Meerdere kandidaten doen bij deze opdracht opvallende dingen. Zo neemt Thomas direct weer het initiatief om ergens te beginnen: "Ik ga in het midden. Wie wil met mij tillen?" Dat zou een molstreek kunnen zijn, omdat hij weet dat daar toch niets ligt. Maar op de plek waar hij begint vinden ze uiteindelijk 250 euro. Bovendien legt hij de hooibalen die hij eruit trekt (in elk geval aan het begin van de opdracht) keurig op de rand. Wel maakt hij in zijn biecht achteraf Sanne nogal geforceerd verdacht, alleen maar omdat ze in een hoekje liep te zoeken. Bovendien trok hij zelf alleen maar balen uit de bovenste laag, terwijl de twee gevonden geldbedragen dieper lagen.
Dan Jeroen: "Sigrid. Art zei: in het midden."
Sigrid: "In het midden? Dit is het midden."
Jeroen (kattig): "Dit is niet het midden, dit is de zijkant."
Nadat Sigrid zich niet van de wijs laat brengen zegt hij: "Riep Art nou in het midden, of heb ik dat gefantaseerd?"
Op geen enkel moment heeft Art gezegd dat ze in het midden moesten zoeken! Maar ook Jochem gaat erin mee. Hij zegt: "Het midden zei die, kan niet missen."
Al met al zeker drie kandidaten waar het e.e.a. opvalt. Thomas weer initiatiefrijk, hardwerkend maar onopvallend. Jeroen die iets zegt wat niet klopt en sterk de indruk geeft dat hij Sigrid wil weglokken uit de hoek waar ze uiteindelijk geld vindt. En Jochem die eveneens zeer stellig is dat ze in het midden moeten zoeken, wat niet klopt, maar wel geld vindt.