Geweldige aflevering weer! Totaal onverwacht dat Geert er ineens uitwilde. Ik was echt verbaasd dat hij die move maakte. Ik vind 't echt zwak van hem. Hij merkt gewoon dat hij zelf niet meer de sterkste op 't eiland is en geeft gelijk alle moed op. En tot m'n grote verbazing kiest hij dan toch nog voor 't Duivelseiland! Dat had ik dus helemaal niet meer verwacht! Maar hij heeft 't dus nu wel verprutst bij alle andere expeditieleden. Hij zou toch niet nog stemmen voor hem verwachten in de finale? Wie gaat er nu iemand die vrijwillig weg wilde uit de expeditie de overwinning gunnen? Ik denk niet veel. :-\
Ook verassend dat Karen de uitdaging van 't Duivelseiland aanging. Ik had 't niet verwacht, maar ik vind haar wel echt op haar plaats zo op dat eiland. Ze lijkt me heel krachtig nadat ze 6 stemmen kreeg en zal ver gaan denk ik om toch nog de finale te halen.
Verder vond ik 't vreemd dat er eerst zo'n drama om de beten van Franca werd gemaakt en later hoorde we er ineens niks meer van. Ik had na die consternatie toch wel gedacht dat er 'n dokter aan te pas zou komen. :-\
Verder vind ik 't niet slim van Ilona dat ze alleen blijft liggen. 't is eenzaam en ze krijgt de groep zo nog meer tegen zich. En later bij de eilandraad zeurde ze dat ze zich zo alleen voelde 's nachts. Ik vind toch dat als je er zelf voor gekozen hebt om alleen te gaan liggen, dat je daar echt niet over mag zeuren.
Giovani heeft 'n hele sterke positie binnen 't kamp. Bovendien is hij fysiek nog erg sterk (doordat hij natuurlijk veel heeft kunnen eten) en heeft hij daarom 'n betere kans bij de proeven. Ik was dan ook niet echt verbaasd dat hij beide proeven won. Volgens mij heb ik 'm zelfs in de pool al als winnaar van de 2de proef aangeduid, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Iig maakt Gio de meeste kans op de overwinning op dit moment, maar daar kan natuurlijk zomaar volgende week weer verandering in komen!
Robin maakt trouwens ook nog wel steeds veel kans. Hij staat echt heel goed in de groep, kan 't met iedereen goed vinden (zelfs met Bjorn!) en speelt 't slim volgens mij. Ik vond de 3 regels in z'n tactiek iig erg goed klinken.