Wat ben ik blij met de aflevering van gisteren! Waar ik het live-element vorig jaar storend vond en het een enorm manco vond dat er zo weinig molacties behandeld werden aan tafel, is dit gisteren helemaal goed gedaan. Alle kandidaten kwamen goed tot hun recht en wat hebben we veel molacties mogen zien. Ik vind het alleen sneu dat Tim en Annemieke ruim negen maanden hebben moeten wachten op de uitslag, jammer! Het live-element voegt voor mij nog steeds weinig toe, maar was tenminste niet storend.
En dan de onthulling van Klaas als mol. Het verbaast me niet dat hij de mol is (we wisten het hier al sinds aflevering 2), maar toch heeft hij het beter gedaan dan ik had gedacht. Dat hij onder de ogen van alle deelnemers 1000 euro laat liggen in die kist; wat een enorm risico! Je moet het maar net durven als mol.
Het is alleen jammer dat er zo ongelofelijk veel verborgen aanwijzingen naar Klaas leidden. Het lag er zó dik bovenop, na alle visserhints bij Susan nu allemaal kruisen? Tja, hoe duidelijk wil je het hebben? Ik denk dat ik het seizoen meer had gewaardeerd als die overduidelijke hints er niet waren geweest, want Klaas heeft het qua molacties helemaal zo gek niet gedaan! (Alleen jammer dat hij zo verkrampt reageerde vanaf het begin, pas in de laatste aflevering kwam Klaas een beetje los.)