Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis  (gelezen 40360 keer)

Offline Marisa

• Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #100 Gepost op: 18-01-2017, 23:27:54 »
In de compilatie van de Kermis opdracht zijn vage beelden te zien van het gezicht van een schutter.  Iemand van de productie? Of toch één van de drie?

Als (áls dus) het één van de drie is dan kan dit haast niet Jeroen zijn. Of zijn snor is weggepoetst.

Wat ik op basis van dit beeld aan de gezichtskenmerken kan ontdekken:

* ogen lijken diepliggend en wat dichter bij elkaar dan gemiddeld
* wallen onder de ogen (?)
* neus niet zo dik en lijkt me wat te lang om die van Roos te zijn
* bovenlip lijkt vrij scherp "getekend" te zijn. Is bedrieglijk want het rode licht valt grotendeels voor de mond.
* de zijkanten van het gezicht kunnen in  daglicht en op een duidelijke foto breder zijn dan ze hier lijken.

Op basis van wat hier te zien is, komt DJ een beetje in de buurt, hoewel: toch zou Roos ook kunnen.
Belichting doet veel, zeker wanneer het ook nog een nachtopname betreft. Kan iemand met een wat voller gezicht zelfs op iemand met een strak hoofd inclusief verhoogde jukbeenderen laten lijken en iemand met een kort neusje zoals Roos ziet er ineens uit als Cleopatra (ik geef maar een voorbeeld).

« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 23:40:05 door Marisa »

Offline Malou

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 18-01-2017, 23:28:49 »
Ik denk dat de kans groot is dat je wordt geraakt voordat je überhaupt iets gegrepen hebt. Die grijpspelletjes zijn niet zo eenvoudig.

Volgens het briefje wat op de kast hangt was er een tijdslimiet van 60 seconden. Dus 1 minuut de kans om een joker/vrijstelling te grijpen zonder gevaar om geraakt te worden.

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 18-01-2017, 23:34:14 »
Volgens het briefje wat op de kast hangt was er een tijdslimiet van 60 seconden. Dus 1 minuut de kans om een joker/vrijstelling te grijpen zonder gevaar om geraakt te worden.

Volgens mij is dat gewoon standaard van die automaten. Je hebt 1 minuut de tijd per keer grijpen

Offline m0lmuis

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 18-01-2017, 23:55:40 »
In de compilatie van de Kermis opdracht zijn vage beelden te zien van het gezicht van een schutter.  Iemand van de productie? Of toch één van de drie?

Ik heb er een iets duidelijkere uitgehaald mss dat iemand daar wat mee kan? Ik herken er niemand in.

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 19-01-2017, 00:04:09 »
Ik heb er een iets duidelijkere uitgehaald mss dat iemand daar wat mee kan? Ik herken er niemand in.

Welk beeldbewerkingsprogramma gebruik je? Dat wil ik ook!

En nee, zo lijkt het op niemand van de drie. Wel een wat vrouwelijk gezicht, lijkt me, maar daar schieten we weinig mee op.

Of stiekem toch Roos zonder schmink?
« Laatst bewerkt op: 19-01-2017, 00:06:22 door Marisa »

Offline m0lmuis

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 19-01-2017, 00:14:33 »
Ik neem de uitzending op met Camtasia recorder en kijk dan de frames vertraagd terug met Camtasia studio en haal er dan de beste frame uit
Deze heb ik ook nog 1 keer heel licht verscherpt in Photo Filtre.

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 19-01-2017, 00:32:06 »
Ik neem de uitzending op met Camtasia recorder en kijk dan de frames vertraagd terug met Camtasia studio en haal er dan de beste frame uit
Deze heb ik ook nog 1 keer heel licht verscherpt in Photo Filtre.

Dank je wel voor deze fijne informatie! Ik vroeg me al de hele tijd af hoe die prachtige stills hier werden gemaakt. Ik heb net even gegoogled. Die Camtasia software is ook nog eens gratis (nou ja, proefperiode). Helemaal mooi. Ga ik binnenkort eens proberen.

Ik heb met Photoscape ook geprobeerd het door Annebeestje geplaatste beeld te verscherpen, maar dat ging niet al te best. Is Photo Filtre beter dan Photoscape of komt dat omdat jij er een wat beter frame uit hebt kunnen halen?
« Laatst bewerkt op: 19-01-2017, 00:35:17 door Marisa »

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #107 Gepost op: 19-01-2017, 01:19:55 »
Citaat

Zie je wel.. Yvonne Jaspers is de mol...   ::oink::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 19-01-2017, 01:43:42 »
 ;D

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 19-01-2017, 21:17:02 »
Lijkt wel een beetje op Buurman van Buurman en Buurman. #ajeto

hahahahahaha

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 19-01-2017, 22:05:42 »

Ik zie er ook wel een soort Albert Heijn-hamster in.
Tell me what your telescope says

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 19-01-2017, 22:38:58 »
Kijk eens goed. Lijkt die schutter niet op Roos? En let eens op de rechterarm van de schutter. Op de bewerkte foto is duidelijk te zien dat hij of zij een horloge om zijn/haar rechterpols draagt. In de rechtszaal kunnen we zien dat Roos een glimmend horloge draagt, ook om haar rechterarm! Dragen de meeste mensen hun horloge niet links?

Bovendien had Roos in de rechtszaal dezelfde kleren aan als de avond ervoor in Vegas. Áls ze de schutter was, droeg ze die outfit terwijl ze de kandidaten aan het beschieten was. Inclusief horloge.

Edit: nog even gecheckt, ze draagt het horloge ook op haar ontvoeringsavond in Vegas.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2017, 23:02:27 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 19-01-2017, 23:22:01 »
Nee jammer, het is zeker niet Roos. De schutter heeft donkere ogen en geen plooien langs de neus, zo te zien.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 19-01-2017, 23:22:34 »
Bovendien had Roos in de rechtszaal dezelfde kleren aan als de avond ervoor in Vegas. Áls ze de schutter was, droeg ze die outfit terwijl ze de kandidaten aan het beschieten was. Inclusief horloge.

Edit: nog even gecheckt, ze draagt het horloge ook op haar ontvoeringsavond in Vegas.

Ik denk dat hier toch al wel goede argumenten gebruikt zijn waarom het logistiek bijna onmogelijk is om Roos te laten schieten en in Vegas te krijgen.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 19-01-2017, 23:24:20 »
Ik denk dat hier toch al wel goede argumenten gebruikt zijn waarom het logistiek bijna onmogelijk is om Roos te laten schieten en in Vegas te krijgen.

In hetzelfde shirtje nog wel!  ;D

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 19-01-2017, 23:28:02 »
Roos was volgens mij wel degelijk in LV. Wat we niet weten is waarom en er zal beslist nog een gevolg aan dat avontuur gegeven worden, volgens mij.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 19-01-2017, 23:29:46 »
Roos was volgens mij wel degelijk in LV. Wat we niet weten is waarom en er zal beslist nog een gevolg aan dat avontuur gegeven worden, volgens mij.

Dat is inderdaad een hele andere zaak waar we momenteel enkel over kunnen speculeren helaas. In ieder geval is het volgens mij niet relevant in de zoektocht naar de Mol. Als ie niet ontvoerd is, is het duidelijk dat het niet van belang is. Als ie wel ontvoerd is, dan is mijn argument dat het hem niet zo uitmaakt of hij/zij moet liegen of niet.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 19-01-2017, 23:53:24 »
Dat ben ik wel met je eens, maar we zijn nieuwsgierig toch, naar het hoe en waarom.
Het leuke is dat we deze keer allerlei zijpaden aan het bewandelen zijn omdat er geen (over)duidelijke hints zijn. Gelukkig maar trouwens.

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 20-01-2017, 09:42:47 »

Een rechtstreekse vlucht van Portland naar Las Vegas duurt ongeveer 2 uur. Gezien de uitgebreide voorbereidingen voor het programma lijkt het me niet zo moeilijk om een privévlucht voor haar te regelen, zodat ze niet afhankelijk is van lijnvluchten. We hebben immers ook al een privévluchtje in een helicopter gehad. Aan het eind van haar verhaal in de rechtszaal geeft ze zelf al aan dat het "een hele korte nacht" was. Ik zie het probleem dus niet zo. Het lijkt mij dat ze voldoende tijd hadden. En mocht het om wat voor reden dan ook wat langer duren dan gepland, dan kan de productie het tijdstip van de rechtszaak natuurlijk eenvoudig een paar uur verschuiven.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2017, 09:47:39 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rock23

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 20-01-2017, 10:04:20 »
Een rechtstreekse vlucht van Portland naar Las Vegas duurt ongeveer 2 uur. Gezien de uitgebreide voorbereidingen voor het programma lijkt het me niet zo moeilijk om een privévlucht voor haar te regelen, zodat ze niet afhankelijk is van lijnvluchten. We hebben immers ook al een privévluchtje in een helicopter gehad. Aan het eind van haar verhaal in de rechtszaal geeft ze zelf al aan dat het "een hele korte nacht" was. Ik zie het probleem dus niet zo. Het lijkt mij dat ze voldoende tijd hadden. En mocht het om wat voor reden dan ook wat langer duren dan gepland, dan kan de productie het tijdstip van de rechtszaak natuurlijk eenvoudig een paar uur verschuiven.

Of de beelden vanuit Vegas zijn gewoon een maandje eerder opgenomen  ;D alle tijd om te schieten op de kermis op die manier, geen risico's op vertragingen, etc..