Ik vind dat er in veel van de berichtgeving over covid teveel gesproken wordt over wat we idealiter zouden moeten of kunnen doen ( vaak vanuit de hoek van denkers due vinden dat de overheid te laks zou zijn). Er wordt dan gesproken over het ontbreken van teststraten op de luchthavens, verplicht onderwerpen van reizigers , en het meer testen. ( ik merk dat ik zelf ook vaak me daarover opwind en zo7 willen dat dit er allemaal al zou zijn)
.
Maar in de harde realiteit van Nederland en covid is gewoon dat we nog steeds nie5 de gewenste testcapaciteit hebben om hieraan te voldoen. Verder is verplichte quarantäine na terugkeer uit rood vakantiegebied leuk, maar we hebben geen manier om dit te waarborgen.
Dus komt veel zo niet alles weer terug op het menselijke aspect om niet enkel goed voor jezelf te zorgen , maar juist extra goed voor je medemens te zorgen .
En dat dit dan gedaan kan worden door niet op bezoek te gaan bij je geliefden, voelt misschien super vreemd, maar is wel de veilige manier.
“Kunnen we Corona er onder krijgen? Ja , mits we ons weer aan de maatregelen gaan houden , hoe vervelend die ook zijn “
is de tekst die op de deur hangt naar de gesloten afdeling waar mijn vader zit. Met nogmaals de poster met alke maatregelen die in het tehuis gelden ernaast en dan nig zie ik mensen langs de ontsmettingsstations lopen, mondkapje onder de kin etc. Hoofdschuddend desinfecteer ik mijn handen en zet mijn mondkapje op , druk hem bij de neus wat vaster en ga op bezoek op 1,5 meter.