Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met conclusies uit de beelden van de beschieting. Er is flink gerommeld met de montage. Het zou kunnen dat Christian in die eerste foto al geraakt is, en Bart op het moment van dit beeld heel kandidaats Alina beschermt. En op de tweede foto vind ik de bescherming van zijn bovenlichaam niet zo slecht, dat schild was nu eenmaal te klein om zijn hele lichaam af te dekken.
Dat Alina bij de eerste 12 pijlen gewoon op haar stoel is blijven zitten, betwijfel ik trouwens net zo hard, dus wie hier nu het meest verdacht wordt neergezet durf ik niet te zeggen. Je kunt ook zeggen dat Jolien haar pas laat achter zich trekt. Maar als die pijlenteller niet deugt, hoeft dat allebei niet te kloppen.
Bart: "Volgens mij zie je er groot uit Christian. Ben je een lange? Je klinkt vanuit de hoogte".(Zeer vreemde opmerking) Als ik Christian was zou ik deze opmerking ook niet vergeten.
Ja, opvallend dat de ontmoeting met Bart wel op beeld kwam, maar met Alina en Jolien niet. Stel dat hij in CDM Bart bedoelt, met die 80%. Dan komen we in de knoop met het rode scherm bij Vuurwerk in afl. 5. Daar zou Christian dan na het redden van zijn vel van Bart moeten zijn afgestapt. Of Jolien moet een rood scherm hebben gezien, maar dan is het wel gek dat ze in afl. 7 nog steeds spreidt op twee personen, en Christian als hoofdverdachte heeft. Ze zou meer zekerheid moeten hebben.
Niet uitgesloten natuurlijk dat Jolien toch rood zag, en het daarna nog steeds niet wist, maar het meest voor de hand lijkt me dat Christians 80%-verdenking ging om Alina of Jolien. En dat hij pas na afl. 5 de switch heeft gemaakt naar Bart, en in afl. 7 in de test te kort kwam op Alina.