Ik keek eergisteren naar Jinek en daar zat Angela de Jong, journaliste die 3 x per week een column schrijft over wat ze ziet op tv.
Zij bleek de seizoenswinnaar van dit seizoen van de Slimste Mens.
Terecht, een slimme dame.
Maar wat me enorm stoorde is haar gedrag. Ze lijkt me echt een enorme bitch, en laat dat lijkt maar weg. Eva Jinak vroeg of we haar nu in meerdere programma's zouden gaan zien en ze zei dat haar dochter haar wel graag in WIDM zou willen zien maar dat ze daar nooit aan zou beginnen omdat ze a. het spel niet snapt (beetje ongeloofwaardig voor een tv rececent die ook nog eens de slimste mens van NL is maar ok), b. ze geen 3 weken weg wil (ok, makes sense), en omdat ze volgens eigen zeggen nogal lelijk had geschreven over Wie is de mol en dat ze daarom toch nooit uitgenodigd zou worden.
Toen ben ik even gaan opzoeken wat ze dan precies schreef.
Ik vond een column van begin dit jaar waarin ze beschrijft hoe het hele mediacircus rondom dit programma haar zo enorm tegenstaat.
Iets waar ik het persoonlijk mee eens ben hoor, als het aan mij ligt mag Moltalk heel snel terug naar 'internet' en mogen de kandidaten gewoon ine en persbericht bekend worden gemaakt of in losse tv programma's maar voor mij hoeven die evenementen ook niet zo.
Als dieptepunt de live ontknoping in VondelCS.
Ik hoop echt dat de makers hier naar gaan luisteren en het toch weer zoals vroeger gaan maken, als is het maar omdat er zo veel meer acties geshowd kunnen worden en die hele hype een beetje weg is. Het programma heeft bewezen ook 3 miljoen kijkers te kunnen trekken voor de finale aflevering zonder een live ontknoping.
Enfin. Genoeg over dat, terug naar Angela. Ik vind dat ze gewoon haar mening mag hebben maar de manier waarop zij dingen brengt is echt verschrikkelijk. Ze is echt een harteloze vrouw.
Zeker als je kijkt naar hoe bijna irritant entiousiast ze is over drama series en daar columns over schrijft. Dan denk ik, het is maar een programma, het zijn je eigen woorden maar goed.
Wat vinden jullie?