting het grasveld aan de voorkant van het kasteel, bij de gracht. "Het is jammer dat we niks gevonden hebben", zegt B&W tegen zijn vrienden. Jacco's knikt. "Ja. Ik denk dat de echte geheimen achter de deuren van het kasteel liggen." Starlight knikt. "Ik denk dat je gelijk hebt." MaikeMeisje en Hulpdakdekker stoppen met lopen, maar blijven discussiëren. Vermoljoen grijpt in. "Alsjeblieft, stop allebei! Deze zaak gaat om Ycaris en Sanmol, niet om jullie." Het is ineens stil, de poging van Vermoljoen heeft gewerkt. "Hij heeft gelijk", zegt MaikeMeisje.
Op dat moment komt er een voorbijganger het terrein op lopen. "Uhm, hoi", zegt Fabiann. "Is hier een evenement gaande ofzo?" Starlight schrikt. "Ben jij niet...?" Fabiann knikt. "Ja, ik ben de manager van Lucy en D*N. Bijzonder hé?" Hulpdakdekker doet een stap naar voren. "Fijn voor jou, maar wij doen onderzoek naar een moord. Wegwezen!" Starlight pakt hem vast. "Doe even rustig, die man maakt gewoon een wandeling." Lama1997 begint te wijzen. "Daar komt nog iemand aan." Fabiann draait zich om, en lacht. "Hé, die ken ik! Die heb ik een uur geleden de weg gewezen naar Tapas Tapas." Brtdm zwaait naar Fabiann. "Hoi, jou ken ik. Is dit kasteel toevallig een overnachtingsplek?" Iedereen moet lachen, behalve hulpdakdekker. "Dit is een crime scene, ik vraag je vriendelijk om te vertrek-"
Hulpdakdekker kon zijn zin niet af maken. Het groene grasveld was nog lastig te zien door de zwarte rook die het hele landgoed onzichtbaar maakte. Het geluid van de explosie was hoorbaar in het hele dorp, en zwarte rookwolken waren ineens overal zichtbaar.
Robbieazerty en TimvDons dalen langzaam neer op het landgoed, kijkend naar het brandende vliegtuig waar ze net nog in zaten... een zakentripje veranderde al snel in een thriller.
Doordat ze het verst van het vliegtuig ligt, lijkt MaikeMeisje de enige te zijn die nog het één en ander kan zien, ondanks de rookwolken, maar door het geluid van het vuur en de explosies kan ze het geschreeuw niet horen. Als ze ziet wie er vlak naast haar op de grond ligt te bloeden en om hulp probeert te roepen, staat ze met veel moeite op en rent ze naar diegene toe...
Brtdm, Fabiann, MaikeMeisje, Lama1997, Ricardo, Vermoljoen, B&W, Jacco's, Hulpdakdekker, en Starlight werden letterlijk en figuurlijk weggeblazen door de aankomst van Robbieazerty en TimvDons, die blijkbaar net op tijd hun vliegtuig ontvlucht zijn.
De enige vraag die vandaag echt van toepassing is...
Wie ziet MaikeMeisje schreeuwen?
A: Ricardo
B: B&W
C: Jacco's
D: Vermoljoen
In dit
dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m
dinsdag 20:00 om te stemmen. Dan zal er weer een vrij lange aflevering verschijnen: aflevering 11, waarin we het vervolg gaan zien op de vliegtuigramp...