Ik heb zoveel mogelijk locaties uitgezocht en ik heb deze in een plaatje gezet. Ik heb de exacte locaties van de typmachines, de code en de laptop en de tablet met woorden niet kunnen vinden en van de rode knoppen en het kistje met hangslot zijn er te weinig beelden om ook maar een idee te krijgen van waar deze zich bevinden. De typmachines bevinden zich waarschijnlijk in/dicht bij het gebouw met de 9, de tablet met woorden zal niet al te ver zijn van de waslijnen en de code en de laptop bevinden zich waarschijnlijk in het gebouw rechts van de 5.
Verder lijken de rode knoppen en het kistje met hangslot echt andere opdrachten aangezien er bij beide een envelop te zien is, echter lijken beide ook een gele draad te hebben en dus een deel van de opdracht op een andere locatie.
Mooie analyse
Het feit dat er drie opdrachten met een gele draad waren, lijkt te betekenen dat Diederiks ontvoering last-minute is verzonnen. Er waren simpelweg minder opdrachten gevonden waarbij er een kandidaat kon verdwijnen dan gepland, en dus werd Diederik (die min of meer toevallig toch ook alleen was) ook weggehaald.
Dat maakt de theorie dat Diederik bewust ontvoerd zou worden om lekker te kunnen liegen een stuk minder waarschijnlijk
En of ze hem dan last-minute wel zouden ontvoeren? Of, de crew houdt geen rekening met het molschap en ontvoerd pragmatisch wie nog alleen is, of dat nou de Mol is of niet. Maar ik heb er een hard hoofd in dat dat helemaal zonder overwegen gebeurd is. Sowieso lijkt het erop dat Diederik pas ontvoerd was toen duidelijk was dat de overige gelelijnopdrachten niet meer gevonden zouden worden.
(Nu ik de beelden nog eens bekijk denk ik eigenlijk wel dat er maar één andere gelelijnopdracht was en de slotjes en de knoppen dus bij elkaar horen. Past in het plaatje zeven opdrachten en drie ontvoeringen. Had de crew gedacht dat alle opdrachten wel gevonden zouden worden?)