Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test  (gelezen 80803 keer)

Offline Lolahavana

• Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #200 Gepost op: 17-01-2016, 20:16:38 »
Maar als de mol dus het totaalbedrag van de pot zou bieden, en je als kandidaat logischerwijs niet al het geld uit de pot wil jassen maar wel wilt winnen? Dan is het toch best vreemd dat we taeke een bedrag invult met 41..? Hij heeft hiermee niet het winnende bod, en als je als kandidaat het hoogste invult dan dwarsboom je ook op geen enkele wijze de mol (als die ook het totaalbedrag invult) ik ga er hierbij vanuit dat taeke een 4 cijferig getal op schrijft want 41 EUR of 410 EUR zou ronduit nergens op slaan.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 17-01-2016, 20:18:30 »
Citaat
want 41 EUR of 410 EUR zou ronduit nergens op slaan.

Nee, dan 2345... Niet te maken met de briefjes. En maar iets meer dan de helft van de pot.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #202 Gepost op: 17-01-2016, 20:21:44 »
Maar als de mol dus het totaalbedrag van de pot zou bieden, en je als kandidaat logischerwijs niet al het geld uit de pot wil jassen maar wel wilt winnen? Dan is het toch best vreemd dat we taeke een bedrag invult met 41..? Hij heeft hiermee niet het winnende bod, en als je als kandidaat het hoogste invult dan dwarsboom je ook op geen enkele wijze de mol (als die ook het totaalbedrag invult) ik ga er hierbij vanuit dat taeke een 4 cijferig getal op schrijft want 41 EUR of 410 EUR zou ronduit nergens op slaan.

Met 41.. wordt de indruk gewekt dat Taeke voor 4150 zou gaan. Maar het is heel goed mogelijk dat Taeke 4149 bood, net onder de max bod van de mol. Blijkbaar had Taeke wel de hele pot er voor over om een ronde verder te komen.
Daarnaast merkte iemand op het forum op dat Marjolein niet haar laatste joker inzette tijdens de test. Waarom was zij zo zeker in deze loterij? Omdat zij ook 4149 geboden had? Dacht zij dat zij de één na hoogste zou worden?

Met 2 keer 4149 vervalt dat bod en werd 2345 het één na hoogste uniek bod.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hans97

• Forumlid
  • Let's go amigo! 🎶🎶
« Reactie #203 Gepost op: 17-01-2016, 20:24:50 »
Nee, dan 2345... Niet te maken met de briefjes. En maar iets meer dan de helft van de pot.
Is 2345 misschien een reden om meer verschillende briefjes in het spel te krijgen? ???

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 17-01-2016, 20:25:16 »
Ik vraag me af hoe groot de kans is dat 2 kandidaten beiden 4149 hebben geboden. Maar ja dat is dus het moeilijke aan deze 'opdracht' je weet te veel niet om er echt conclusies aan te verbinden.

Weet iemand trouwens nog wat Taeke zegt voordat we hem zijn briefje zien invullen?

Offline Leek

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 17-01-2016, 20:26:12 »
Heb ik goed gezien dat Annemieke als enige haar envelop NIET dichtplakte?

Ik ga er verder vanuit dat deze opdracht bij het ontbijt nog wel nader geanalyseerd zal worden door de kandidaten, ze delen immers heel veel met elkaar. Het zou me verbazen als dat niet gebeurd. Of we daardoor meer zullen weten staat natuurlijk nog niet vast.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #206 Gepost op: 17-01-2016, 20:27:20 »

Mee eens! Het maakt Taeke verdacht voor mij.. Hij schreef ook zijn naam op de envelop, onder het logo, volgens mij, anders dan andere kandidaten

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 17-01-2016, 20:27:52 »
@Lolahavana
Het valt als kandidaat niet moeilijk te bedenken dat als 4150 niet kan (als hoogst mogelijke bod heb je er niks aan en zal zeker al door de mol ingevuld worden), dat 4149 dan de beste kansen biedt.

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 17-01-2016, 20:30:05 »
@Lolahavana
Het valt als kandidaat niet moeilijk te bedenken dat als 4150 niet kan (als hoogst mogelijke bod heb je er niks aan en zal zeker al door de mol ingevuld worden), dat 4149 dan de beste kansen biedt.

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar als kandidaat zou ik het persoonlijk erg zonde vinden om de gehele pot eruit te spelen voor 5 vragen. Dus hoe veel van de kandidaten die dit bedenken zullen daadwerkelijk ook bereid zijn dit echt te doen?

Edit: En daarnaast doe je hiermee ook precies wat de mol
Wil, ik kan me dus ook bijna niet voorstellen dat er kandidaten zijn die een dergelijk hoog bedrag hebben ingevuld, laat staan 2 kandidaten die hetzelfde hoge bedrag hebben geboden.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 20:32:26 door Lolahavana »

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #209 Gepost op: 17-01-2016, 20:32:13 »
Is 2345 misschien een reden om meer verschillende briefjes in het spel te krijgen? ???

Dat is dan niet gelukt, want Art rondde het bedrag naar beneden af.
En zijn er sowieso wel briefjes van lager dan 10 euro (mingeld uitgezonderd)?
Iemand die nog ergens een foto heeft vh geld?

Online wouterv

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 17-01-2016, 20:34:56 »
Dat is dan niet gelukt, want Art rondde het bedrag naar beneden af.
En zijn er sowieso wel briefjes van lager dan 10 euro (mingeld uitgezonderd)?
Iemand die nog ergens een foto heeft vh geld?

Het laagste briefje is 10.
klaar voor de strijd

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 17-01-2016, 20:37:33 »
Het laagste briefje is 10.
Dank  ::ok::

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 17-01-2016, 20:37:57 »
Voor de puzzel op de achterkant kan het slim zijn van een kandidaat om een vreemd getal te bieden. Met 9 briefjes van 10 euro heb je meer informatie dan met 1 briefje van 100 euro.  :)

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 17-01-2016, 20:39:32 »
Wil, ik kan me dus ook bijna niet voorstellen dat er kandidaten zijn die een dergelijk hoog bedrag hebben ingevuld, laat staan 2 kandidaten die hetzelfde hoge bedrag hebben geboden.

In Moltalk zei Chris Zeegers (en de andere oud Mollers beaamden dit) dat als je eenmaal in de Mol zit, er maar één ding telt; er niet uit hoeven. Meer ervaringen met de groep hebben. Die pot is ondergeschikt dan. Dus als je zo redeneert dan is het niet zo gek dat spelers de pot, vroeg in het spel, wel wilden halveren of helemaal leeghalen. Wat ook gebeurt is :)

Offline Leek

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 17-01-2016, 20:43:23 »
Voor de puzzel op de achterkant kan het slim zijn van een kandidaat om een vreemd getal te bieden. Met 9 briefjes van 10 euro heb je meer informatie dan met 1 briefje van 100 euro.  :)
Denk niet dat de kandidaten hier ook maar één seconde over nagedacht hebben.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 17-01-2016, 20:47:52 »
Denk niet dat de kandidaten hier ook maar één seconde over nagedacht hebben.

Oh ik ook niet hoor. Maar hier werd geopperd dat de mol voor een gek bedrag zou kiezen om het puzzelen te bemoeilijken. De mol zou er vast wel over nagedacht hebben. Hij is immers de best voorbereide mol. Oftewel, 2345 is onmols naar mijn mening.

Offline Leek

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 17-01-2016, 20:51:09 »
In Moltalk zei Chris Zeegers (en de andere oud Mollers beaamden dit) dat als je eenmaal in de Mol zit, er maar één ding telt; er niet uit hoeven. Meer ervaringen met de groep hebben. Die pot is ondergeschikt dan. Dus als je zo redeneert dan is het niet zo gek dat spelers de pot, vroeg in het spel, wel wilden halveren of helemaal leeghalen. Wat ook gebeurt is :)
Dat klopt inderdaad. Zo is het eigenlijk ook vreemd dat er meestal voor de groep (geen afvallers) wordt gekozen als die optie er is. Vreemd omdat dit natuurlijk wel je tegenstanders zijn.
Dit moet Remy toch ook geweten hebben toen hij die €0,-- op schreef.
Uiteindelijk heeft alleen de winnaar maar iets aan de inhoud van de pot.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 17-01-2016, 20:55:43 »
En word je alleen winnaar als je doorgaat. Dus Remy heeft de pot gespaard, maar heeft er zelf ook geen donder aan...

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 17-01-2016, 21:25:25 »
Vroegah... Toen kon je de uitslag van de test nog niet beïnvloeden met vrijstellingen, jokers en dit soort opdrachten, waardoor de groepspot niet ondergeschikt raakte... :-\\
Tell me what your telescope says

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 17-01-2016, 22:32:03 »
Vroegah... Toen kon je de uitslag van de test nog niet beïnvloeden met vrijstellingen, jokers en dit soort opdrachten, waardoor de groepspot niet ondergeschikt raakte... :-\\

Vroegah is dus al 2 seizoenen geleden? :) Meen dat in Chris' seizoen ook al dat soort zaken waren ingebracht. Maar ben het ermee eens dat het jammer is en ook oneerlijk voor kandidaten die op de goede mol zitten maar overtroefd worden door vrijstellingen en ladingen jokers.

Dat die pot zo makkelijk leeggespeeld kon worden zal een truc zijn om de mol meer speelruimte te geven om zich ook als kandidaat te gedragen. Ik ben er zelf wel voor dat het moeilijk is om de mol te vinden daardoor. We hebben toch dompers gehad als de Kees Tol vroege Molonthulling en off topic, maar Susan Visser en Annemarie Jung waren ook enorm teleurstellende voorspelbare mollen.