Sorry maar wat doet die jeugd in het Vondelpark. Zijn zij ineens viroloog geworden en kunnen zij beseffen dat mensen wel gewoon thuis zouden blijven als het virus echt zo erg zou zijn.
Nou dat bepaalde landen al sinds 1945 niet meer zoveel doden in 1 jaar tijd hebben gehad,zegt voor mij toch wel wat. Of 2,5 miljoen doden wereldwijd zou ook een indicatie kunnen zijn.
Dus als je zegt dat mensen echt wel gewoon thuis blijven als het virus zo erg is, en jij bent in het park met vrienden , zeg je of dat jij het virus niet serieus neemt en de maatregelen erger vindt dan de gevolgen als je b3smet raakt, of je geeft aan dat je jezelf geen mens noemt ( take your pick)
Kijk ik denk dat iedereen de maatregelen in meer of mindere mate beu is en dat ze nu al wel erg lang maatregelen hebben die je vrijheden beperken. Maar ik heb nieuws voor deze leeghoofden ( sorry ben echt kwaad op dit soort “jongeren”). Corona is er nog steeds en dat jij als je ziek wordt misschien milde klachten zou krijgen, prima. Maar jij met met je milde klachten kan wel bij de appie, in het park of waar ook, anderen besmetten, ook kwetsbaren, ook zorgverleners. Een actie zoals in de parken, zet ons weer stappen terug, zelfs als het niet direct zou leiden tot nieuwe besmettingen.
Met mijn eigen ogen gezien de drukte die gistermiddag al ontstond in parkjes in het Tilburgse , omdat het tehuis waar m’n pa woont aan zo’n parkje grenst. Normaal wandelen er wat oudjes rondt de laatste tijd, nu was het vol met gezinnetjes met kinderen die aan het genieten waren van het lekkere weer. Begrijpelijk maar niet gepast in deze tijd, zeker niet als je keek naar afstand, mondkapjes of fysiek contact.
Ik snap het van de mensen hun drang naar vrijheid, maar het tafereel deed voor bijna buitenaards aan en ik werd er erg kwaad van .
Voor het eerst het gevoel dat dit een kansloze strijd tegen het virus aan het worden is en weiger mee te gaan in de wie niet horen wil moet maar voelen mentaliteit. Ik kan alleen voor mezelf spreken en hopen dat de bereidwilligheid om je aan de maatregelen te houden niet compleet kapot gaat . Dat er respect blijft en medemenselijk denken in het bijzonder voor de kwetsbaren onder ons en directe zorgeverleners maar in het groter geheel voor alle mensen
, gewoon voor jou en mij.