Auteur Topic: Aflevering 8 - 'raam taal'  (gelezen 29180 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 'raam taal'
« Reactie #60 Gepost op: 26-02-2017, 02:45:38 »
Mee eens.
Opdracht 1: onhaalbaar, onduidelijke uitleg, alles of niets, geen mogelijkheid tot samenwerking in 20 min.
Opdracht 2: Geinig maar past niet binnen widm. Straks in aflevering 10, het mysterie van de verdwenen polaroid  ::slaap::
Opdracht 3: Lijkt wel een flauw spelletje met gym van vroeger. Ik had wel willen zien dat iedereen bleef wachten ;D
En als klap op de vuurpijl geen executie. Ok dan.

Een van de mindere afleveringen.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 26-02-2017, 04:29:55 »
Blijf vooral achter met een ontevreden gevoel vanavond. Weinig spannende opdrachten, weinig psychologische spelletje te spelen voor de mol en de executie verschoven als cliffhanger omdat we anders al exact weten wie de mol, de winnaar en de verliezer worden (en naar "Wie is de winnaar van wie is de mol?" zitten te kijken. Dan nog een vrijstelling er in, jammer. Het was wel amusant om te zien maar ik had op meer spanning gehoopt. Daarna blijkt Moltalk opgesplitst maar ik kijk de herhaling. Herhaling van de stream gevonden en daar ontbreken gewoon tien minuten. 

In deze fase van het spel nog een vrijstelling in het spel brengen, jammer. Zo loop je de kans dat niet de sterksten straks de finale spelen ( niks ten nadele van jochem overigens).

Helemaal met je eens. Wel makkelijk de app spelen, je kiest gewoon Jochem.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2017, 05:21:29 door cinner »

Offline Duklo

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 26-02-2017, 10:20:18 »
Op zich vond ik het wel een leuke aflevering om naar te kijken, maar als mollenvanger kon ik er niet veel mee. Verwarring alom, dus in die opzet is de productie goed geslaagd.

Overigens vraag ik mijzelf wel af of De Mol, wie het dan ook is, zich de afgelopen 3 afleveringen überhaupt met zijn taak heeft bezig gehouden. De pot is in 3 afleveringen met €10.730,00 gestegen! Dat vind ik veel! Kan De Mol niets doen omdat hij steeds geblokkeerd wordt door een kandidaat die hem scherp in de gaten houdt? Dan zou je denken dat Thomas De Mol niet zou zijn omdat schijnbaar niemand hem verdenkt.

@cinner; ja het lijkt alsof alles op Jochem inzetten in de app een save bet is, tenzij Jochem net voor het einde van afl. 9 wordt bekend gemaakt als winnaar of als verliezer....... en daarmee dus niet De Mol is.

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 26-02-2017, 10:44:53 »
Leuke aflevering, maar de opdrachten vielen me tegen.

Opdr 1: te weinig tijd. Zo moeilijk, dit kon alleen maar mislukken.

Opdr 2: Dit was een toffe opdracht. Deed me denken aan de opdracht in Zuid-Afrika met de foto's en woorden in aflevering 8.

Opdr 3: voorspelbare kleuren, saai..
Frankje Lapi

Offline TNT

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 26-02-2017, 12:33:08 »
Mij viel het shirt van Diederik op:
For a good time call 6,02x 10^23

Getal van Avogadro... aantal deeltjes... in 1 mol

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #65 Gepost op: 26-02-2017, 12:43:18 »
Beelden voor de executie. Raamtaal/Mededelingbord v.d. kerk: War room Sun(day) Sch(ool) 09:45. En wat zien we rond 09:45 van deze aflevering: Thomas legt de Z bij de A-positie. Taal op een raam : reclame bij de slager en zo.

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 26-02-2017, 13:28:48 »
Grrr... zo jammer dat er wederom niemand afvalt in deze aflevering. Ik pleit voor gewoon iedere week een afvaller!
Anders krijg ik een beetje het gevoel dat ik voor niks heb gekeken.

Maar goed, niet spectaculair, maar wel weer een mooie aflevering.
Thomas blijft de mol is mijn conclusie.

Offline Grover

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 26-02-2017, 16:15:02 »
Ik word een beetje moe van al de negativiteit. Daar heb je het kritische noot topic toch voor?

Offline San-ne97

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • altijd een bijzonder figuur
Re:
« Reactie #68 Gepost op: 26-02-2017, 16:34:28 »
sws mensen zet even dingen die niets met de aflevering te maken hebben ergens waar ze wel horen.

bv. de benoeming over het shirt van diederik: dit shirt is al 11000 keren langs gekomen en heeft uberhaupt niets met de titel of iets van deze aflevering te maken...

ik kijk afleveringen altijd 2 keer, aangezien ik altijd wel iets mis. als jullie me nu willen excuseren, ik ga weer kijken naar de alfabetopdracht (waarom is thomas toch zo weinig in beeld?)
en ik ga proberen te spotten waar het mis had kunnen gaan bij spreekwoorden want ik neem aan dat er toch wel wat meer is dan die vermiste polaroid...
zo fanatiek molloot, dat we alles (ja echt alles) koppelen aan WIDM

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #69 Gepost op: 26-02-2017, 17:28:14 »
Leuke aflevering, al had er wel wat meer spanning in de opdrachten gemogen. Vooral opdracht nummer 1 was ondoenlijk, en zeker niet heel goed in beeld gebracht. Was meer mee te doen geweest. Opdracht 2 was gewoon een super leuke opdracht. Zeker een van de leukste van het seizoen. Opdracht 3 was interessant, alleen niet echt in de zoektocht naar de mol. Maar wel leuk om naar te kijken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline TNT

• Forumlid
Re:
« Reactie #70 Gepost op: 26-02-2017, 17:57:23 »
sws mensen zet even dingen die niets met de aflevering te maken hebben ergens waar ze wel horen.

bv. de benoeming over het shirt van diederik: dit shirt is al 11000 keren langs gekomen en heeft uberhaupt niets met de titel of iets van deze aflevering te maken...

ik kijk afleveringen altijd 2 keer, aangezien ik altijd wel iets mis. als jullie me nu willen excuseren, ik ga weer kijken naar de alfabetopdracht (waarom is thomas toch zo weinig in beeld?)
en ik ga proberen te spotten waar het mis had kunnen gaan bij spreekwoorden want ik neem aan dat er toch wel wat meer is dan die vermiste polaroid...

Sorry dat ik dacht even te melden wat mij opviel. Sorry dat het al 11000x gemeld is...

Veel succes met het zoeken. Check wel ff of niemand anders het al gepost heeft, anders krijg je commentaar...

😕

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #71 Gepost op: 26-02-2017, 18:20:37 »
Mwahhhh aflevering. Inderdaad, wéér geen afvaller. Zoals anderen al gezegd hebben; de eerste opdracht was al mislukt voor hij begonnen was. Zelfs al hadden ze een perfecte rolverdeling en geen mol, dan hadden ze het nog niet binnen 20 minute gehaald. Word hier echt een beetje moe van, al de zoveelste onmogelijke en daardoor totaal niet spannende opdracht. Thomas nauwelijks in beeld gekomen, waarom zou dat toch zijn?
De tweede opdracht was leuk vanwege de gekke bekken van Jochem en Diederik. De enige molactie zou die 'weggewaaide' foto zijn. Mocht Thomas de mol zijn, zoals velen hier al een flinke tijd denken te weten, dan was het een vrij doorzichtige en tamme actie. Verder heeft hij zich vooral stilgehouden bij het raden.
Aflevering drie, we zaten elkaar hier aan te kijken; dit kan toch niet de opdracht zijn? Allemaal een primaire kleur, degenen met rood en blauw waren overduidelijk in het nadeel, en de rest kon gewoon een kleur raden als ze dat aandurfden. Je hoefde alleen maar stil te zitten en goed die vlag in de gaten te houden en je kon alle anderen er zo uitpikken en afroepen. En dan een vrijstelling in de halve finale.... Oh oh oh.

« Laatst bewerkt op: 27-02-2017, 20:35:13 door Dolfie, Reden: Overbodig gemiep weggehaald. »

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #72 Gepost op: 26-02-2017, 18:30:57 »
Nat, je hoeft het niet te melden he?
Hoezo de zoveelste onmogelijke opdracht, waren het er dit seizoen meer dan andere seizoenen volgens jou?
De mol kan niet altijd in iedere opdracht mollen, dat is een gegeven wat ook al jaren bekend is, daar kun je een opdracht niet op beoordelen.
Ook de vrijstelling in de halve finale is niet nieuw.

Ga je de rest van het seizoen nog afkijken?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #73 Gepost op: 26-02-2017, 18:46:13 »
Een afleveringsanalyse hoeft niet altijd lovend te zijn. Als mensen iets wel geweldig vinden hier, krijgen ze ook niet te horen dat ze het niet perse hadden hoeven te melden.

Ik hoop altijd op een verrassing bij de ontknoping, dus ga de laatste 2 afleveringen niet skippen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2017, 19:49:19 door Nat79 »

Offline gvem

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 26-02-2017, 21:10:53 »
Jochem verblijft voor de tweede keer in kamer 508. 5+8= 13. M 13de letter van het alfabet. Wordt meerdere keren lang in beeld gehouden

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #75 Gepost op: 26-02-2017, 21:35:43 »
De mol kan niet altijd in iedere opdracht mollen, dat is een gegeven wat ook al jaren bekend is, daar kun je een opdracht niet op beoordelen.
Natuurlijk kun je een opdracht wèl beoordelen op molbaarheid. Dit is een spel met een mol die opdrachten saboteert. Dat spel werkt alleen als de opdrachten zich daar voor dienen. En voor de fietsopdracht was dat niet het geval, omdat die gewoon te moeilijk is (véél te weinig tijd. 90 minuten had misschien gewerkt als Diederik van z naar a werkt en Thomas links van zich weet te houden)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 26-02-2017, 21:50:08 »
Over raamtaal gesproken: vlak voor de laatste test zien we Diederik en Thomas met elkaar praten. In het raam helemaal links zien we het logo van de Oregon Lottery: gekruiste vingers. Thomas begint na dat shot als eerste te praten. Thomas jokkebrok?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #77 Gepost op: 26-02-2017, 22:15:20 »

Hoezo de zoveelste onmogelijke opdracht, waren het er dit seizoen meer dan andere seizoenen volgens jou?

Ook de vrijstelling in de halve finale is niet nieuw.

Nee ik vind t dit jaar veel beter met onmogelijke opdrachten dan vorig seizoen. Toen was dat samen met alles of niks opdrachten een van mijn grote kritiek punted, dit jaar leek er prima naar geluisterd te zijn. En juist daarom vind ik t zo jammer dat ze t in de halve finale nu weer wel doen.

Vrijstelling in de halve finale hebben ze inderdaad al ooit gedaan en kreeg toen veel kritiek. Waarom dan nu t nogmaals Invoeren?

Ik vond t enthusiasme in opdracht twee super zeker bij jochem en diederik en het gesproken tussen jochem en sanne had iets stunteligs en werd daardoor wel grappig. Vooral de ontdekking dat t dan misschien toch Thomas moest zijn.

Offline Retep

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 26-02-2017, 23:20:35 »
Aflevering drie, we zaten elkaar hier aan te kijken; dit kan toch niet de opdracht zijn? Allemaal een primaire kleur, degenen met rood en blauw waren overduidelijk in het nadeel, en de rest kon gewoon een kleur raden als ze dat aandurfden. Je hoefde alleen maar stil te zitten en goed die vlag in de gaten te houden en je kon alle anderen er zo uitpikken en afroepen. En dan een vrijstelling in de halve finale.... Oh oh oh.

Gelukkig morgen weer de Mol op Vier en ja, ik ben negatief hier. Verdiend.  ::joehoe::

Blijkbaar weten de kandidaten wel dat er maar 3 primaire kleuren zijn en je dus niet zomaar kunt roepen.

Offline Christie

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 26-02-2017, 23:36:36 »
De enige reden om deze aflevering een cliffhanger te doen, is omdat dat iemand uit zou sluiten als Mol.
Sanne valt af, maar dat zou weggeven dat het Jochem niet is. Maar volgende week horen we dus dat Sanne afvalt en staan Diederik, Jochem en Thomas in de finale. Dat we dan Jochem niet de Mol maakt niet meer uit: hij wordt namelijk bekend gemaakt als winnaar. We horen tijdens de laatste test nog zijn twijfel of hij bij Diederik moet blijven of toch voor Thomas moet gaan, maar duidelijk wordt het niet.

Thomas en Diederik staan tegenover Art, één is de verliezer, de ander de Mol. Art stelt de titelvraag van het programma... Dat ziet u volgende week.

Thomas en Sanne klikken allebei als mol Jochem aan en spreiden ook nog. Sanne waarschijnlijk ook nog iets op Thomas. Van Diederik weet ik het niet meer zeker. Mol= Jochem, mol = vrouw. Als dit zijn spreidingsstrategie is dan heeft hij de rest op Thomas ingevuld. Want hij zou twee vragen spreiden.
Ik denk dat Jochem de volgende keer niet meer op Diederik gaat invullen. Hij is niet blind haha

Dus als Sanne afvalt kan het ook nog komen door haar spreiding Thomas als Thomas niet de mol is.
Sanne en Jochem kunnen allebei nog de mol zijn dus ik blijft voorzichtig.