Ik denk dat de makers dit keer echt geprobeerd hebben om zowel een spektakel te bieden (behoorlijk wat geld uit de pot voor luttele jokers) als dat ze naar kritiek geluisterd hebben en geprobeerd hebben om het totale legen van de pot te voorkomen. Dat vind ik prijzenswaardig. Maar ik deel de kritiek dat de uitleg wat beter had gekund. Daarnaast moet een type opdracht als dit geen gewoonte worden want dan wordt het vervelend en verliest het zijn effect. Dat was nu ook al een beetje het geval voor de molloten die zoiets al vaker gezien hadden.
Eens, en ik wil ook benadrukken dat ik niet hoor bij de mensen die kritiek hebben op dit seizoen. Ik vind het van enorme pracht.
Ik heb me vorig jaar extreem hard uitgelaten over veranderingen die me niet aanstonden. De sfeer was te gezellig, de oorden te prachtig en warm, het spelgevoel onderling ontbrak, er zaten teveel hints in, etc etc.
Ik vind dat ze dit jaar echt heel goed doen qua al deze dingen. Alleen het geld in de pot blijft voor mij een lastig dingetje. Ik weet dat we geen bedragen van 23 duizend euro meer hoeven te verwachten zoals tien jaar geleden, maar ik benoem alleen het moreel van de kandidaat. Geld. Ik merk dat er dit jaar mensen zijn die opdrachten vrij makkelijk te slagen vonden (in tegenstelling tot jaren hiervoor), en dat aflevering 4 hier dus perfect voor is. Ik denk even hardop, ook voor toekomigste molkandidaten. die zien ook dat er jaar na jaar opdrachten komen waarbij de totale inzet ver**** wordt, dus die gaan dan al met een andere visie het spel in dan bijvoorbeeld 6/7 jaar terug. Dat is toch jammer, ergens?
Ik snap dat de makers met veel dingen rekening moeten houden, as they do, maar ik vind dat er gewoon betere uitleg had kunnen zijn om de schade te beperken. Of speel met geld uit 1 aflevering. Zo maak je de kans op een mooie molactie toch groot, maar heeft het niet zo'n enorm grote impact.
Als ik kandidaat was en daar stond in aflevering 5 met 1200 euro in de pot, zou ik denken. "ok nog 3 afleveringen om geld in te pot te brengen' De 10.000 gaan we al niet meer halen. De mol is 'briljant' > want lage pot en ik zou dat echt niet leuk vinden.
Just having my honest opinion hier. Ik kijk zeker, met bijna evenveel zin uit naar morgen, naar de nieuwe aflevering en het seizoen is heus niet totaal verpest nu maar ik vind dat er over deze dingen nagedacht moet worden. Ik ben ook niet de enigste die dit vind.