Machtig mooie ontwikkelingen deze week! Ja, jammer dat Karen eruit is gestemd in plaats van Bjorn, maar verder: prachtige aflevering!
Natuurlijk is de nieuwe opzet met 't duivelseiland echt briljant bedacht! Wat lijkt 't me geweldig om die afvallers daar in hun eentje te zien overleven en dan te zien duelleren tegen de nieuwe afvaller! Ik ben er nog niet zo zeker van of Karen 't zal doen (ze is meer iemand die mensen om zich heen nodig heeft denk ik), maar ik kan er zo al 'n aantal aanwijzen die 't zeker wel zullen doen. Waaronder helaas ook Bjorn....die krijgen we dus misschien wel nooit echt uit de expeditie.
Ik vond 't 'n beetje kinderachtig dat Karen en Ilona 'n eigen plekje wilden en alleen nog met elkaar optrokken. Ik dacht gelijk: 'daar zijn de nieuwe Lydia en Deborah'! Alleen is 't dus wel duidelijk dat deze groep 't niet zo lang laat gebeuren dat er meisjes zich afzonderen en alleen maar lui lopen te zijn.
Gio heeft 'n hele veilige positie opgebouwd als kok en voedselbeheerder. Alleen niet zo'n slimme actie om niet gewoon toe te staan dat ex kamp Zuid wat meer voedsel kreeg. 't werd er door Roos ook zo lekker ingepalmd dat dat toch wel 'n hele asociale actie was. Als hij zo door gaat, zal hij er toch wel uitgebonjourd worden (om maar in z'n eigen woorden te spreken), zelfs al kan hij zo goed koken.
Geert geef ik op dit moment de grootste kans om te winnen.