Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test  (gelezen 80781 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #260 Gepost op: 18-01-2016, 20:07:46 »

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #261 Gepost op: 18-01-2016, 20:48:33 »
De oorspronkelijke 5e kandidaat, Toprak, kreeg als 1e rood scherm executie op de Dam (hartje Amsterdam) en viel als 11e af.

Dit vind ik dan een interessante toevoeging aan de theorie. Het kan goed zijn dat Toprak 5e moest komen op de Dam. Het lijkt allemaal willekeurig, maar als je al die vijven op een rij ziet dan versterkt dit wel een theorie.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #262 Gepost op: 18-01-2016, 20:50:10 »
Dit vind ik dan een interessante toevoeging aan de theorie. Het kan goed zijn dat Toprak 5e moest komen op de Dam. Het lijkt allemaal willekeurig, maar als je al die vijven op een rij ziet dan versterkt dit wel een theorie.
Wat kan die 5 dan zijn? 5 letters in de naam? Klaas, Ellie, Taeke?
Te simpel...
Wat nog meer?
Meer L

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #263 Gepost op: 18-01-2016, 20:55:39 »
Ja en zie het in combinatie hulpmol. Ik zag eerst grote lijnen, vandaar mischien warrig om gedachten over te brengen in geschreven taal, maar zie steeds meer details en vormgeving. En ik weet niet hoe ze het bedacht hebben hoor. Moeten we in het spel vooruit (dus wij en de deelnemers) de 'bad'mol vinden en gaan we straks omgekeerd het verhaal hierin pas zien, of gaan de verhalen halverwege nog kruisen? Spannend, vind het wel een geweldig bedacht scenario waar Ellie dan ook 'verantwoord' in past waarin ze niet perse hoef te winnen of 'de mol' te zijn.

Kijk ook eens naar de links met het hartje dan Hulpmol. Is net zo iets. Kan je ook puntsgewijs zo lijst van maken, net als aantal legenda-tekens die getoond zijn in de afleveringen via symbolen.

Wat zie jij dan qua legenda Geinstein? Want de oud mollen verwezen daar ook al naar....
Meer L

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #264 Gepost op: 18-01-2016, 20:56:50 »
Wat kan die 5 dan zijn? 5 letters in de naam? Klaas, Ellie, Taeke?
Te simpel...
Wat nog meer?

Om het op niveau 1 Molspeuren te zeggen: De 5e in de leader is de Mol.  ;D

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 18-01-2016, 21:01:04 »
Sorry Geinstein, je zult vast heel erg goed en creatief nadenken, maar ik kan het echt niet volgen. Ongetwijfeld mijn gebrek. Voorbeeldje:

Citaat
1. De oorspronkelijke 5e kandidaat, Toprak, kreeg als 1e rood scherm executie op de Dam (hartje Amsterdam) en viel als 11e af.

Hoe moet ik dat zien?
Ze werd als 5e aangekondigd? Ok, kan.
Ze kreeg als eerste een rood scherm? Ok, kan. Al was dat niet IN het programma.
Ze viel als 11e af? Kan niet. Ze viel als 1e af. Of ze deed geheel niet mee en viel dus ook niet af (aangezien ze niet in het programma zit). Maar als 11e afvallen deed ze iig NIET. Ze was (uiteindelijk) een 11e (of 10e als je de mol niet meetelt) kandidaat  in spe die geen kandidaat werd. Ze was NIET, NOOIT, NIMMER de 11e afvaller. Er zijn nooit, nooit, nooit 11 afvallers. Je houdt altijd minimaal 2 kandidaten en 1 mol over.

Dit is niet rot en niet persoonlijk bedoeld. Ik wil alleen een voorbeeld geven van het feit dat ik jouw gedachtengangen/kronkels/creatieve gedachtenuitspattingen niet kan volgen. Zonder - nogmaals - op enige wijze persoonlijk iets tegen je te hebben of te vinden dat je moet stoppen met je creatieve denkwijze of wat dan ook. Ik volg het gewoon echt niet  ;)

« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 21:07:02 door Whiskers »

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #266 Gepost op: 18-01-2016, 21:03:52 »
Om het op niveau 1 Molspeuren te zeggen: De 5e in de leader is de Mol.  ;D
Maar volgens mij zijn we wel op dat niveau weer beland  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Meer L

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 18-01-2016, 21:05:57 »
Maar volgens mij zijn we wel op dat niveau weer beland  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

En wie is dat? Toch niet Klaas hoop ik?  :\'(

Maar dit seizoen lijkt idd een soort WIDM voor dummies tot op heden... Helaas...

Echter: we kunnen nog positief verrast worden  ::joehoe::

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 18-01-2016, 21:06:47 »
Eens met whiskers, kan je theorieën hoe creatief ze ook zijn echt niet volgen geinstein sorry :-)

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #269 Gepost op: 18-01-2016, 21:08:16 »
En wie is dat? Toch niet Klaas hoop ik?  :\'(

Maar dit seizoen lijkt idd een soort WIDM voor dummies tot op heden... Helaas...

Echter: we kunnen nog positief verrast worden  ::joehoe::
Whiskers, dat gaan we maar hopen  ::joehoe::
Meer L

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #270 Gepost op: 18-01-2016, 21:12:31 »
ok prima ik hou er wel over op.
Dit ging niet over jou maar over het niveau van WIDM voor Dummies...Dank Geinstein, zoals eerder gezegd trigger je mij wel met sommige dingen die ik eerder niet snapte, en dus weer wat te speuren heb!
Meer L

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 18-01-2016, 21:12:40 »
ok prima ik hou er wel over op.

Dat ging niet over JOU, maar hoe de programmamakers dit seizoen tot op heden lijken te hebben opgezet.  ;)  ;D

Trek het je dus ook ECHT niet aan. Het gaat NIET over jou  ::ohno::

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 18-01-2016, 21:13:07 »
Deze opdracht maakt echt teveel onzinnige speculaties los

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 18-01-2016, 21:15:02 »
Deze opdracht maakt echt teveel onzinnige speculaties los

Dat valt wel mee. Er zijn voornamelijk "2 kampen". En dan nog een creatieve denker hier en daar. Maar die creatieven denken in elk topic creatief  ;)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 21:17:27 door Whiskers »

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 18-01-2016, 21:45:07 »
Wat ik begrijp is dat er (voor een deel?) een nieuw produtieteam is? Ik krijg het idee dat er te weinig creativiteit in dat team is en dat er te veel geleund wordt op alles wat de mol de afgelopem jaren was. Ze proppen alles wat ze eerder gezien hebben en weten in 1 seizoen.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 18-01-2016, 21:49:45 »
Wat ik begrijp is dat er (voor een deel?) een nieuw produtieteam is? Ik krijg het idee dat er te weinig creativiteit in dat team is en dat er te veel geleund wordt op alles wat de mol de afgelopem jaren was. Ze proppen alles wat ze eerder gezien hebben en weten in 1 seizoen.

Ik denk eerder dat het te maken heeft met uitzendtijd op zaterdag verworven hebben en een nieuw publiek willen aanspreken/verwerven. Dan moet het allemaal niet TE ingewikkeld zijn, want dan haakt men meteen af  ;)

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 18-01-2016, 21:51:36 »
ok fijn. ik snap wel dat ik hier paar weken terug iets te enthiousiast binnen kwam denderen zonder de huisregels hier te kennen, en dan ook nog eens met zo'n wazig vreemd wazig verhaal, maar was gewoon omdat ik het zo leuk vond dat er een forum voor is.

Maar daarna best wel wat honende berichten tegen gekomen over mij en mijn berichten/visie, en een keer is niet zo erg maar vaker, is niet zo leuk meer dan. Dacht even, nu weer? :-( En kritiek of gaten schieten, dat juist graag want daar kan je wat mee.

Ik neem mensen in een andere Mol-tunnel ook serieus en kan ik ook weer wat van opsteken en vind het leuk om met iedereen te brainstormen in welke Mol-tunnel ze ook zitten. En graag gaten schieten in ideeen/visies mijn kant, daardoor ik misschien eindelijk eens uit die tunnel komen ;-)) of juist meedenken. Daar is dit forum toch voor mol(undercover)inspectors?

Werd er net ffe verdrietig van en dacht kan geloof ik maar beter niets meer schrijven hier, maar ok weer goede mols-moed-hoop dan :-D

Ik kan alleen voor mezelf spreken uiteraard, maar voor mij hoef je je niet in te houden hoor! Ga maar lekker door  ::ok::

Dat ik het niet kan volgen is een ander verhaal  ;)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 18-01-2016, 22:00:45 »

Werd er net ffe verdrietig van en dacht kan geloof ik maar beter niets meer schrijven hier, maar ok weer goede mols-moed-hoop dan :-D

Neeee! Niet verdrietig worden. Iedereen mag en kan zijn/haar mening hier geven. Mensen hoeven het ook niet altijd met elkaar eens te zijn. Kan je dit forum net zo goed weer sluiten.
Lekker doorgaan hoor  ::ok::

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #278 Gepost op: 18-01-2016, 22:04:33 »

Neeeeeeeee niet doen...Juist leuk zoals ik zeg! En wat ik ook eerder zei: ik zie soms her en der aanknopingspunten. Dit was juist bedoeld over het niveau van dit WIDM seizoen met de nieuwe productie.

Dus dank Geinstein voor alle input! Blijf lekker speuren.  ::hug::
Meer L

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 18-01-2016, 22:31:15 »

Als je niet volgt... ik heb nix gezegd ;-)  :-X ::trots::

::rofl:: Ok, dan heb ik het niet gelezen  ;D