En dan nu, de laatste punten voor de liedjes, uit Oostenrijk, van onze vakantiegangster Daisy!
Gute Morgen
stern, hier de punten uit Oostenrijk!
(Slechte grap, ik weet het ...
)
Er waren een aantal twijfelgevallen:
Deze liedjes hebben het nét niet gehaald:
Frankrijk: Nog vlees, nog vis.
Roemenië: Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Ik vind het niet slecht, maar ook niet leuk genoeg.
Wit-Rusland: Heeft wel potentië, leuke jongens met echte instrumenten. Alleen het nummer is niet leuk, het is een soort Europese pop, maar dan echt zo'n nummer dat niet goed genoeg was voor een populaire band en dan maar hier dumpt is. Jammer, zat meer in.
Nederland: Goed nummer, maar wel erg makkelijk gekozen. Hoor 't bijna dagelijks op QMusic.
Australië: Het is wel erg zweverig ... net niet genoeg.
Net wel genoeg voor punten waren:
1 punt voor Polen: Wel aardig.
2 punten voor Oekraïne: Klinkt niet verkeerd, verrassend.
3 punten voor Denemarken: Goed nummer, die vrouwenstem past er niet helemaal bij (doet me misschien teveel aan 'Fascination' denken), maar ik kan er doorheen prikken.
Nummers die ik iets meer kon waarderen:
4 punten voor Groot-Brittannië: Niet echt mijn smaak, maar ze kan zeker zingen.
5 punten voor Ghana: Beetje fout. Maar het is wel vrolijk. Mijn meest alternatieve stem dit keer.
Dan gaan we door naar de top 5! De 6 punten van Oostenrijk gaan naar:
Verenigde Staten: Prima lied, niks op aan te merken. Gewoon wat je van zo'n land verwacht.
Er zijn 7 punten voor:
Spanje: O kijk ze hebben ook leuke Spaanse muziek. Dit vind ik wel ok.
De 8 punten gaan naar:
Italië: In het begin dacht ik ... is dit de Italiaanse Frans Bauer. Maar gaande het nummer wordt het beter ... en uiteindelijk is het gewoon goed lied. De verrassing.
Er zijn 10 punten voor:
Duitsland: Ja, ja leuk! Toen ik nog op zoek was naar landen, ben ik deze artiest ook tegen gekomen, maar met een ander nummer - deze is beter!
En de 12 punten gaan naar:
Finland: Top nummer. De Engelse uitspraak kan nog wat verbeterd worden, maar muzikaal is het meer dan genoeg voor de hoogste score!
En dat betekent geen muzikale punten voor
Colombia: Zoetsappige Spaanse muziek ... nee dat is niet mijn ding.
Griekenland: Ik luister nog liever naar het gepiep en gekraak van mijn garagedeur.
Zuid-Korea: Pfff ... Nee.
Noorwegen: Die hoge stem doet 't m ... in mijn geval doet ie mij wegzappen van dit nummer. Gevalletje irritant voor mij.
Canada: Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Ik kan dit nergens in categoriseren.
IJsland: Is dit muziek? Totaal niet grappig.
Cape Verde: Ik vond Ghana leuker.
Zwitserland: All I need ... is for this song to end.
Nigeria: Alleen originaliteit is niet goed, na 1x vond ik het wel weer genoeg.
Japan: Dit lijkt de Japanse versie van 'Barbie Girl' wel. Ik geloof dat ik dat ontgroeid ben.
Viel spass!