Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test  (gelezen 80857 keer)

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #240 Gepost op: 18-01-2016, 13:02:22 »
In dat geval zou zijn Mol wel eens Marjolein of Taeke kunnen geweest zijn.

Marjolein wilde hij het overzicht geven bij de trappen omdat volgens hem 'De Mol van op afstand weinig kan doen'. Dat Marjolein in de eerste opdracht bij hem blijft rondjes draaien op het pleintje en geen enkele actie onderneemt om iets te doen aan het succes van de anderen kan hem doen besluiten dat ze de Mol niet is.

Taeke kan ook zijn Mol geweest zijn, omdat die in aflevering 1 en 2 amper geld binnen haalt, maar in aflevering 3 dan wel de best verdienende kandidaat is van iedereen.

Op zich zou dat kunnen, maar in het artikel staat expliciet dat die meesterzet van zijn mol niet in beeld is geweest; dat de kijkers die niet gezien (kunnen) hebben.
Dus we weten op geen enkele wijze op wie hij doelt. En of zijn mol idd de enige echte mol was/is.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 14:28:48 door Whiskers »

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #241 Gepost op: 18-01-2016, 13:04:59 »
Op zich zou dat kunnen, maar in het artikel staat expliciet dat die meesterzet van zijn niet in beeld is geweest; dat de kijkers die niet gezien (kunnen) hebben.
Dus we weten op geen enkele wijze op wie hij doelt. En of zijn mol idd de enige echte mol was/is.

We weten in ieder geval dat hij Klaas en Annemieke al had geschrapt na aflevering 2 en dat hij sprak van tunnelvisie op Tim na aflevering 1. Meer krijgen we inderdaad niet.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #242 Gepost op: 18-01-2016, 13:19:55 »
Vond het ook wel een interessant spel. Het toont ons hoe dan ook hoe ver de kandidaten willen gaan om in het spel te blijven. Dit heeft mogelijk een psychologisch effect in de groep. Het is niet iedereen gezelli-huggie samen tegen de mol, het is heel duidelijk iedereen voor zich en tegen elkaar, misschien dat dat besef er sterker in is gekomen na deze opdracht.

Zat Remy niet op Ellie? Dat kan hem de kop hebben gekost want als er iemand niet de mol is..

Door 5 vragen te schrappen bij anderen is er in dit stadium, waarin velen nog spreiden, een kans dat daardoor hun spreiding eraan gaat, maar dat geldt voor iedereen die nog niet heeft ingezoomd op één of enkele hoofdverdachten. Dat is oneerlijk maar dat is het spel sowieso soms... Sommigen hebben het geluk bij de mol op de kamer te komen, anderen missen die info. Sommigen zitten vaker bij de mol in een subteam dan anderen, wat meer info betekent. Helemaal eerlijk is het spel sowieso niet.

Ik geloof ook niet dat taeke een onwaarschijnlijk bedrag als 415 zou opschrijven. Als hij een kandidaat is gaat hij daar nooit de 5 vragen mee winnen, en heeft hij ook geen reden om in termen van 10% te denken. Ofwel een fanatieke alles-of-niets kandidaat, ofwel de mol.. 

Offline HenkJan78

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 18-01-2016, 13:37:49 »
Het bedrag 2345,- lijkt me geen getal waar je zomaar op komt. (Tenzij het precies de helft vd pot zou zijn.) Er zit een bepaalde logica in dit bedrag, namelijk dat nummer 1 er niet in zit.

Ellie koos er voor om als 1e naar binnen te gaan en kreeg als 1e haar scherm te zien....

Offline Rock23

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 18-01-2016, 16:49:48 »
Het bedrag 2345,- lijkt me geen getal waar je zomaar op komt. (Tenzij het precies de helft vd pot zou zijn.) Er zit een bepaalde logica in dit bedrag, namelijk dat nummer 1 er niet in zit.

Ellie koos er voor om als 1e naar binnen te gaan en kreeg als 1e haar scherm te zien....

Zou het niet precies het bedrag kunnen zijn wat de mol (volgens hem/haar) tot nu toe heeft binnen gehaald voor de pot? Er is vast wel iemand die hier een overzicht / berekening van heeft..?

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 18-01-2016, 17:04:49 »
Zou het niet precies het bedrag kunnen zijn wat de mol (volgens hem/haar) tot nu toe heeft binnen gehaald voor de pot? Er is vast wel iemand die hier een overzicht / berekening van heeft..?

Je kan nooit een bedrag verdienen dat eindigt op een 5. Tenzij de Mol intensief is bezig geweest met winstbedragen te delen door het aantal kandidaten dat er mee toe bij heeft gedragen, maar dat zou ook een eerste keer zijn. ;D

Bovendien is aan geen enkele kandidaat meer dan 2000 euro toe te schrijven als ik zo snel even nadenk.

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #246 Gepost op: 18-01-2016, 17:10:36 »
Waarom zien we niet wie het winnende bod heeft?  Uiteindelijk zal dat toch bekend moeten worden, anders is het een open einde. De enige reden om dit tot aflevering 10 uit te stellen, is om het dan als 'onthulling' als Molactie te laten zien ::vergroot:: Taeke bood al 4100 nog wat, dus blijkbaar heeft de Mol (Klaas, red.) er voor gekozen om geen 4150 te bieden. Dat we een kandidaat kunnen uitsluiten op basis van dat hij niet het maximumbedrag bood is daardoor ook sowieso niet waar. Volgens die redenering is Taeke per definitie de Mol.

Heel hypothetisch: Taeke boeit die vijf vragen niet, maar wil vooral de Mol te slim af zijn, en biedt daarom óók het maximumbedrag waardoor dat niet meer het hoogste unieke bod is. (Maar dit is heel dom, risicovol en nutteloos.)
...óf niet!

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 18-01-2016, 17:29:36 »
Waarom zien we niet wie het winnende bod heeft?  Uiteindelijk zal dat toch bekend moeten worden, anders is het een open einde. De enige reden om dit tot aflevering 10 uit te stellen, is om het dan als 'onthulling' als Molactie te laten zien ::vergroot:: Taeke bood al 4100 nog wat, dus blijkbaar heeft de Mol (Klaas, red.) er voor gekozen om geen 4150 te bieden. Dat we een kandidaat kunnen uitsluiten op basis van dat hij niet het maximumbedrag bood is daardoor ook sowieso niet waar. Volgens die redenering is Taeke per definitie de Mol.

Heel hypothetisch: Taeke boeit die vijf vragen niet, maar wil vooral de Mol te slim af zijn, en biedt daarom óók het maximumbedrag waardoor dat niet meer het hoogste unieke bod is. (Maar dit is heel dom, risicovol en nutteloos.)

Het gaat mijns inziens alleen om het een na hoogste unieke bod, Het hoogste bod hoeft niet uniek te zijn.
En als dat klopt (en dat denk ik uiteraard wel) en Taeke heeft inderdaad de hele pot geboden (en is niet de mol), dan heeft Taeke in feite het zelfde gedaan als Remy met zijn bod van € 0,- . Namelijk een bod uitgebracht waarbij hij niet het risico liep dat er door zijn toedoen geld uit de pot zou gaan maar waarbij hij ook zeker wist dat hij niet de macht over de test zou krijgen.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 18:24:39 door Whiskers »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 18-01-2016, 18:23:16 »
2345 is opgeteld 14, 1 plus 4 = 5. Er schijnt iets met het getal 5 te zijn em dat heeft met Rop te maken. Maar Rop wordt door de productie zo verdacht gemaakt, dat dat waarschijnlijk een dwaalspoor is.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 18:25:07 door Run »

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 18-01-2016, 18:26:06 »
2345 is opgeteld 14, 1 plus 4 = 5. Er schijnt iets met het getal 5 te zijn. Dat heeft weer met Rop te maken. Maar Rop wordt door de productie zo verdacht gemaakt, dat dat waarschijnlijk een dwaalspoor is.

Vertel!

Al geloof ik vooralsnog niet in Rop als mol. Die werd me in afl. 3 net ietsje TE opzichtig verdacht gemaakt.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 18-01-2016, 18:35:42 »
Vertel!

Al geloof ik vooralsnog niet in Rop als mol. Die werd me in afl. 3 net ietsje TE opzichtig verdacht gemaakt.
Iets met de test waarin hij 5 verdachten in groepjes van 5 opdeelt en zo zijn er meer dingen.

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 18-01-2016, 18:37:56 »
Ik denk dat Taeke 10% van de pot geboden heeft en dus 415 opgeschreven heeft. Dat was even de aarzeling die hij maakte bij het invullen. Berekenen hoeveel die 5 vragen hem waard waren en dus niet heel hoog bieden maar wel iets bieden.

Zat ik ook aan te denken. Lijkt me best plausibel (en voor de productie een meevallertje dat ze ons op een dwaalspoor kunnen brengen :)).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 18-01-2016, 18:38:58 »
Iets met de test waarin hij 5 verdachten in groepjes van 5 opdeelt en zo zijn er meer dingen.
Ah, ok. En wat is dat "meer" dan? Want dit vind ik vrij mager. Je zal maar gewoon 5 verdachten hebben in deze fase  ;)

Mijn geheugen doet ff moeilijk, dus ik weet het niet zeker. Maar is er ooit al eens een mol opzichtig verdacht gemaakt? Ik dacht van niet toch?  ::ohno::

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 18-01-2016, 18:39:40 »
Ah, ok. En wat is dat "meer"dan? Want dit vind ik vrij mager. Je zal maar gewoon 5 verdachten hebben in deze fase  ;)

Mijn geheugen doet ffe moeilijk, dus ik weet het niet zeker. Maar is er ooit al eens een mol opzichtig verdacht gemaakt? Ik dacht van niet toch?  ::ohno::
Rop is de vijfde in de leader, gaat als vijfde de metro in, vijf paaltjes met geld, Rop V, V staat voor 5, 5e mannelijke mol, veel V's in de tweet van de mol voor aflevering 2 ... Afl.2? 2x5=10, rugnummer Taeke!
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 18:41:31 door Run »

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 18-01-2016, 18:41:17 »
Rop is de vijfde in de leader, gaat als vijfde de metro in, vijf paaltjes met geld, Rop V, V staat voor 5, 5e mannelijke mol...

Het zou de zevende mannelijke mol zijn.
Nico, George, Dennis, Jon, Patrick en Kees zijn hem voorgegaan.
klaar voor de strijd

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 18-01-2016, 18:42:27 »
Aha, merci.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 18-01-2016, 18:48:37 »
Ah, ok. En wat is dat "meer" dan? Want dit vind ik vrij mager. Je zal maar gewoon 5 verdachten hebben in deze fase  ;)

Mijn geheugen doet ff moeilijk, dus ik weet het niet zeker. Maar is er ooit al eens een mol opzichtig verdacht gemaakt? Ik dacht van niet toch?  ::ohno::
George deed tamelijk opzichtig herinner ik me.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 18-01-2016, 18:56:05 »
George deed tamelijk opzichtig herinner ik me.

Zou kunnen, maar toen keek ik nog nog niet. Ik ben toevallig aangehaakt in het eerste seizoen met BN-ers (Yvon Jaspers als mol). En ook toen al werd er met montage gespeeld (Yvon die mannen met een bepaalde naam moest zoeken waar het van stikte in Indonesië. Maar op beeld vond ze er 0 of iig heel weinig)  ::rofl::

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 18-01-2016, 19:57:40 »

5e mannelijke BN-er mol.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 18-01-2016, 20:01:50 »
5e mannelijke BN-er mol.
Scherp  :D