Allereerst: Ik vond het een briljant spel. In het begin moest ik er even inkomen maar de laatste dagen heb ik me er echt in verdiept.
Er is qua feedback al veel gezegd. Ik denk inderdaad dat het gokelement in de kaart van de hunters speelt, maar dat het niet kunnen overleggen van de hunters echt een nadeel is. We mochten op geen enkele manier overleggen, dus we konden bijvoorbeeld niet afspreken: 'Oh we doen nu alsof Pietje verdacht is, zodat het geld wellicht de volgende ronde niet naar Pietje gaat maar naar Pukje en dan arresteren we Pukje die we al veel langer op de radar hebben'.
Ik denk dat dat ook de reden is waarom het verhoor amper werd gebruikt, alles wat we typten konden we iets mee prijsgeven. Ik snap vanuit roverperspectief wel dat we het konden gebruiken om hun paranoia te maken, maar dat is iets wat je als hunters dan onderling moet afspreken en dat kon niet.
Ik vind dat het gokelement minder mag worden als we bij 'arrestatie' een geldig motief zouden moeten opgeven (een opdracht dus). Dit mag dan ook een opdracht uit het verleden zijn, waardoor het in het begin supermoeilijk is voor de hunters, maar naar het eind toe makkelijker. Dan zou je wel elke 2 dagen een arrestatie kunnen handhaven. Ik vind dan wel dat er meer een beroep op kijkers gedaan moet worden dat ze niet bewust afleiden en in een verhoor bijvoorbeeld meewerken (dan heeft het verhoor ook nut). In het echt zou je jezelf ook niet bewust verdacht maken.
Ik vond het zelf ook de meeste kick geven als we een opdracht door hadden: Zoals de pm's van MV en de leeftijd van Jacco, de groentes van LdH had ik trouwens ook gezien, maar ik vond de bachelorette van Brdtm verdachter. Dat hadden we dus ook door. Aan het eind van het spel werd het ook een optelsom van verdachte posts, zonder persé één specifieke opdracht door te hebben. Dus om dat gokken te noemen is ook niet waar. De straattaal van MV viel me bijvoorbeeld ook al een keer op, maar kon op dat moment niet hard maken dat het een opdracht zou zijn. Sommige woorden gebruikt hij vaker, andere niet, maarja er hadden ook mensen andere avatars en andere gekkigheid.
Aan het eind werd het ook makkelijker omdat ik naar andersoortige opdrachten ging kijken inderdaad. In het begin was ikzelf teveel gefocust op veranderingen in avatars en eerste letters van posts (daar heb ik echt veel naar gekeken) en smileygebruik.
Dus mijn voorstel zou zijn: Hunters moeten een verdachte juist koppelen aan een opdracht, kijkers mogen dan niet liegen in een verhoor (en kunnen dus hulp bieden) en hunters mogen ook overleggen in een pm groep o.i.d.
Enige wat ik nu bedenk is dat de rovers dan niet expres andere opdrachten moeten gaan verwerken omdat ze dan niet aan een juiste opdracht gekoppeld worden
. Mss is iets met voordelen dan toch beter
In ieder geval: Bedankt Spacy! Ik heb ervan genoten!