Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 413185 keer)

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1220 Gepost op: 16-10-2020, 21:33:40 »
Wat heeft dit met de politiek te maken?

Het is gewoon niet zo'n tactische zet van de koning, ookal mag het gewoon.

@ iemand die de politiek bestudeert en het nodige ervan af weet. De politiek doet net alsof ze niet wisten van dit tripje, maar dat wisten ze zeker wel hoor. Vind het allemaal zo schijnheilig van "oh, maar we hadden niet met de koning gecommuniceerd". Lies!, want de politiek werkt heel erg nauw met de koning en weet echt wel wat zijn agenda is. Ik heb zoiets van lieg er dan niet over, en wees eerlijk. Dat gaan ze natuurlijk niet doen.. net zoals elke minister die daar zit  ::rofl::.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #1221 Gepost op: 16-10-2020, 21:36:16 »
Een aantal ministers zullen ongetwijfeld op de hoogte zijn van zijn vakantieperiode. Maar of ze echt weten van zijn vakantieplannen, betwijfel ik zeer.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #1222 Gepost op: 16-10-2020, 21:36:25 »
Als het gewoon mag, hadden ze ook niet terug hoeven te komen.

Dit heeft wel iets te maken met het topic-onderwerp. Ik vraag me af of ze dat echt niet hadden kunnen voorzien. Het grapje heeft intussen wel iets van 100.000 euro gekost. Retourvlucht regeringstoestel, salaris vliegtuigcrew, etc.

Koren op de molen van de viruswappies, vrees ik. Ze grijpen dit voorval met beide handjes aan.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #1223 Gepost op: 16-10-2020, 21:41:42 »
Ze komen terug vanwege de commotie. Maar griekenland heeft 'gewoon' code geel.

Maarja, wel een beetje mosterd na de maaltijd.

Kort samengevat: 'Hij was een beetje dom.'

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #1224 Gepost op: 16-10-2020, 21:58:25 »
Een aantal ministers zullen ongetwijfeld op de hoogte zijn van zijn vakantieperiode. Maar of ze echt weten van zijn vakantieplannen, betwijfel ik zeer.
Inderdaad  ::jaja::

De uitspraak dat "'de politiek" hiervan wist vind ik sowieso al een beetje generalisatie, want echt niet al die tweede kamerleden zullen ervan op de hoogte zijn geweest.
Frankje Lapi

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #1225 Gepost op: 16-10-2020, 22:04:33 »
Inderdaad  ::jaja::

De uitspraak dat "'de politiek" hiervan wist vind ik sowieso al een beetje generalisatie, want echt niet al die tweede kamerleden zullen ervan op de hoogte zijn geweest.

Ik duidde meer op Rutte als "frontman" van de politiek ::rofl::.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #1226 Gepost op: 16-10-2020, 22:11:59 »
Als er iemand op de hoogte was is dat de veiligheidsdienst , maar de koning is verder niet verplicht om dit te melden bij rutte.

Verder stond niemand stil bij al dje Nederlanders op de stranden in Spanje of de feestvierders in Portugal. Waarom dan nu over de koning zon ophef. Hij ging naar zijn eigen buitenverblijf.
Dat het niet slim is , ben ik het volledig mee eens. Maar in augustus 10 dagen albufeira was echt wel slechter op de schaal van Corona proof.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #1227 Gepost op: 16-10-2020, 22:27:11 »
Ik denk wel dat Rutte op de hoogte is als de koning het land verlaat, maar of hij er iets tegen in te brengen heeft??

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #1228 Gepost op: 17-10-2020, 00:18:57 »
Ze komen terug vanwege de commotie. Maar griekenland heeft 'gewoon' code geel.

Maarja, wel een beetje mosterd na de maaltijd.

Kort samengevat: 'Hij was een beetje dom.'

Eerlijk gezegd vind ik het een paar gradaties erger dan een beetje dom hoor. En ook van Rutte, indien hij hier vanaf wist. Zeker nu maatregelen recent weer aangescherpt zijn. Zo veel mogelijk thuisblijven en niet-noodzakelijk reizen vermijden. Als dat van regeringswege wordt gevraagd dan geeft WA, door toch weg te gaan, een totaal verkeerd signaal af naar de Nederlandse bevolking. Hij is nu teruggekeerd vanwege de imagoschade door alle reacties die er komen. Dat is inderdaad mosterd na de maaltijd. Bovendien was hij zijn eigen speech van maart alweer vergeten de denk ik.  ::)

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5178999/koning-willem-alexander-maxima-griekenland-foto-corona-maatregelen
« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 00:22:54 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lucy

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
« Reactie #1229 Gepost op: 17-10-2020, 07:31:54 »
De maatregelen zijn helemaal niet zoveel mogelijk thuisblijven en niet-noodzakelijke reizen vermijden. Pretparken en dierentuinen zijn gewoon open, zijn die dan noodzakelijk? Rutte heeft het zelfs nog letterlijk gehad over vakantie, en dat je dan zoveel mogelijk op je vakantieadres moet blijven en de uitjes moet beperken. Wat de Koming deed mocht dus gewoon maar Nederlanders zijn er chagrijnig over en daarom kwamen ze terug. Dat is inderdaad dom, maar echt niet intrinsiek slecht of tegen de maatregelen in of zo.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #1230 Gepost op: 17-10-2020, 11:15:29 »
Waar het bij dat aanscherpen van de regels om gaat is dat mensen er een sport van maken om de grenzen van het toelaatbare op te zoeken, en (waar mogelijk) er net even overheen te gaan. En die mentaliteit werkt het oprekken van die regels in de hand.

Je kan ook zeggen: we blijven ruim binnen de marge, dan doe je het altijd goed. Is nog steeds geen garantie dat je niets oploopt, maar je maakt de kans erop wel een stuk kleiner.

Offline Lucy

• Forumlid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #1231 Gepost op: 17-10-2020, 11:25:04 »
Ja, dus het was dom. Maar niet zo erg als sommigen hier laten lijken imo.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #1232 Gepost op: 17-10-2020, 12:10:22 »
De maatregelen zijn helemaal niet zoveel mogelijk thuisblijven en niet-noodzakelijke reizen vermijden. Pretparken en dierentuinen zijn gewoon open, zijn die dan noodzakelijk? Rutte heeft het zelfs nog letterlijk gehad over vakantie, en dat je dan zoveel mogelijk op je vakantieadres moet blijven en de uitjes moet beperken. Wat de Koming deed mocht dus gewoon maar Nederlanders zijn er chagrijnig over en daarom kwamen ze terug. Dat is inderdaad dom, maar echt niet intrinsiek slecht of tegen de maatregelen in of zo.

Het spijt me zeer, maar de Koning en Rutte hebben nu eenmaal een voorbeeldfunctie!

Ik heb echt niks tegen Willem Alexander en gun hem en zijn familie een vakantie. Maar je moet nu eenmaal in de geest van je eigen toespraken handelen en in moeilijke tijden het signaal afgeven dat je solidair bent met het volk dat het moeilijk heeft. Dan ga je niet toch de randjes van de regels opzoeken. Daarin ben ik het eens met wat Bodejos hierboven betoogt.

Rutte had dit de Koning ten sterkste moeten afraden en ik vind het dus een grote fout dat dit niet is gebeurd.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #1233 Gepost op: 17-10-2020, 16:30:38 »
Wellicht is het hem wel afgeraden om te gaan en dacht hij, ik ga toch???

Al vind ik sowieso dat hij niet had moeten gaan. Ook niet vanuit zichzelf en solidair moet zijn met het volk en gewoon thuis had moeten blijven.

Vindt ook dat hij zich in deze hele crisis amper heeft laten zien als koning.

Wat ik daarnaast wellicht nog enger aan het vinden ben is hoe mensen ineens de NOS en journalisten belagen  ::oink::
Prima dat je denkt dat de NOS de uitdraag omroep is van de regering. Dat heel veel complotgekken alles vergelijken met oorlogstijd en vervolgens eigenlijk hetzelfde gaat uitdragen en mensen gaat aanvallen??
Lijkt wel alsof we compleet losgeslagen raken ofzo.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #1234 Gepost op: 17-10-2020, 16:42:42 »

Dat heel veel complotgekken alles vergelijken met oorlogstijd en vervolgens eigenlijk hetzelfde gaat uitdragen en mensen gaat aanvallen??
Lijkt wel alsof we compleet losgeslagen raken ofzo.

Dan stel ik me dat als volgt voor: als het NOS-weerbericht meldt dat het morgen 10 graden wordt met een enkele regenbui, dan geloven ze dat niet. Wordt ditzelfde weerbericht via een commerciele zender uitgezonden, dan gaan ze zich daarop kleden.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 16:46:03 door Bodejos »

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #1235 Gepost op: 17-10-2020, 18:12:58 »
Tja. Mensen geloven vast ook niet de onafhankelijke bureau's die de persvrijheid van landen vergelijken.

Nederland staat op Plek 5. https://rsf.org/en/ranking

Daarme zijn we zelfs gedaald op de ranglijst. Reden: de pers wordt steeds meer belaagd.  ::)

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #1236 Gepost op: 18-10-2020, 22:32:50 »
oh God... In Barneveld (en wellicht ook andere plaatsen) zaten ze vandaag weer lekker met 250 man bij elkaar  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #1237 Gepost op: 18-10-2020, 23:57:57 »
Ik vond het wel weer een goed stukje van Lubach.

Ik moet toevallig ook nog een essay schrijven over bijna hetzelfde onderwerp (zelf gekozen onderwerp). En het is ook één van de redenen waarom ik mijn huidige studie Film & Audiovisuele Media volg. En dan heb ik het vooral over het web van eenzijdige onderwerpen. Of de fabeltjesfuik zoals Lubach het noemt. Zelf hou ik er nog heel erg van om gewoon de tv op een willekeurige (informatieve) zender te zetten, waardoor je vaak iets totaal nieuws leert en/of je eigen perspectief verbreed. Probleem met alle online algoritmische verdienmodellen is dat je in dezelfde bubbel blijft.

En dit probleem wordt nu eens heel duidelijk met alle complotten die tot uiting komen door Corona.  Mensen gaan op zoek naar een uitleg. Maar ze vinden geen bevredigend antwoord in de 'normale' media. 'Het kan toch niet zo zijn dat dit ons zomaar overkomt?' Dat we wel naar de maan kunnen reizen (tja, of niet...), maar geen virusje onder controle kunnen krijgen, gaat er gewoon niet in. De video's die dan dit probleem wel kunnen uitleggen (maar totaal belachelijk zijn) wekken de belangstelling en zo wordt je welkom geheten in de fabeltjesfuik.

Ik zou eigenlijk het volgende willen oproepen:
Blijf in je eigen bubbel (fysiek), maar blijf niet hangen in je eigen bubbel (mentaal/informatief).
« Laatst bewerkt op: 19-10-2020, 00:02:17 door Brtdm »

Offline putyourHANSup!

• Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
« Reactie #1238 Gepost op: 19-10-2020, 10:22:51 »
Blijf in je eigen bubbel (fysiek), maar blijf niet hangen in je eigen bubbel (mentaal/informatief).
Goeie oneliner voor je essay! ::ok::

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #1239 Gepost op: 19-10-2020, 19:59:58 »
Ik weet niet precies in hoe verre het betrouwbaar is, dus kleine disclaimer. Maar dit ziet er toch behoorlijk schrikbarend uit:
https://www.nieuwnieuws.nl/5149785/coronacijfers-zo-groot-is-het-verschil-tussen-nederland-en-duitsland/

Wel opvallend dat Urk het nog zo goed doet met al die kerken. Maar die hebben toch niets te doen naast de kerk of vissen.  :-X Maar ook Urk is afgelopen week rood geworden.