Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis  (gelezen 40362 keer)

Offline AnnaNiem

• Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2017, 14:22:35 »
Echt waar? Wat gemeen! Weet je dat zeker, Rat, of vermoed je het?

Ik zal wel naief zijn, maar zulke dingen vallen me zo tegen!

(terug naar topic)

Ik denk, dat de schutters wel de opdracht hadden, een kandidaat, die bij de grijpmachine zijn geluk wilde beproeven, eventjes met rust te laten. Gewoon omdat het leuke beelden oplevert en de makers altijd wel lijken blij te zijn met Jokers&co in het spel.

De machine is toch ook een attractie?

Offline Muldvarpen

• Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2017, 14:24:13 »
Hoe moeten we dit interpreteren?
Uit: het dagboek van de mol, avrotros.nl
Citaat
In de papierfabriek komen we als groep aan, maar wordt de locatie gespreid verlaten. En in het anders zo vrolijke Oaks Park, where the fun never ends!, geen opheldering over die drie van ons. Pas in het Court House komen we weer samen. Een dag en een nacht zijn we van elkaar gescheiden geweest.

Alle denkbare manieren van manipuleren kon ik bij deze opdrachten toepassen: handelen met voorkennis, eenzijdige informatie verstrekken, het onmogelijke voorstellen, een vertragend verzet voeren, de aanhouder wint, de judotactiek, de schaaktactiek en verdeel en heers.
Het is toch erg geschreven alsof de mol in Oaks Park aanwezig was. Er staat nog net geen 'kwamen we aan', maar tussen de regels door proef ik dat wel een beetje. "over die drie van ons' klinkt als 'zij'.
Bovendien: als je als Elvis gaat karaoken zijn er weinig manieren van manipuleren.

Offline siz

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 16-01-2017, 14:25:23 »
Ik weet het niet. Konden ze hier ook geld verdienen? Ik dacht, dat het meer een soort bonus was, jokers voor het grijpen, zeg maar.

Offline Rogue

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
« Reactie #83 Gepost op: 17-01-2017, 10:46:04 »
Hoi allemaal,

Wij kijken voor het eerst WIDM mee en begrijpen er nog niet zo heel veel van. Zit nu een beetje de topics te lezen om het doel van het spel beter te snappen. Waar is die geld pot eigenlijk voor? Krijgt de winnaar dat?
We vinden het wel leuk tot nu toe. Mijn verdachten voor de mol zijn tot nu toe: Roos ( wel heel vreemd dat ze weer weggehaald werd bij een opdracht ), dat blonde meisje met die bril ( naam kwijt) en Jochem.
Vind het wel mooi gefilmd enzo. Leuk dat het in Oregon is, ik herkende het meteen vanwege die rotsen uit de Goonies.

Oh en dat Roos niet loog dit keer had ik al meteen door, ze haperde niet en vergeleken met haar eerste leugen was dit er duidelijk geen een. Had net als Jochem goed gegokt dat Diederik's verhaal gelogen was. Maar goed ik verdacht ook Vincent van de mol te zijn in de eerste aflevering. Zoals gezegd: we weten niks van het programma of hoe alles precies werkt.  ::rofl::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline m0lmuis

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 17-01-2017, 10:56:29 »
 Rogue, klik op format in onderstaande link  ::hyper::

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wie_is_de_Mol%3F

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #85 Gepost op: 17-01-2017, 11:02:05 »
Oh dank je! Dat helpt zeker. Zal het lezen als ik straks uit werk kom.  ::ok::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #86 Gepost op: 17-01-2017, 11:02:24 »
Hoi allemaal,

Wij kijken voor het eerst WIDM mee en begrijpen er nog niet zo heel veel van. Zit nu een beetje de topics te lezen om het doel van het spel beter te snappen. Waar is die geld pot eigenlijk voor? Krijgt de winnaar dat?

Ja. En de winnaar is degene die in de finale de meeste vragen van de test goed beantwoordt. En die vragen gaan over wat de Mol allemaal gedaan heeft tot aan waar de Mol aan de ontbijttafel zat en wat ie precies at.

Kandidaten willen enerzijds veel geld in de pot om dat uiteindelijk te kunnen winnen. Anderzijds willen ze soms ook verdacht overkomen door bijvoorbeeld wel eens expres een opdracht te laten mislukken met als doel medekandidaten op een verkeerd spoor wie de Mol is te zetten. Want degene die in de test de minste goede antwoorden over de Mol beantwoordt valt af.

Offline Rock23

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #87 Gepost op: 17-01-2017, 14:13:18 »
Als de mol in de kermisgroep zou zitten, zou deze dan niet even subtiel gewezen hebben op de aanwezigheid van jokers en (zwarte) vrijstelling(en)? Dit om de focus van enkele kandidaten te verleggen van het geld naar de jokers, waardoor de kans groter wordt dat zij worden afgeschoten en er minder geld in de pot belandt?  :-\\

Voor mij reden om aan te nemen dat de mol in de groep van 3 meegaanden zat.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #88 Gepost op: 17-01-2017, 14:37:54 »
Als de mol in de kermisgroep zou zitten, zou deze dan niet even subtiel gewezen hebben op de aanwezigheid van jokers en (zwarte) vrijstelling(en)? Dit om de focus van enkele kandidaten te verleggen van het geld naar de jokers, waardoor de kans groter wordt dat zij worden afgeschoten en er minder geld in de pot belandt?  :-\\

Dat vind ik eigenlijk best een mooie conclusie. Zo had ik er nog niet naar gekeken. Je zou dat als mol zijnde verwachten inderdaad, afleiden van het geld, ga maar spelen bij de automaten.
Meer L

Offline JijBentDeMol

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 17-01-2017, 14:46:46 »

Precies wat ik ook al aangaf in een ander topic, hier ben ik het mee eens, behalve het feit dan dat de mol 24 uur afgezonderd heeft gezeten van de groep, dat gaat er bij mij niet in. (Zeker ook omdat hij minder invloed heeft gehad op het verdienen van geld in de rechtszaal opdracht

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #90 Gepost op: 17-01-2017, 14:50:28 »
Precies wat ik ook al aangaf in een ander topic, hier ben ik het mee eens, behalve het feit dan dat de mol 24 uur afgezonderd heeft gezeten van de groep, dat gaat er bij mij niet in. (Zeker ook omdat hij minder invloed heeft gehad op het verdienen van geld in de rechtszaal opdracht
De mol is dus gaan schieten  ;D
Meer L

Offline JijBentDeMol

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 17-01-2017, 14:52:45 »
De mol is dus gaan schieten  ;D

Haha ja als de mol inderdaad in het groepje van 3 zit, dan is dat de enige optie eigenlijk die voor mij logisch is.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 17-01-2017, 14:58:09 »

Aan de andere kant, hoe kan je dat als mol subtiel aangeven?
Je kan de andere kandidaten hoogstens naar attracties in de buurt van de automaat sturen, in de hoop dat ze de automaat spotten.
Een kandidaat zal nooit info over jokers/vrijstellingen open en bloot delen met de rest en als mol kan je moeilijk in één keer uit je 'kandidatenrol' vallen.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 17-01-2017, 15:00:48 »
Zet die machine met inhoud op de MolFanDag neer en we hebben een recordbedrag voor het goede doel. ;D

Hehehe, leuk idee wel als experience.  ;D Mogen ze veel van zulke machines neer zetten want het zal lange rijen vormen  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rock23

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 17-01-2017, 15:21:16 »

Welk geld?  ::tandpastasmiley:: door de waarheid ongeloofwaardig over te laten komen, heb je als mol nog best veel invloed in de rechtzaal-opdracht.  ::ok:: Roos

Offline JijBentDeMol

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 17-01-2017, 17:55:29 »
Welk geld?  ::tandpastasmiley:: door de waarheid ongeloofwaardig over te laten komen, heb je als mol nog best veel invloed in de rechtzaal-opdracht.  ::ok:: Roos

Haha ja welk geld inderdaad, maar Roos vertelde in haar verhaal dus "ongeloofwaardig" de waarheid, dat werd ook wel bijzonder duidelijk gevoerd door Art met zijn gezichtsuitdrukkingen.

Zou de presentator echt op deze manier de mol ondersteunen?

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #96 Gepost op: 17-01-2017, 20:37:59 »
Haha ja welk geld inderdaad, maar Roos vertelde in haar verhaal dus "ongeloofwaardig" de waarheid, dat werd ook wel bijzonder duidelijk gevoerd door Art met zijn gezichtsuitdrukkingen.

Zou de presentator echt op deze manier de mol ondersteunen?
Zelf deed ze hier ook lekker aan mee met haar woordkeuzes tijdens haar biecht: het was surrealistisch etc....
Meer L

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 18-01-2017, 22:32:00 »
In de compilatie van de Kermis opdracht zijn vage beelden te zien van het gezicht van een schutter.  Iemand van de productie? Of toch één van de drie?

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #98 Gepost op: 18-01-2017, 22:37:52 »
Lijkt wel een beetje op Buurman van Buurman en Buurman. #ajeto
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 18-01-2017, 23:21:13 »
Lijkt wel een beetje op Buurman van Buurman en Buurman. #ajeto

Dank je voor deze opmerking  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.