Auteur Topic: De Zap 2.0 Awards  (gelezen 16931 keer)

Offline Lan

• Forumlid
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #100 Gepost op: 12-04-2019, 15:18:28 »
Het was niet mijn bedoeling om de leiding over te nemen. Maar ik bergijp dat je dat zo ervaren hebt en daarom op mij hebt gestemd.
Ik wou tijdens dat spel vooral actief meedenken. Toekijken vanaf de zijlijn en "bevelen" uitvoeren vind ik gewoon niet zo leuk. Dan zou ik er waarschijnlijk uitgestemd worden omwille van mijn passief gedrag. Vooraf had ik al het idee dat het sowieso tussen Spacy, B&W en mij zou gaan. Sommige connecties zijn hier nogal sterk om als "buitenstaander" te breken.

Ik herken het gevoel, dat komt dit spel ook weer terug in mijn biechten, met name de eerste paar rondes. Mensen hebben hier vaak zo'n geschiedenis dat het lastig is om uit te pluizen hoe alles in elkaar steekt en vooral hoe je jezelf daar tussen kan werken. Als ik een tip mag geven: Probeer zelf initiatief te nemen en op zijn minst met een paar mensen iets van een dialoog te openen. Je moet niet verwachten dat je ineens een heel bondje op kan zetten, maar je kunt je wel waardevol maken voor een andere speler.

Dat gezegd hebbende denk ik dat ik ook een goede kans had er meteen uitgestemd te worden als ons team had verloren, dus ik denk dat het zeker in de eerste paar rondes voor mensen die hier nog minder gevestigd zijn altijd wel lastig is.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #101 Gepost op: 12-04-2019, 15:38:44 »
::ok::
Maar je snapt toch dat dat er dan van ons uit gezien wel zo uitzag, als je het zelf al eerder tegen Lucy had gezegd?
Zeker, als Lucy daarover liegt dan kan dat zo gezien worden. Dan is het nog wel de vraag waarom je iemand als Lucy, die met het plan kwam om Mollenvanger weg te stemmen kwam, zou vertrouwen over iemand die het hele spel bij je zijde staat en je probeert te redden...

Citaat
Ik zeg niet dat je gevoelens niet mag hebben, ik zeg zelfs dat ik snap dat je je verraden voelt. Alleen het was helemaal niet persoonlijk, het was gewoon het spel. En ik probeer uit te leggen waarom het voor ons op dat moment, met de kennis die we toen hadden, wel een logische move was. Ja, achteraf voor Hans en MV mss niet, maar het zag er gewoon echt anders uit. Hindsight is altijd 20/20 :P
Je zegt de hele tijd "ons", maar mijn berichten zijn nog steeds helemaal niet naar jou toe. Jij hebt precies gedaan wat je moest doen, wij hadden geen contact en dat is prima. Het was een logische move voor jou ja. Niet voor Mollenvanger of Hans, wat je nu zelf nogmaals toegeeft. Is het een logische move om de persoon weg te stemmen die je probeert te redden? Nee. Is het een logische move om de persoon weg te stemmen waar je het meest close mee bent in het spel? Nee.

Of iets persoonlijks is of zo voelt is soms een klein verschil. Het enige contact wat ik na mijn eliminatie nog vanuit MV heb gehad is een beschuldiging dat mijn juryrapport rigged was tegen hem, dus nee dat voelt vrij persoonlijk ::niet-ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #102 Gepost op: 12-04-2019, 15:46:22 »
Of iets persoonlijks is of zo voelt is soms een klein verschil. Het enige contact wat ik na mijn eliminatie nog vanuit MV heb gehad is een beschuldiging dat mijn juryrapport rigged was tegen hem, dus nee dat voelt vrij persoonlijk ::niet-ok::.
Ja oke, eens dat was niet goed (en uit emotie gezegd want mijn exit was behoorlijk zuur, maar dat praat t niet goed daar heb je een punt  ::jaja::), maar wat betreft contact leek het me verstandiger om alles maar even te laten rusten na het spel juist omdat je zo heftig reageerde op je exit wilde ik je ook op dat moment niet appen... ik wist ook niet waar ik goed aan zu doen.. Hans heeft dat wel gedaan volgens mij ja.  Maar nogmaals het is nooit mijn bedoeling geweest om het op welke manier dan ook echt persoonlijk te maken. Als ik had geweten dat een spel hierin ,kan resulteren, had ik gewild dat ik nooit had meegedaan... en daarom is ZAP ook echt wat mij betreft mijn voorlopig laatste forumspel met complotten geweest. Ik ga niet een spel in om bewust mensen te beledigen, kwetsen of wat dan ook...

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #103 Gepost op: 12-04-2019, 15:51:42 »
Jongens, het is inderdaad maar een spel, en het was nou eenmaal onderdeel van het spel om elkaar te moeten naaien om je eigen kop droog te houden. Ik ben ook genaaid door Frank nadat ik hem gered had, maar ik denk alleen maar, kudo's aan hoe hij het gespeeld heeft, no hard feelings. :)

Robbie, ik heb ontzettend van het spel genoten, onwijs veel respect en dank voor al je harde en creatieve werk! ;D

En Nieky, gefeliciteerd! ::hypocriet::

Ik weet niet wie je bent, maar bedankt :)  ::hug::

::hug::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #104 Gepost op: 12-04-2019, 16:00:28 »
Zeker, als Lucy daarover liegt dan kan dat zo gezien worden. Dan is het nog wel de vraag waarom je iemand als Lucy, die met het plan kwam om Mollenvanger weg te stemmen kwam, zou vertrouwen over iemand die het hele spel bij je zijde staat en je probeert te redden...
MV en Hans vertrouwden Lucy ook niet, die vertrouwden mij. En Lucy loog er helemaal niet over? Zij had eerder tegen mij iets gezegd wat jij had gezegd, geen idee meer wat. Later hoorde ik datzelfde ook via MV. Toen heb ik het met Lucy daarover gehad omdat Lucy het toch al wist. Als jij dan vervolgens zegt dat ik dingen tegen Lucy zit door te lullen dan ziet dat er toch uit alsof jij de boel loopt te verdraaien en dus niet te vertrouwen bent?

Citaat
Je zegt de hele tijd "ons", maar mijn berichten zijn nog steeds helemaal niet naar jou toe. Jij hebt precies gedaan wat je moest doen, wij hadden geen contact en dat is prima. Het was een logische move voor jou ja. Niet voor Mollenvanger of Hans, wat je nu zelf nogmaals toegeeft. Is het een logische move om de persoon weg te stemmen die je probeert te redden? Nee. Is het een logische move om de persoon weg te stemmen waar je het meest close mee bent in het spel? Nee.
Ik zeg ons omdat ik een bondje had met MV en Hans en het mijn plan was om jou weg te stemmen en zij met mij mee hebben gestemd. En dan krijgt MV nu de volle laag van jou, en dat vind ik onterecht. Het was op dat moment met wat we toen dachten te weten voor hen ook logisch om jou weg te stemmen. Nogmaals, achteraf hadden ze je dus blijkbaar wel kunnen vertrouwen. Maar dat wisten ze toen niet. Zo ingewikkeld is dat toch niet? Daarnaast was het voor MV en Hans ook niet logisch om mij weg te stemmen want ze hadden ook een bondje met mij ::)

Citaat
Snap ik. Maar voor hem was het ook gewoon het spel en hij was ervan overtuigd dat je anders vroeg of laat hem eruit had gestemd. Hij geeft nu toch aan dat het niet persoonlijk was, kun je dan niet op z'n minst proberen hem te geloven?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 12-04-2019, 16:08:32 »
Als ik een tip mag geven: Probeer zelf initiatief te nemen en op zijn minst met een paar mensen iets van een dialoog te openen.

Dat heb ik gedaan, onder het motto "beter slecht gespeeld dan niet gespeeld".
Een voordeel van niemand kennen is dat je het spel veel makkelijker kan relativeren en je geen last hebt van persoonlijke issues.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #106 Gepost op: 12-04-2019, 16:22:12 »
Als ik had geweten dat een spel hierin ,kan resulteren, had ik gewild dat ik nooit had meegedaan... en daarom is ZAP ook echt wat mij betreft mijn voorlopig laatste forumspel met complotten geweest. Ik ga niet een spel in om bewust mensen te beledigen, kwetsen of wat dan ook...
Ik had zeker ook niet meegedaan en ik heb ook al gezegd dat dit mijn laatste complotspel is ::ok::. Daar zitten we dan op één lijn ;D.

Jongens, het is inderdaad maar een spel, en het was nou eenmaal onderdeel van het spel om elkaar te moeten naaien om je eigen kop droog te houden.
Dat is misschien het nadeel aan verwachtingen. Ik heb Zap 1 natuurlijk meegemaakt, waarbij er zo'n 4 keer werd gestemd (1 keer tussen de drie zwaksten die week, een finalestemming die positief was, één keer tussen twee mensen die genomineerd waren en twee kansen hadden zichzelf te redden en 1 échte stemronde ,BBUK waar ik overigens ook de meeste stemmen kreeg ::rofl::). Als ik had geweten dat we eerst een half spel moesten stemmen had ik niet meegedaan. Is ook zeker geen verwijt naar Robbie toe, laat me daar duidelijk in zijn! Maar daar ben ik eerlijk in, ik had dan niet meegedaan.

MV en Hans vertrouwden Lucy ook niet, die vertrouwden mij. En Lucy loog er helemaal niet over? Zij had eerder tegen mij iets gezegd wat jij had gezegd, geen idee meer wat. Later hoorde ik datzelfde ook via MV. Toen heb ik het met Lucy daarover gehad omdat Lucy het toch al wist. Als jij dan vervolgens zegt dat ik dingen tegen Lucy zit door te lullen dan ziet dat er toch uit alsof jij de boel loopt te verdraaien en dus niet te vertrouwen bent?
Maar dat is niet waar. Lucy deed mij confronteren van waarom zeg jij dit of dit. Ik had dit helemaal niet tegen Lucy gezegd maar wel tegen mollenvanger. Ik vroeg toen ook van wie het kwam, en ze zei dat het van jou kwam, waardoor het voor mij logisch was dat Mollenvanger het dan tegen jou had gezegd. Nogmaals, ik heb niets lopen verdraaien iemand van jullie heeft daarin lopen liegen en ik veronderstelde nu dat het Lucy was omdat jij zegt dat je het niet was, maar ik heb geen idee wie het was.

Citaat
Ik zeg ons omdat ik een bondje had met MV en Hans en het mijn plan was om jou weg te stemmen en zij met mij mee hebben gestemd. En dan krijgt MV nu de volle laag van jou, en dat vind ik onterecht.
Je maakt toch allemaal een inviduele keuze uiteindelijk en die keuze van MV en Hans heeft mij wel persoonlijk geraakt, van jou niet want wij hadden niets.

Citaat
Het was op dat moment met wat we toen dachten te weten voor hen ook logisch om jou weg te stemmen. Nogmaals, achteraf hadden ze je dus blijkbaar wel kunnen vertrouwen. Maar dat wisten ze toen niet. Zo ingewikkeld is dat toch niet?

Voor jou ja, jij hebt toch ook alleen maar jouw plaatje voor je? ::) Voor MV en Hans was het niet alleen "achteraf" niet logisch, maar dat zou je misschien beter snappen als je alle gesprekken die wij onderling hebben gehad had meegekregen.

Citaat
Daarnaast was het voor MV en Hans ook niet logisch om mij weg te stemmen want ze hadden ook een bondje met mij ::)
Nogmaals, ik wou jou helemaal niet perse weg hebben. Ik wou mijn personen veilig houden en zou dezelfde kant op stemmen als hun, dat was mijn hele ding dit spel.

Citaat
Snap ik. Maar voor hem was het ook gewoon het spel en hij was ervan overtuigd dat je anders vroeg of laat hem eruit had gestemd. Hij geeft nu toch aan dat het niet persoonlijk was, kun je dan niet op z'n minst proberen hem te geloven?
Oh zeker, maar je kan niet verwachten dat dit zo 1,2,3 gebeurt...

Offline Starlight

• Actief Lid
« Reactie #107 Gepost op: 12-04-2019, 16:43:40 »
Maar dat is niet waar. Lucy deed mij confronteren van waarom zeg jij dit of dit. Ik had dit helemaal niet tegen Lucy gezegd maar wel tegen mollenvanger. Ik vroeg toen ook van wie het kwam, en ze zei dat het van jou kwam, waardoor het voor mij logisch was dat Mollenvanger het dan tegen jou had gezegd. Nogmaals, ik heb niets lopen verdraaien iemand van jullie heeft daarin lopen liegen en ik veronderstelde nu dat het Lucy was omdat jij zegt dat je het niet was, maar ik heb geen idee wie het was.
Dan weet ik ook niet wat daar is gebeurd ::rofl:: En ik geloof ook wel dat je niets bewust hebt zitten verdraaien, maar zo zag het er toen dus wel uit. En dat was slechts één van de vele dingen waarbij het leek alsof je mensen tegen elkaar uit zat te spelen en niet te vertrouwen was.

Citaat
Je maakt toch allemaal een inviduele keuze uiteindelijk en die keuze van MV en Hans heeft mij wel persoonlijk geraakt, van jou niet want wij hadden niets.
Sure, dat snap ik. Maar omdat ik me toch wel persoonlijk verantwoordelijk voel voor die ronde wil ik het wel graag uitleggen omdat ze zonder mij ook nooit op jou hadden gestemd die ronde.

Citaat

Voor jou ja, jij hebt toch ook alleen maar jouw plaatje voor je? ::) Voor MV en Hans was het niet alleen "achteraf" niet logisch, maar dat zou je misschien beter snappen als je alle gesprekken die wij onderling hebben gehad had meegekregen.
Uh ik heb toch ook gesprekken met ze gehad en ik weet toch wat hun redenen waren om met mij mee te stemmen? Voor hen leek het ook alsof je iedereen tegen elkaar zat uit te spelen. Daarnaast vertrouwde MV vanaf het begin af aan eigenlijk alleen mij en heeft tegen jou ook niet alles gezegd, en Hans zat er tussenin en wist niet meer wie hij meer moest vertrouwen en heeft het er echt heel moeilijk mee gehad ::hug::

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #108 Gepost op: 12-04-2019, 16:52:21 »
Uh ik heb toch ook gesprekken met ze gehad en ik weet toch wat hun redenen waren om met mij mee te stemmen?
Sure, maar in het grotere plaatje bedoel ik. Ik heb genoeg gesprekken gehad waaruit bleek dat ze mij konden vertrouwen. Wat niet alleen over die specifieke ronde gaat.

Citaat
Voor hen leek het ook alsof je iedereen tegen elkaar zat uit te spelen.
Waar  ze op basis van voorgaande rondes en gesprekken dus echt wel doorheen hadden kunnen prikken imo. Want ik ben altijd 100% eerlijk geweest naar hun toe.

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 12-04-2019, 16:56:43 »
Gefeliciteerd Nieky!  ::bravo::

Goed, ik ben jullie denk ik ook wel wat informatie verschuldigd. Waarom Spacy er uit? Waarom niet Nieky? etc etc.

Laat ik bij het begin beginnen: ik vond het fantastisch om in zo'n leuk groepje te zitten in week 1. We waren echt één team, en het samen zoeken naar voorwerpen op zo'n heftige locatie schepte volgens mij ook wel een band. Ik baalde dan ook ontzettend toen er iemand info doorspeelde aan het andere team. Echt heel jammer. Wij zo ons best doen en dan dit. Gelukkig wonnen we alsnog.

Bij de Titanic was er ineens één grote stemafspraak tussen Rood en Blauw, waarbij besloten werd om op 1 rode en 1 blauwe te stemmen omdat rood het ineens oneerlijk vond  ::) en ze geen gelijkspel wilden. nou, er was dus een persoon die op 2 blauwe mensen heeft gestemd, die persoon was ik. Ik stemde op Swifty en Lan. Sorry Spacy, ik weet dat ik jou zou moeten helpen, want dat had ik beloofd, maar als blauw hadden wij toen nog een afspraak om elkaar te helpen (wat later dus niet zo bleek te zijn aangezien alle info al doorgespeeld was) en dus bleef ik loyaal aan blauw. Op dit moment vertrouwde ik echt alleen Lan nog en verder niemand. En nogmaals sorry Spacy, ik heb je ook ontzettend genaaid door tegen Lan te zeggen dat àls hij de kapitein was, hij je niet moest bevrijden. Kortom: 100000x sorry, zowel in WIDMO als hier heb ik je genaaid, maar als we samen waren begonnen in blauw had ik dat nooit gedaan.  ::hug::

Later in het spel benaderde ik Lan en Wouter en volgens mij later Swifty? Ik weet het niet precies meer. Zij hadden indd al een bondje en ik kwam er bij. Ik zal eerlijk zeggen dat ik dit het meest fijne bondje vond wat ik in alle forumspellen heb gehad. Toen ik de beslissing nam om het risico te nemen in week 4, dacht ik eigenlijk alleen: als ik er uit vlieg, vind ik het nog vervelendste voor deze 3. We zaten op dat moment echt in benauwde positie maar ze hebben het tot het einde weten te schoppen  ::bravo:: echt nogmaals bedankt voor dit fijne bondje jongens (en meid)  ::hug::

Maargoed, toen kwam dat Are U The One. Het kwam er op neer dat ik Lan er niet uit wilde stemmen, ik weinig over Fabiann wist (ik heb lang gedacht dat hij of Lucy de info doorspeelde, bleek dus idd Lucy te zijn). En dan dus Spacy of Nieky over. Lan had toen de munt dus toen dachten wij: degene met het sterkste bondje weg. Dat was voor mij toen Spacy, want ik dacht oprecht dat Nieky helemaal lonely en alleen was en geen bondjes had  ::rofl:: ::rofl:: hilarisch achteraf. Ik lees net ook onze PM's van het bondje terug waarin we enorm twijfelden. We kozen uiteindelijk Spacy omdat hij toch wel zou doen wat rood zou zeggen tijdens stemmingen, terwijl Nieky evt over te halen was om ons te helpen vanwege het voormalig blauw.

En toen... toen was daar MV. MV, ik zal je eerlijk zeggen: ik ben echt niet altijd eerlijk geweest en dat spijt me, maar tijdens onze gesprekken stopte het spel gewoon even. MV en ik hadden contact over het spel, maar ook over het leven. Je kon het geen bondje noemen, maar toch zou ik MV er nóóit uit hebben kunnen stemmen. Waar het spel hard en fanatiek gespeeld werd met allerlei bondjes, kwam ik serieus in de PM's met MV echt even tot rust. Gewoon even fijn praten zo nu en dan. Echt bedankt hiervoor MV.

De rest kennen jullie. Om mijn verbondje (en MV) toch nog even te helpen, besloot ik toch nog even iets achter te laten in het topic van toen.

'Team Paars'

In de PM's met MV maakte ik hem wijs dat ik dingen wist over Team Paars en er iemand was die van alles lekte. Hoe kon ik weten dat het bestond?! Ik kreeg deze reactie van MV nadat ik er uit lag:

Je zegt daar wel iets interessants: team paars (dus een mix van rood en blauw... precies zoals je zei: hoe kan ik weten dat...). Of je maakt ons allemaal gek met iets dat niet bestaat, of je spreekt de waarheid en ik denk het laatste.

Daarna begonnen er allerlei mensen uit te vliegen met een connectie met paars (maar helaas ook MV) . Toch nog iets goed gedaan.

Robbie, bedankt. Ik heb genoten voor hoe lang het duurde.  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 12-04-2019, 16:58:57 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 12-04-2019, 17:53:43 »
Thnx Frank voor je toelichting :D Ik vond ons bondje ook erg fijn. Voor ons 3en onstond het als drenkelingen bij Titanic, en dat jij er later bij kwam was voor mij ook een heel logische keuze ::jaja::

Wat betreft het wegstemmen van D*N: dat MV op D*N stemde zou imo D*N niet moeten verbazen, gezien de paranoia over zijn eigen mogelijke vertrek. Ik dacht ook echt dat het tussen MV en mij zou gaan, dus ik snap MV daarin heel goed.
Ik heb mij wel ontzettend verbaasd over de stem van Hans op D*N. Ik hoorde het wel voor de stemming bekend werd, en ik heb me er verder buiten gehouden. In mijn ogen was het onnodig om Hans erbij te betrekken, en een trap na richting D*N. Maar wellicht dat de alihansie er niet echt op durfde te vertrouwen dat Lan, Wouter en ik allemaal op D*N zouden stemmen. In die fase had ik geen contact met Hans (heb ik gedurende het hele spel nogal afgehouden, ik wil niet met iedereen een goed contact want dat stemt zo naar weg) en de enige waarvan ik weet dat hij twijfelde of we echt op D*N moesten stemmen was Wouter.

Over het geheime superbondje tussen Lucy en Nieky: toen we moesten kiezen tussen Lan, Spacy, Nieky en Fabiann schakelde Lucy D*N in mij ervan te overtuigen dat we natuurlijk op Lan en Spacy moesten stemmen. Want wij van blauw wilden natuurlijk Nieky niet kwijt, en zij van rood Fabian niet.
Ik wilde mijn bondje met Lan geheim houden en ik wou liever Nieky kwijt dan Lan, maar dat wilde ik dan weer niet rechtstreeks tegen Lucy zeggen :P Dat berichtje van D*N in opdracht van Lucy maakte wel dat ik Lucy niet 100% durfde te vertrouwen tot het moment dat D*N werd weggestemd.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #111 Gepost op: 12-04-2019, 17:54:17 »
Zo goed zat ik nou ook weer niet in de complotjes hoor.. . Had Lucy en Bjorrn en was verder loyaal aan blauw. Dus wat dat betreft klopte de redenatie van Frank best aardig

Oja omdat ik merktr dat ik niet goed in de bondjes zat probeerde ik oets met Spacey te beginnen, maar die vloog er die week meteen uit  ;D
You'll never walk alone

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 12-04-2019, 17:56:51 »
Oh ja, Lan en Wouter, bondgenoten, had Wouter de lucky coin doorgegeven aan Lan, begrijp ik dat nu goed? Dan kan Wouter best goed acteren in pb's ;D

Keep calm and eat chocolates!

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 12-04-2019, 18:19:28 »
Ik heb die niet doorgegeven. Maar ik wist vrij snel dat Lan hem had.

Ik heb eens een shot gebruikt bij the walking death. Hierdoor mocht ik nog 1 zoektocht extra doen. Ik besloot om een locatie te doorzoeken die op 2 zaken na leeg was. Hier vond ik een blauwdruk van een andere locatie die Lan gedaan had én daaruit bleek dat Lan had gelogen, en geen pop had gevonden maar de coin.

Ik stuurde Lan direct een PM dat ik dit wist, maar dat ik wel geheim zou houden. Daaruit is ook dat bondje ontstaan.

klaar voor de strijd

Offline Lan

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 12-04-2019, 18:45:03 »
Ja, ik had heel erg mazzel dat het Wouter was die hem vond waar ik toch al redelijk makkelijk mee kan werken. Die informatie had ook heel makkelijk tegen me gebruikt kunnen worden.  :P

Ik vond het ook heel prettig om met jou te werken Frank.  ::bravo:: Ik denk dat er best een kans was geweest dat we ver hadden kunnen komen, maar op het moment dat jij voor de dream date ging zaten we inderdaad in een benarde positie. Als we hadden geweten dat er daarna nog maar één echte stemming zou zijn, was het spel denk ik heel anders geweest.

Ik moet wel toegeven voor de biechten online komen dat ik twijfels had bij Swifty. Ik dacht namelijk wel dat je loyaal was naar ons bondje, maar door D*N dacht ik dat er een vrij reële kans was dat je ook een bondje had met Lucy en Nieky. Dus ik dacht niet dat je ons zou verraden, maar dat er wel een kans was dat als wij naar de laatste 5 zouden gaan je het andere bondje voorrang zou kunnen geven.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 12-04-2019, 19:09:37 »

Ik moet wel toegeven voor de biechten online komen dat ik twijfels had bij Swifty. Ik dacht namelijk wel dat je loyaal was naar ons bondje, maar door D*N dacht ik dat er een vrij reële kans was dat je ook een bondje had met Lucy en Nieky. Dus ik dacht niet dat je ons zou verraden, maar dat er wel een kans was dat als wij naar de laatste 5 zouden gaan je het andere bondje voorrang zou kunnen geven.

Ik zei nog tegen Lan: Als Swifty ons bedriegt, eet ik een pot mayonnaise leeg
(en ik walg van Mayonnaise)
klaar voor de strijd

Offline Starlight

• Actief Lid
« Reactie #116 Gepost op: 12-04-2019, 19:19:41 »
Wat betreft het wegstemmen van D*N: dat MV op D*N stemde zou imo D*N niet moeten verbazen, gezien de paranoia over zijn eigen mogelijke vertrek. Ik dacht ook echt dat het tussen MV en mij zou gaan, dus ik snap MV daarin heel goed.
Ik heb mij wel ontzettend verbaasd over de stem van Hans op D*N. Ik hoorde het wel voor de stemming bekend werd, en ik heb me er verder buiten gehouden. In mijn ogen was het onnodig om Hans erbij te betrekken, en een trap na richting D*N. Maar wellicht dat de alihansie er niet echt op durfde te vertrouwen dat Lan, Wouter en ik allemaal op D*N zouden stemmen.
Ja, het leek die ronde ook echt even of MV eruit zou gaan, en Lucy vertelde mij zelfs dat iedereen al op MV ging stemmen en ze dat alleen mij niet verteld hadden omdat ik nooit op hem zou stemmen. Terwijl D*N ondertussen stemmen voor mij aan het ronselen was. Dus dat was nog zo'n verhaal wat van geen kanten klopte en waar vooral D*N er onbetrouwbaar vanaf kwam omdat hij Lucy het ene leek te vertellen en vervolgens het andere te doen. Ik weet niet in hoeverre Lucy daar de waarheid sprak, maar ik vond het toen wel logisch en betrouwbaar klinken.

Hans is er verder echt gewoon een beetje aan z'n haren bijgesleurd omdat hij ook met MV en mij een bondje had en wij met hem erbij bespraken dat we D*N niet vertrouwden (al voor we hem eruit wilden stemmen). Dus dat viel niet echt buiten Hans om te bespreken, die wist er sowieso van en zat nu een beetje tussen twee vuren in. We waren idd ook bang dat niet iedereen mee zou gaan en we zonder Hans niet genoeg stemmen zouden hebben, anders had Hans veel makkelijker op iemand anders kunnen stemmen. Hoewel hij dan misschien weer een target was geworden de volgende ronde... Hans zat gewoon best wel in een onmogelijke rotpositie eigenlijk :P Sorry Hans ::hug::

Offline B&W

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 12-04-2019, 19:33:39 »
Voor mij ging het om een eerlijke stemming (lees: geen complotjestactiek). Ik vond dat Belg en B&W het minst goed meewerkte in het team. B&W deed meer dan eens afwijken van het plan en zelf ergens heen gaan. Belg probeerde af en toe de leiding van Bjorrn af te pakken wat ook nogal frustreerde. Vandaar dat ik op hun twee heb gestemd.
Dat heb ik serieus nooit bewust gedaan. Ik weet het niet precies meer, het is drie maanden geleden. Maximaal twee keer moest ik snel een keuze maken en deed ik dan niet wat de anderen blijkbaar van me wilden. Het voelde toen meer als een excuus om van die twee half onbekenden af te komen dan dat ik echt slecht had meegedaan aan het spel. Dat werd ook bevestigd doordat het bij iedereen al vast stond om op Belg en mij te stemmen, ook wanneer in net een eerste berichtje naar bijvoorbeeld MV had gestuurd. Al zou ik die ene keer dat foutje niet hebben gemaakt dan hadden jullie precies hetzelfde gestemd, dus voelde het niet alsof ik echt een eerlijke kans heb gehad in het spel. Ik begrijp zeker dat jullie het zo hebben gedaan, en zo’n stemming gaat nooit helemaal eerlijk, maar ik vond het wel jammer. Zeker omdat ik bij twee keer Mol Online niet mocht meedoen, bij Tweestijd gelijk eruit, nu hier er meteen uitgestemd. Dan is het balen en het ontmoedigt ook om het bij een volgend spel opnieuw te proberen.

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #118 Gepost op: 12-04-2019, 19:39:09 »
Bij de Titanic was er ineens één grote stemafspraak tussen Rood en Blauw, waarbij besloten werd om op 1 rode en 1 blauwe te stemmen omdat rood het ineens oneerlijk vond  ::) en ze geen gelijkspel wilden. nou, er was dus een persoon die op 2 blauwe mensen heeft gestemd, die persoon was ik. Ik stemde op Swifty en Lan. Sorry Spacy, ik weet dat ik jou zou moeten helpen, want dat had ik beloofd, maar als blauw hadden wij toen nog een afspraak om elkaar te helpen (wat later dus niet zo bleek te zijn aangezien alle info al doorgespeeld was) en dus bleef ik loyaal aan blauw. Op dit moment vertrouwde ik echt alleen Lan nog en verder niemand. En nogmaals sorry Spacy, ik heb je ook ontzettend genaaid door tegen Lan te zeggen dat àls hij de kapitein was, hij je niet moest bevrijden. Kortom: 100000x sorry, zowel in WIDMO als hier heb ik je genaaid, maar als we samen waren begonnen in blauw had ik dat nooit gedaan.  ::hug::
Maakt niet uit. ;) Maar de volgende keer dat ik je in een spel tegenkom, sta je dubbel bij me in het krijt. ::tandpastasmiley::

Overigens heb ik veel aan Team Rood te danken, anders lag ik er in ronde 1 of 2 al uit. Daarom had ik er ook wel vrij gauw vrede mee dat ik er op een gegeven moment uitlag. Elke ronde die stress en bij iedereen op de knieën moeten gaan om maar geen tegenstem te krijgen voelt op een gegeven moment ook wel een beetje vernederend.  ::hypocriet::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Starlight

• Actief Lid
« Reactie #119 Gepost op: 12-04-2019, 19:53:40 »
Even een knuffel voor B&W en Belg ::hug::

Ik denk dat het vaak wel veel makkelijker is om een relatieve nieuweling weg te stemmen dan iemand die je al kent inderdaad, omdat het dan toch minder persoonlijk voelt en je je er minder schuldig over voelt. Tegelijkertijd hangt het ook wel een beetje van het spel af - er is ook een versie van Survivor geweest waar alle bekende sterke spelers er als eerste uit werden gespeeld en als ik het me goed herinner een nieuweling won. Het voordeel van relatief onbekend zijn is weer dat je nog geen reputatie hebt en mensen je onderschatten :P

Ik hoop in ieder geval dat jullie het een volgend spel gewoon opnieuw proberen :) Het is absoluut niet de bedoeling dat nieuwelingen zich hier niet welkom voelen. Ik denk dat het goed is dat jullie melden dat jullie het wel zo ervaren want dan kunnen we als "oude garde" misschien ook eens kritisch naar onszelf kijken en bedenken hoe we dat moeten voorkomen :)