Okee, maar dan hangt het er dus vanaf hoe laat de opnamen in de rechtbank plaatsvonden. Het is me gelukt om het tijdstip op het horloge van Jeroen af te lezen en die stond op 14:35 uur (eerste plaatje is screenshot van de echte positie, het tweede is 180 graden gedraaid). Als de tijd klopt, is het dus pas 's middags opgenomen. In dat geval heeft Roos meer dan genoeg tijd gehad.
In Portland is het 9 uur vroeger dan in Nederland. Als Jeroens horloge nog op Nederlandse tijd zou staan, zouden de opnamen al rond half 6 's ochtends hebben plaatsgevonden. Dat kan ik me haast niet voorstellen. De ontvoerde kandidaten moesten immers nog terugkomen uit Las Vegas, dan lijkt het me vrij lastig om al zo vroeg te beginnen met filmen.
V.w.b. betreft het huren van een privéjet: ik heb gezocht via privatefly.com, en een vlucht van Portland naar Las Vegas voor 1 persoon kost dan € 7180,-. Dat lijkt me peanuts voor een programma als WIDM, zelfs als er nog een paar man crew mee moet. Maar die waren waarschijnlijk al in Vegas, aangezien ze ook het optreden van Jeroen moesten filmen.
Ik denk ook dat Roos makkelijk heen en weer naar Vegas kon gaan. Nog wat meer tijdstippen hierbij om hte compleet te maken:
12:15 horloge van Jochem zichtbaar tijdens opdracht in papierfabriek. Roos was op dat moment al verdwenen.
13:45 einde van de opdracht in de papierfabriek. Te zien op horloge van Art wanneer hij geld uitdeelt.
volgende dag in rechtbank:
Pas de volgende dag om 14:35 uur is de opdracht in de rechtbank.
De 3 kandidaten zijn dus ongeveer 24 uur weggeweest, en dat is ook wat Art zelf zegt in de rechtbank: wat hebben de deelnemers de afgelopen 24 uur gedaan? Dus dat klopt wel.
Een privejet was denk ik overbodig. er gaan bijna 10 vluchten op een dag van portland naar las vegas, en de kosten zijn maar $200 per persoon. voldoende mogelijkheden in ieder geval om even naar las vegas te vliegen.
Roos is voor 12 uur al verdwenen. Een ritje naar het vliegveld is minder dag een uur, en de vlucht zelf duurt maar 2 uur. Een taxirit naar het centrum is 20 minuten en daar ben je binnen no time.
Ik denk dat ze gewoon met een lijnvlucht hebben gevlogen, dat kost maar 200 euro en er gaan 10 vluchten op een dag van portland naar las vegas. Het is ook maar 2 uur vliegen. Het was niet nodig om een privejet te huren lijkt mij.
Roos kom 's middags al in vegas zijn, en de volgende ochtend om 10 uur terugvliegen.
verder nog wat betreft tijdstippen.
Omdat ik Jeroen verdenk heb ik vooral rondom zijn optreden de tijden bekenen. Misschien ook interessant om hierbij te vermelden
Dit was dus op de dag van de opdracht in de papierfabriek (woensdag 18 mei).
14:55 uur: tijdstip zichtbaar op horloge van Jeroen. Hij is dan in de hotelkamer met oefenen van zijn elvis teksten. `
21:00-01:00 uur: optreden van de karaoke band 'Karaoke from Hell in de Twilight bar.
23:15 uur: optreden van Jeroen in het cafe. Tijdstip zichtbaar op een klok die daar hangt.