Ik weet niet of het al gezegd is geweest want heb niet alle 17 pagina's gelezen maar als je er vanuit gaat dat Taeke 4100 of hoger heeft ingevuld kan je toch concluderen dat de mol voor Taeke is geweest (of Taeke is) want anders vult die toch een veel hoger bedrag in...
Dat ligt er maar aan hoe je de opdracht interpreteert en wat je denkt dat de strategie van de mol is.
In mijn optiek moeten de kandidaten zélf de pot leeghalen en niet de mol door voorkennis. Dat zou namelijk extreem unfair/oneerlijk zijn richting kandidaten. De mol zou dan ALTIJD het een na hoogste unieke bod doen en dus de pot maximaal leegtrekken en daar bovenop ook nog eens de macht over de test verkrijgen. Verder hoeft in mijn optiek alleen het 1 na hoogste bod uniek te zijn. Dit omdat alleen dat noodzakelijk is om te kunnen bepalen wie de macht over de test wint. Een uniek bod is dan noodzakelijk (anders zit je straks met 2 of meer mensen die hetzelfde een na hoogste bedrag hebben ingevuld. En dan? Strootje trekken?). Voor de andere biedingen is het van geen enkel belang of ze uniek zijn of niet.
Als je uitgaat van mijn uitgangspunten (de kandidaten moeten zélf de pot leeghalen en alleen het 1 na hoogste bod hoeft uniek te zijn), dan zal de strategie van de mol ALTIJD zijn om de hele pot te beiden. Dat is namelijk de enige manier om ervoor te zorgen dat het een na hoogste unieke kandidatenbod altijd wint en de pot dus zo maximaal mogelijk leeggetrokken wordt.
Of Taeke echt € 4100-en-nog-wat-heeft geboden is niet met zekerheid te zeggen. Maar zelfs als dat wél met zekerheid te zeggen zou zijn, of iig dat hij de hele pot geboden zou hebben van € 4150, dan wil dat nog helemaal niet zeggen dat hij de mol is. Uitgaand van mijn eerder genoemde uitgangspunten heeft Taeke dan precies hetzelfde gedaan als Remy met zijn bod van € 0: Namelijk ervoor zorgen dat het niet aan hem ligt als er geld uit de pot verdwijnt (de hele pot kan NOOIT het 1 na hoogste unieke bod zijn) en daarmee zeker weten/donders goed beseffen dat je ook nooit de macht over de test zult winnen. Ofwel: de mol buiten spel zetten. Iig aangaande jouw eigen bod; wat de anderen doen heb je geen invloed op.