Volgens mij is het taek taak van de Mol om zo hoog mogelijk in te zetten, zodat elk ander bod nog kans maakt het een na hoogste te zijn. Maar hij/zij moet daarbij wel rekening houden dat zijn/haar bod uniek is, voor het geval er nog iemand anders is die de volledige pot biedt. € 4150 lijkt me dus niet logisch, maar een willekeurig bedrag als € 4113 wel (die 37 euro maakt de Mol ook niet veel uit). Overigens lijkt de kans dat een kandidaat de volledige pot (of iets wat daar in de buurt komt) biedt vrij klein, wat ook wel blijkt uit dat het op een na hoogste bod slechts iets meer dan de helft van de pot was. Er wordt gesuggereerd dat Taekes bedrag boven de 4100 zit, en hoewel Taeke mijn Mol is, vind ik het ook weer een beetje opvallend dat de regie ons dat zo duidelijk maakt, wat er op wijst dat hij het toch niet is. Wellicht dat zowel Taeke als de Mol het volledige potbedrag hebben ingevuld en dat dat bedrag dus niet uniek is en dat daarom het unieke € 2345 wint. Dan is de Mol niet slim bezig geweest. Of Taeke is toch de Mol :-)