Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test  (gelezen 80763 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #300 Gepost op: 18-01-2016, 23:31:03 »
Nee, mijns inziens boeit het de mol helemaal niet. Hij/zij blijft in het spel er er gaan er hoe dan ook nog een hoop uit voor de finale. Wie? Tsja, boeiend...

Een mol heeft meerdere taken. Een belangrijke is de pot laag houden. De 2e is (en net zo belangrijk) Niet herkend worden. En dat zo lang mogelijk volhouden. (anders zou het programma mega sucken)

Dus de kandidaten die  jou als mol doorhebben , wil je als mol zsm naar huis sturen. En als je weet dat iemand je niet verdenkt. Doe je als mol je best diegene er zo lang mogelijk in te houden.

Dat is waar dit spel over gaat. Al een tijdje  ;)

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #301 Gepost op: 18-01-2016, 23:33:46 »
Een mol heeft meerdere taken. Een belangrijke is de pot laag houden. De 2e is (en net zo belangrijk) Niet herkend worden. En dat zo lang mogelijk volhouden. (anders zou het programma mega sucken)

Dus de kandidaten die  jou als mol doorhebben , wil je als mol zsm naar huis sturen. En als je weet dat iemand je niet verdenkt. Doe je als mol je best diegene er zo lang mogelijk in te houden.

Dat is waar dit spel over gaat. Al een tijdje  ;)

Niet echt hoor, vaak zat dat de finalisten de mol allebei in de smiezen hadden.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 18-01-2016, 23:35:14 »
Niet echt hoor, vaak zat dat de finalisten de mol allebei in de smiezen hadden.

Klopt... maar n mol heeft dat liever niet en probeert dus niet op te vallen en probeert die situatie te voorkomen.

Voordat dit een slow chat wordt...
 ::ontopic::

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 18-01-2016, 23:36:32 »
Dus de kandidaten die  jou als mol doorhebben , wil je als mol zsm naar huis sturen.

De mol kan veel last hebben van zo iemand want die zit je op de huid.
Aan de andere kant: kandidaten die vrijwel zeker zijn van hun mol zijn geneigd zelf meer voor mol te gaan spelen om verdenkingen naar zich toe te krijgen en weg te halen van de echte mol. Hier kan de mol juist weer voordeel van hebben.
Het hangt een beetje van de fase waarin het spel is af, denk ik.

En nu weer  ::ontopic:: mee eens.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 18-01-2016, 23:37:58 »
Klopt... maar n mol heeft dat liever niet en probeert dus niet op te vallen en probeert die situatie te voorkomen.

Voordat dit een slow chat wordt...
 ::ontopic::

Ik vind het allemaal nogal relatief, maar ok: on topic.

In een topic waar je niks kunt deduceren  ::rofl::

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 18-01-2016, 23:40:12 »
Nou idd. Dat vind ik dus heel erg met deze opdracht. Ik lees bijv veel dat Taeke 41 honderd nogwat geboden heeft. Sorry maar alles wat we zien is: 41 nogwat. Wie weet heeft die goos gewoon 410 of nog gekker 417 opgeschreven  ::rofl::

Bij de meesten zag je niks... We weten allemaal hier hoe leuk ze het vinden met de montage te spelen... Kortom.. Ik ga ff wat andere topics lezen  ::zwaai::

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #306 Gepost op: 18-01-2016, 23:44:20 »
Ik vind het allemaal nogal relatief, maar ok: on topic.

In een topic waar je niks kunt deduceren  ::rofl::

Een topic waar je niks kunt deduceren maar waar toch al 16 pagina's wordt gediscussieerd. Op zich best wel een prestatie als je vergelijkt met andere opdracht-topics.

;D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 18-01-2016, 23:47:14 »
Een topic waar je niks kunt deduceren maar waar toch al 16 pagina's wordt gediscussieerd. Op zich best wel een prestatie als je vergelijkt met andere opdracht-topics.

;D

Komt omdat we pagina's aan het vullen zijn hier over wat de taken van een mol zouden moeten zijn  :-X 

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 18-01-2016, 23:56:27 »
ok thanks haal ik hier zo berichten even weg. Wil eigenlijk even hier wat posten en voorleggen aan jullie om weer terug op het superzinnige onderwerp terug te kunnen komen!  ;D

je hoeft niks weg te halen hoor. Is alleen maar verwarrend. Laat dat maar aan de moderators over.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #309 Gepost op: 19-01-2016, 00:32:36 »
Wat een aanfluiting ::fluit:: van een opdracht zeg ::niet-ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 19-01-2016, 00:38:42 »

Totaal mee eens. In de seizoen van bijv yvon (veilingachtige opdracht) lieten ze nog iets zien.. Een soort van conclusie kon je er uit trekken.

Nu slaat het echt helemaal nergens op.. Zowel niet 'speurprikkelend' als totaal doelloos voor de kandidaten zelf.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 19-01-2016, 07:13:03 »
Hoe kan Remy nu zeggen dat De Mol hem een streek geleverd heeft? Hij heeft meerdere mensen afgestreept, dat had hij niet moeten doen want hij wist nog veel te weinig, en een van die afgestreepten is waarschijnlijk de mol. Remy weet net zo min als wij wie de mol is op dit moment. Hoe kun je nou kandidaten afstrepen omdat ze een opdracht zo goed hebben gedaan? Hij heeft toch wel vaker Wie is de mol gekeken?
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 07:15:25 door Run »

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #312 Gepost op: 19-01-2016, 07:31:20 »
Hoe kan Remy nu zeggen dat De Mol hem een streek geleverd heeft? Hij heeft meerdere mensen afgestreept, dat had hij niet moeten doen want hij wist nog veel te weinig, en een van die afgestreepten is waarschijnlijk de mol. Remy weet net zo min als wij wie de mol is op dit moment. Hoe kun je nou kandidaten afstrepen omdat ze een opdracht zo goed hebben gedaan? Hij heeft toch wel vaker Wie is de mol gekeken?
Tenzij hij door de afleveringen tot nu toe denkt te weten wie de mol is (bijvoorbeeld door de grote Klaas hint) en zich realiseert dat diegene iets gedaan heeft waardoor hij dacht dat hij/zij een kandidaat was.

Misschien zegt Remy op deze manier onbewust meer dan hij wil/mag zeggen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 19-01-2016, 07:47:12 »
Tenzij hij door de afleveringen tot nu toe denkt te weten wie de mol is (bijvoorbeeld door de grote Klaas hint) en zich realiseert dat diegene iets gedaan heeft waardoor hij dacht dat hij/zij een kandidaat was.

Misschien zegt Remy op deze manier onbewust meer dan hij wil/mag zeggen.
Ik denk dat het Remy is ingefluisterd om iedereen op een dwaalspoor te brengen. Iedereen weet dat tussen de personen die hij uitschakelde, de mol moet zitten en nu probeert men dat om te draaien door te zeggen dat Remy op het goede spoor zat en wie dat zou zijn is een mysterie. De mol werd zó bang van Remy dat hij Remy een héél slimme truc leverde, geheel persoonlijk voor Remy! Geloof het maar niet. In het begin hoeft de mol zich nog helemaal niet druk te maken wie er wel en niet op hem stemt. Bovendien, er bestaat geen slimme truc voor de mol, want een slimme kandidaat kijkt overal doorheen.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 07:52:25 door Run »

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 19-01-2016, 10:33:30 »

Remy heeft de mol afgestreept om een streek die wij ALS KIJKER nooit hebben gezien. Dit is namelijk buiten de opnames gebeurd. Dus stop maar met speculeren en Remy "dom" noemen. Zijn strategie was juist heel goed, maar dat wil niet zeggen dat je dan meteen op de goede mol zit. Kan gebeuren. Einde.

Ik denk dat het Remy is ingefluisterd om iedereen op een dwaalspoor te brengen. Iedereen weet dat tussen de personen die hij uitschakelde, de mol moet zitten en nu probeert men dat om te draaien door te zeggen dat Remy op het goede spoor zat en wie dat zou zijn is een mysterie. De mol werd zó bang van Remy dat hij Remy een héél slimme truc leverde, geheel persoonlijk voor Remy! Geloof het maar niet. In het begin hoeft de mol zich nog helemaal niet druk te maken wie er wel en niet op hem stemt. Bovendien, er bestaat geen slimme truc voor de mol, want een slimme kandidaat kijkt overal doorheen.

Remy had Klaas in aflevering 2 al afgestreept. Hij is er gewoon ingetuind  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 10:35:51 door hoelahoep »

Offline Janorator

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 19-01-2016, 16:10:31 »
Citaat
De volgorde is dus volgens mij:

Ellie, Tim, Annemieke, Taeke, Marjolein, Remy, Klaas, Cecile, Rop

Ik weet niet of het al gezegd is geweest want heb niet alle 17 pagina's gelezen maar als je er vanuit gaat dat Taeke 4100 of hoger heeft ingevuld kan je toch concluderen dat de mol voor Taeke is geweest (of Taeke is) want anders vult die toch een veel hoger bedrag in...
Ellie ging eerst (heel onmols) en Tim zou 'gewonnen' hebben. Verder is dat niet echt logisch want als mol wil je toch zo laat mogelijk want ze mochten zelf kiezen  ??? Euh, Taeke dan toch maar de mol... Weet het echt niet!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 19-01-2016, 17:20:05 »
als je er vanuit gaat dat Taeke 4100 of hoger heeft ingevuld kan je toch concluderen dat de mol voor Taeke is geweest (of Taeke is)

Punt is  alleen dat je daar dus niet 100% vanuit kan gaan. (is aannemelijk maar zeker niet zeker) Dus ben je weer terug bij af.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 19-01-2016, 17:37:43 »
Ik weet niet of het al gezegd is geweest want heb niet alle 17 pagina's gelezen maar als je er vanuit gaat dat Taeke 4100 of hoger heeft ingevuld kan je toch concluderen dat de mol voor Taeke is geweest (of Taeke is) want anders vult die toch een veel hoger bedrag in...

Dat ligt er maar aan hoe je de opdracht interpreteert en wat je denkt dat de strategie van de mol is.  ;)

In mijn optiek moeten de kandidaten zélf de pot leeghalen en niet de mol door voorkennis. Dat zou namelijk extreem unfair/oneerlijk zijn richting kandidaten. De mol zou dan ALTIJD het een na hoogste unieke bod doen en dus de pot maximaal leegtrekken en daar bovenop ook nog eens de macht over de test verkrijgen. Verder hoeft in mijn optiek alleen het 1 na hoogste bod uniek te zijn. Dit omdat alleen dat noodzakelijk is om te kunnen bepalen wie de macht over de test wint. Een uniek bod is dan noodzakelijk (anders zit je straks met 2 of meer mensen die hetzelfde een na hoogste bedrag hebben ingevuld. En dan? Strootje trekken?). Voor de andere biedingen is het van geen enkel belang of ze uniek zijn of niet.

Als je uitgaat van mijn uitgangspunten (de kandidaten moeten zélf de pot leeghalen en alleen het 1 na hoogste bod hoeft uniek te zijn), dan zal de strategie van de mol ALTIJD zijn om de hele pot te beiden. Dat is namelijk de enige manier om ervoor te zorgen dat het een na hoogste unieke kandidatenbod altijd wint en de pot dus zo maximaal mogelijk leeggetrokken wordt.

Of Taeke echt € 4100-en-nog-wat-heeft geboden is niet met zekerheid te zeggen. Maar zelfs als dat wél met zekerheid te zeggen zou zijn, of iig dat hij de hele pot geboden zou hebben van € 4150, dan wil dat nog helemaal niet zeggen dat hij de mol is. Uitgaand van mijn eerder genoemde uitgangspunten heeft Taeke dan precies hetzelfde gedaan als Remy met zijn bod van € 0: Namelijk ervoor zorgen dat het niet aan hem ligt als er geld uit de pot verdwijnt (de hele pot kan NOOIT het 1 na hoogste unieke bod zijn) en daarmee zeker weten/donders goed beseffen dat je ook nooit de macht over de test zult winnen. Ofwel: de mol buiten spel zetten. Iig aangaande jouw eigen bod; wat de anderen doen heb je geen invloed op.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 21:47:36 door Whiskers »

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 19-01-2016, 17:50:19 »

Helemaal mee eens;
- de pot wordt leeggetrokken zonder dat de mol er ook maar IETS voor hoeft te doen. Belachelijk zwaktebod.
- Zowel de kandidaten alsmede de kijkers schieten er totaal niks mee op, alles vindt achter gesloten deuren plaats
- Als kijker heb ik het gevoel de eerste drie afleveringen een beetje voor spek en bonen te hebben gekeken, het 'de pot wordt toch wel weer leeggetrokken in aflevering 3' gevoel, dus ach, de mol zal z'n best wat minder hoeven te doen in het begin.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 19-01-2016, 18:33:04 »
Of Taeke echt € 4100-en-nog-wat-heeft geboden is niet met zekerheid te zeggen. Maar zelfs als dat wél met zekerheid te zeggen zou zijn, of iig dat hij de hele pot geboden zou hebben van € 4150, dan wil dat nog helemaal niet zeggen dat hij de mol is. Uitgaand van mijn eerder genoemde uitgangspunten heeft Taeke dan precies hetzelfde gedaan als Remy met zijn bod van € 0: Namelijk ervoor zorgen dat het niet aan hem ligt als er geld uit de pot verdwijnt (de hele pot kan NOOIT het 1 na hoogste unieke bod zijn) en daarmee zeker weten/donders goed beseffen dat je ook nooit de macht over de test zult winnen. Ofwel: de mol buiten spel zetten.
Taeke zei: het ligt voor de hand dat de mol het maximale gaat bieden. Toen murmelde ie wat en zei dat ie op z'n gevoel wat zou invullen. 4150 invullen zou heel rationeel zijn en niet op gevoel. 415 oid kan op gevoel zijn maar blijft een raar bod.