Gewoon nog even omdat ie hier hoort en dit DE hint gaat zijn dit jaar
Case closed... Jolien de mol
Dat zou zomaar eens kunnen! Ik ben zelf ook maar eens op zoek gegaan naar mogelijke verborgen aanwijzingen;
Gedurende het seizoen merk ik dat het getal ‘4’ mogelijk een belangrijk aanknopingspunt is naar de identiteit van de mol. In aflevering twee opent de ‘
doos van Pandora’ (waarin de identiteit van de mol zich bevindt) zich om 4u ’s nachts. In aflevering zes bevat kamer 4, ‘
de beslissende kamer’, de sleutel tot het diner met de mol. Tijdens dit diner vraagt de mol specifiek aan Jolien of ze belooft stolp 4 niet te openen (bevindt zich onder deze stolp cruciale informatie over de daadwerkelijke identiteit van de mol?).
Van de kandidaten kan ik Alina meermaals aan het getal ‘4’ koppelen. In aflevering een bevindt Alina zich bij de start in het enige groepje van 4 (Gilles, Jolien, Dorien en Alina), in aflevering vijf bevindt Alina zich in
auto nr. 4 (stelde zich niet kandidaat als luchtverkeersleider) en in aflevering zes blijft Alina achter in
kamer nr. 4. In aflevering 4 tijdens de
‘vorige keer’-intro wordt Alina als vierde kandidaat voorgesteld. Als Alina de mol zou zijn, is zij na Magda (S1), Eline (S5) en Elisabet (S7)
de vierde vrouwelijke mol uit de geschiedenis van ‘de mol’.
In aflevering drie tijdens de tweede opdracht moeten kandidaten voorwerpen opgraven en op de juiste plek in een tijdslijn plaatsen. Op drie vlaggen staan vraagtekens. Staan deze vraagtekens symbool voor de voorgaande drie vrouwelijke mollen en moet de identiteit van de vierde vrouwelijke mol nog bekend worden gemaakt/'worden opgegraven'?. Alina draagt in aflevering vijf, terwijl ze in auto nr. 4 zit, overigens een shirt met de tekst ‘
future’.