Ik heb de opdracht teruggekeken en bijgehouden hoeveel kaartjes/enveloppen er nog waren toen ze aankwamen bij de tafel. De volgorde zoals je die hieronder ziet is de volgorde zoals die op tv te zien was:
Ellie: ging als 1e
Rop: 1 kaartje, dus als laatste
Taeke: 5 kaartjes of 6 enveloppen? Ikzelf denk ik dat ik 6 enveloppen zag na veel terugspoelen
Marjolein: in hetzelfde shot dat Taeke wegloopt komt Marjolein naar de tafel. Marjolein komt dus na Taeke
Klaas: 3 kaartjes
Cecile: 2 kaartjes
Tim: moeilijk te zien, maar wel nog veel kaartjes
Annemieke: moeilijk te zien, maar wel nog veel kaartjes. Ik heb het vermoeden dat Annemieke na Tim, of vice versa. Bij Tim stond de kaartjesstapel recht en bij Annemieke scheef, dus dat Annemieke een kaartje van Tims rechte kaartjesstapel pakte en bovenste kaart scheef heeft laten staan. Annemieke komt dus na Tim.
Remy: 4 kaartjes? Als Taeke 5 kaartjes had toen hij aankwam, dan moet Marjolein vier kaartjes gezien hebben. Maar bij Remy zie ik ook 4 kaartjes. Daarom denk ik dus dat Taeke nog 6 enveloppen had, Marjolein 5, en Remy 4 kaartjes.
De volgorde is dus volgens mij:
Ellie, Tim, Annemieke, Taeke, Marjolein, Remy, Klaas, Cecile, Rop
We mogen aannemen dat niemand een vreemd bedrag opschrijft, zoals 192 euro. Ook mogen we aannemen dat het opgeschreven bedrag een 10-voud is (uitzondering is de geboden 2345 euro en de 333 euro van Cecile).
Ellie: zet de stift op het midden van het kaartje. Schrijft ze een laag bedrag op?
Rop: Schrijft een 2 op van redelijk formaat. Kan best een 4-cijferig bedrag zijn. Schrijft hij 2345 euro op?
Taeke: Schrijft een 41 op. Voor het derde cijfer begint hij met de stift linksboven relatief dichtbij de 1. Een kenmerk van een 5 opschrijven, maar ook van bijvoorbeeld een 1, 2, 3, 4 en 7. Kan ook best een ander getal dan een 5 zijn, maar waarom zou je 4110 of 4130 euro opschrijven, als je toch zo hoog gaat? Aangezien ik denk dat zijn 3e cijfer geen 0 is, en dus geen 410 euro opschrijft (het enige driecijferige tienvoud dat begint met een 41), en we mogen aannemen dat hij bijvoorbeeld geen 411 euro schrijft, denk ik dat hij een viercijferige getal heeft opgeschreven. Ik denk dat Taeke dus 4150 euro heeft opgeschreven (alhoewel denk ik niet dat hij de Mol is in mijn opzicht
). (Zie mijn reactie, 2e ´bladzijde´ 8e reactie)
Marjolein: Onbekend
Klaas: Onbekend
Cecile: Dank voor de screenshot. Zonder dat ik de screenshot zag, had ik al dmv terugkijken het vermoeden dat het 333 euro was. Dank voor de bevestiging. Naar mijn inzien is Cecile duidelijk niet de mol.
Tim: Begint helemaal links. Schrijft hij een 4-cijferig bedrag op? Hij houdt zijn hand voor het kaartje. Hij maakt een boogje (zoals een ´u´) met het onderbuikje van de ´u´ naar rechts gericht en stopt dan op dat punt (om waarschijnlijk een streepje naar rechts te maken. Hij wil dus waarschijnlijk een 2 opschrijven). Kenmerkend aan dat onderbuikje naar rechts zou hij een 2, 3, 5 of 7 willen opschrijven. Als het een viercijferig bedrag is, kan dit niet met een 5 of 7 beginnen, maar ook niet met een 3, want het een na hoogste unieke bedrag was 2345 euro. Als het toch blijkt dat Tim een 3-cijferig bedrag heeft opgeschreven, kunnen het wel met een 2, een 3, een 5 of een 7 beginnen.
Annemieke: Niet te zien welk bedrag ze opschrijft. Maar ze zegt: ´´In eerste instantie dacht ik, ik bied laag, want ik vind het zonde van het geld. Maar na even nagedacht te hebben dacht ik: laat dan mij maardegene zijn die die vijf vragen d´r uit haalt´´. Zou ze minstens 1000 euro hebben opgeschreven?
Remy: