Om eerst even de vraag van Daisy te beantwoorden: ik heb eerst geloot tussen de aanmeldingen om te bepalen wie mee gingen doen. Vervolgens heb ik gekeken naar jullie voorkeuren. De meesten gaven als voorkeur aan om Rover te worden (waaronder jij en chipie) en een paar hadden geen voorkeur. Die laatste zijn dan ook meteen Hunter geworden, en daarna heb ik nog één of twee mensen moeten loten om Hunter te worden, waardoor jij dus Hunter werd, Daisy.
Dan gaan we naar de opdrachten!
En zoals jullie van me gewend zijn, ga ik weer overmatig gebruik maken van spoiler tags.
(Jullie mogen tussendoor wel reageren als jullie willen, want het gaat wel even duren)
Bij het bedenken van de opdrachten probeerde ik altijd om zo veel mogelijk ruimte te bieden aan de Rovers om hun eigen creativiteit, tactisch inzicht en samenwerkingsvermogen optimaal te benutten om de opdrachten tot een goed einde te brengen. En ik moet zeggen dat het mij keer op keer verbijsterde hoe goed de Rovers hiermee om gingen. Er zaten heel vaak opdrachten bij die mij van te voren een hele uitdaging leken, maar die ze dan op zo'n manier wisten uit te voeren dat het niet opviel. Dat was eigenlijk ook mijn doel - er zijn weliswaar niet veel opdrachten ontdekt, en wat mij betreft is dat grotendeels te danken aan de kwaliteiten van de Rovers. Dus ook al hebben ze uiteindelijk de eindstreep niet gehaald, wil ik ze hier toch complimenten voor geven.
De eerste paar rondes waren nog een beetje aftasten. Ik heb dan ook geprobeerd de opdrachten niet meteen al te moeilijk te maken. In latere rondes worden ze steeds uitdagender, omdat ze alsmaar niet werden ontdekt.
RONDE 1Geld:
Jacco, MV, Ricardo
Om het groepsgevoel alvast te versterken liet ik ze eerst een teamnaam en bijnamen voor zichzelf te bedenken, waar in latere opdrachten ook nog naar gerefereerd zou worden. Ze noemden zichzelf Team Fatinidad. D*N merkte al snel terecht op dat dit de beginletters zijn van de Hunters-namen.
Hun individuele bijnamen:
Jacco's – Dubbele Dries
MollenvangR-Art – Tactische Tinus
LdHmolletje – Hongerige Hakim
Brtdm - Eerlijke Ellen
Vermoljoen - Slimme Suzy
Ricardo – Betrouwbare Barry
MrChippie – Handige Harry
LdH valt blijkbaar nogal vaak in de herhaling...
Tim, heb je al gereageerd op de PM van MV?
Hij moest namelijk een PM sturen naar één van de Hunters. Gelukkig moest hij jou nog aan iets herinneren voor WidMO, en viel dit niet op. Dat zou later natuurlijk wel anders zijn...
Er is geen jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is...
Jacco's! Ja, jullie weten het inmiddels: Jacco's kreeg de opdracht om zijn geboortedatum te veranderen naar 2 mei, waardoor het een groot feest werd die dag!
Sindsdien heeft hij zijn leeftijd op 14 laten staan tot hij gepakt werd: nu is hij weer even een jaartje jonger.
Romeo India Charlie Alpha Romeo Delta Oscar...
... moest 3 woorden gebruiken uit het NAVO-alfabet. Hij deed alles in één bericht, maar op zo'n slimme manier dat het totaal niet opviel.
mrchipie is blijkbaar een levend stripfiguur...
... want het viel niemand op dat hij 3 van zijn berichten begon met een kreet uit dit lijstje:
Hmm
Pff
Zucht
Ahum
Sst
Psst
Haha
Grr
Hmpf
Oef
Maar ook hier bleek weer wat een goede taakverdeling de Rovers hadden. Want waar dit voor sommigen misschien op zou vallen, kan chipie de hele dag door vrijuit rare geluiden maken.
Vermoljoen snapte de opdracht heel goed!
Het zogenaamde Pokémon trio heeft het fenomeen geïntroduceerd: linkjes naar fragmenten uit WidMO-seizoenen plaatsen. Aan Vermoljoen de opdracht om hetzelfde te doen.
En dus deed hij precies dat, live in de Moltalk-uitzending.
Brtdm was in een poëtische bui... *zie hierboven*
De Hunters arresteerden deze ronde Robbie, en leken nog geen van de Rovers in de gaten te hebben. Het was voor de Rovers dus een geslaagde eerste ronde.