Prima dat je niet ziet of wil zien dat Bart de mol is, maar kom dan met tegenargumenten waarom hij het niet is. Dan kunnen we die afwegen tegen de talloze argumenten die hier al steeds meer worden gegeven waarom Bart het wel is.
Oké, zal ze nogmaals bundelen dan
Aflevering 1De mol in de spotlights? Mwa, ik geloof er niet in, maar ja 10.200 euro uit de pot, eigenlijk 2.700 euro uit de pot, want anders had Bruno ervoor gezorgd dat er heel wat geld uit de pot gaat. Kan nog als mol. Ik vind het zeer gevaarlijk. Alle aandacht op jou en je kan weinig meer mollen de volgende dagen. Bart zijn tactiek als kandidaat is ook gewoon in het spel blijven, het doel heiligt de middelen. Dit past hier perfect in.
Maar wat Bart dan doet, is eigenlijk alles goed doen. Hij daalt in 24 seconden naar beneden, de snelste van iedereen.
De volgende opdracht doet hij het weer perfect. Hij krijgt een belangrijke positie, maar voert deze zeer goed uit. Hij bereikt snel het eiland en haalt Alina, Bruno en Els op tijd op. Hiermee zijn er dus 4 mensen extra op het eiland. Wat 4*400 = 1.600 euro is. Ik ga niet alles aan Bart toerekenen, maar hij is hier toch de drijvende motor.
Aflevering 2Bart geeft meteen aan niet in de doos te willen kijken en doet dit ook niet. Bart zou nochtans wel wat olie op het vuur kunnen gooien, daar zou niemand vreemd van opkijken toch? Toch doet hij niets.
Bart verdient het meeste geld, namelijk 500 euro met de watermeloen op zijn hoofd te zetten. Hij wil wel 2 tenten meenemen, maar weinig invloed op het resultaat volgens mij. Dat de opdracht niet slaagt heeft meer te maken met dat er 2x terug naar beneden moet gegaan worden.
Bij de trouw doet Bart het weer voortreffelijk. Hij kiest de juiste hond en geeft niet op. De hond lijkt geen zin te hebben, maar hij blijft proberen. Tot ze uiteindelijk de truffel vinden. 1.000 euro! Bart is grootverdiener! En heeft zijn 2.700 euro ook allang terugverdiend zo.
Aflevering 3Bart heeft ervaring met raften. Ze gaan er als een speer van door. Hij wil graag zelf bij de katapult zitten. Hier leek me wel duidelijk dat er voor dat nadeel ging geschoten worden. De 2de opdracht was een betere molpositie. Hij schiet ook nog eerst 100 euro. Goed dit kan ik als mol wel nog verklaren. -1.900 euro in zijn opzicht als mol dan. Ja dat kan wel, al denk ik niet dat hier 2.000 euro verdiend zou zijn. Max 500 euro ofzo.
Bart neemt de leiding en ze lijken doelbewust te wachten op de andere raft, dus binnen de 10 seconden en het geld is verdiend!
Bij het graven heeft vooral Laure aandeel in de foute keuzes. Bart pusht de bril wel door. In deze opdracht ga ik ook zeker niet ontkennen dat hij niet de mol kan zijn.
Bij de feta-opdracht herkent hij snel Dorien en Christian en ook zichzelf. Hij lijkt opnieuw de leiding te nemen en doet dit erg goed.
Bij de minotaurus zijn we dan kandidaat Bart on fire. Hij snapt als enige de opdracht en heeft een waterdichte tactiek volgens mij. Alleen snapt de rest die tactiek niet echt, jammer genoeg. Terechte frustraties. Hij is de enige die hier 1.000 euro verdiend heeft. Dit was totaal onnodig aangezien niemand geld zou verdienen met al die hoge hartslagen.
Aflevering 4Bart wil geen vertegenwoordiger zijn? Hmm, als mol toch een ideale positie. Als kandidaat te begrijpen, want je kan meer letten op de keuzes van anderen.
Bij de golfopdracht is hij opnieuw de held. Loodst alles in goede banen en doet een fantastisch shot op het einde waarmee ze nog eens 1.000 euro extra verdienen.
Bij opdracht 2 gaat hij voor zoveel mogelijk eten, goede tactiek als kandidaat achteraf, want er is heel erg veel geld verdiend zo. Ook luistert hij meteen naar Christian door niet alles op te eten en ook de drank laten ze staan, zo lukt de proef nog net. Als Bart hier de mol was, had hij veel mogelijkheden om het te doen mislukken, maar helaas doet hij gewoon erg zijn best.
Bij opdracht 3 neemt hij het risico dat ze toch de verdubbelaar gekozen hebben (tenzij hij gebriefd is) en dan was er ook 4.000 euro verdiend. Indien hij gebriefd is, leek het me als mol ook niet slim om van het plan af te wijken. Zo vestig je nogmaals alle aandacht op jezelf. Dat heeft je in de toekomst bijna geen ruimte om te mollen.
Zo dit was kort toegelicht waarom ik Bart echt niet als mol kan zien. Een mol als grootverdiener? Ik wil daar niet in geloven. Voor de rest zou hij wel een fenomenale mol zijn, maar hij is gewoon een erg goede kandidaat.