Tot slot wil ik nog even iedereen heel erg bedanken die mee heeft gedaan! De fanatieke Rovers, de slimme Hunters en de enthousiaste Kijkers.
Ik heb zelf enorm genoten en ik hoop jullie ook allemaal. Ik was natuurlijk erg betrokken bij de Roversgroep en ik vond het onwijs leuk om te zien met hoeveel passie en enthousiasme zij het spel speelden. De groep was ook goed in balans en er ontstond al snel een hechte band met elkaar. Daar kijk ik echt met een tevreden gevoel op terug!
Er zijn ook zeker wat puntjes die ik voor verbetering vatbaar vind. De rol van de Hunters, en ook de rol van de Kijkers, daar zitten nog wel wat haken en ogen aan. Wat ik eigenlijk het grootste nadeel vond was het gokgehalte. Vaak werden Rovers om verkeerde redenen gepakt. Daartegenover stond dat Kijkers de Hunters in verwarring brachten door nep-opdrachten uit te voeren, wat dan voor de Hunters weer oneerlijk is.
Hoewel ik zelf voorlopig nog geen plannen heb voor een vervolg (als iemand anders dat wil doen vind ik dat prima), heb ik al wel nagedacht over dingen die ik dan eventueel anders zou doen.
Een concept die misschien beter zou werken, zou wat meer vergelijkbaar zijn met het Weerwolven van Wakkerdam forumspel eerder dit jaar. Gewoon een open topic waarin iedereen kan posten (ook Rovers dus), met om de twee dagen een stemming. Iemand die gearresteerd wordt mag niet meer meeposten in het topic, dus ook onschuldigen niet. Voordeel hiervan kan zijn dat 1: iedereen mee kan doen, 2: deelnemers er geen belang bij hebben om zichzelf verdacht te maken, 3: er misschien meer openbaar besproken wordt, 4: iedereen zichzelf altijd meteen kan verdedigen en 5: Rovers invloed hebben op de stemming waardoor het gokgehalte misschien minder wordt.
Maar ja. Dan wordt het ook wel weer te veel WvW misschien.
Ik ben in elk geval erg benieuwd naar of jullie nog feedback hebben, of ideeën hoe bepaalde dingen eventueel nog verbeterd kunnen worden.