Oostenrijk
Hoewel ik eerst een ander liedje had ingestuurd, namelijk een echt songfestival liedje, maar eentje met 0 inhoud imo. Ik kon er denk ik hoog mee scoren en de 3K views spraken me ook aan.
Maar uiteindelijk heb ik toch maar veranderd naar een liedje waar ik wel volledig achterstond. Vooral de tekst boeide me en het refreintje bleef hangen. Iets minder mainstream, maar ik vond het echt een topper! Goed genoeg uitleg, tijd voor de punten!
Geen punten voor:
34. Brazilië: Dit stond eerst wat hoger, maar ik kwam er helemaal gek van. Dit lijkt nergens op, sorry
33. Zuid Korea: Tja... Had veel liever een K-pop liedje van Dennis gehoord
32. Malta: Pfff ook zo'n drama zeg. Ga hier geen woorden aan vuil maken
31. Hongarije: Wat een kut opvolger van mijn inzending van vorige keer is dit? Hongarije schaam u!
30. Griekenland: No nee non. Dit is belachelijk.
29. India: erg eentonige vertoning, gewoon echt saai dus.
28. Bulgarije: Bah, een kind gaat je echt geen punten opleveren. Ergste is nog dat dat kind beter zingt dan de zangeres.
27. Roemenië: Saai.
26. Nederland: Pfff wees eens origineel zeg
25. Finland: Ik krijg een epilepsie-aanval van deze clip.
24. VK: Het is grappig, maar helemaal niet goed
23. Spanje: Wat een wannabe nummer is dit? Bah niet goed genoeg
22. Litouwen: Helaas een 2de inzending.
21. Ecuador: Geen commentaar
20. VS: Niet slecht, maar ik kende de artiest al en voor de VS is er wel beters te vinden
19. Mexico: Grappige clip, geen goed liedje
18. Ierland: Mooi, maar idem als de VS.
17. De Filipijnen: Niet slecht, maar ook niet goed
16. Libanon: Aardig, maar boeide me niet echt
15. Zwitserland: Faber vind ik wel oké, maar dit is niet zijn beste liedje
14. Slovenië: Genre spreekt me aan, maar niet echt overtuigend
13. Noord-Macedonië: Wel leuk, maar niet goed genoeg, helaas
12. Oekraïne: lekker dansbaar!
11. Nieuw-Zeeland: Leuk liedje, net geen punten wegens Engelstalig eigenlijk..
En dan nu, wat scoort er wel punten?
1 punt:
Frankrijk: Zang is niet altijd oké, maar blijft wel hangen
2 punten:
3 punten:
Zuid-Afrika: Zuid-Afrikaans is een heerlijk taaltje en wat een klef liedje. Goed dan toch maar 3 punten
4 punten:
Kazachstan: Dit liedje bleef stijgen op de lijst. Krachtig en verrassend leuk!
5 punten:
Noorwegen: Goede zanger, goede videoclip en een mooi refrein. Tja heerlijk liedje, alleen stak het me wat tegen na een paar keer te luisteren. Kan wel eens de winnaar worden
6 punten:
Denemarken: Deed me wat aan Noorwegen denken en het bleef me net iets meer bij, daarom een plekje hoger
7 punten:
Ijsland: Ik heb altijd hoge verwachtingen over Ijsland en deze worden volledig ingelost! Goeie keuze!
8 punten:
Letland: Ik heb nogmaals gecheckt of ik wel het goede liedje 8 punten heb gegeven, maar het klopt hoor. Hoe kan dit zo laag staan??? Dit vind ik oprecht erg leuk. Feel good liedje die blijft hangen. Verdiende 8 punten!
10 punten:
Mongolië: Jaaa, schitterend! Ik kende het al, maar toch heerlijk om dit voorbij zien komen bij een Songfestival. Grote fan!!
12 punten:
Duitsland: Buurlanden moeten elkaar steunen! Nee, gewoon het beste nummer. Goede zangeres met een dansbaar liedje. Heerlijk deuntje en ook ideaal om te beluisteren tijdens het relaxen!