Er zat 4150 euro in de pot. Als ik Mol was zou ik niet 4150 euro hebben geboden, maar 4149 euro.
Aangezien het gaat om het een na hoogste
unieke bod, kan het zijn dat een kandidaat denkt:
´´Oh, uniek dus. Ik weet dat de Mol 4150 euro gaat bieden, dan doe ik dat ook. Dan weet ik in ieder geval zeker dat er geen geld uit de pot gaat omdat het gaat om het een na hoogste
unieke bedrag. Er is één bedrag waarvan ik zeker weet dat dat bedrag geboden wordt en dat is 4150 euro door de Mol. Dus dan speel ik quitte met de Mol en schrijf ik dat bedrag ook op.´´
En dan blijkt dat ik 4149 euro had geboden en ik dus degene ben die de hele pot heb leeggemaakt én 5 vragen van de test mag schrappen en dan loop ik enorm te grinniken
Ik vind het trouwens vreemd dat een kandidaat 2345 euro biedt. Zo van: ´´Hmm, ik weet niet wat tactisch is om te bieden dus ga ik maar voor een mooi getal. Laat ik even niet 1234 euro maar 2345 euro opschrijven´´.
Van wie zagen we niet wat werd geschreven? Elly, Marjolein, Klaas, Tim. Ik vermoed dat die nog lang in het spel blijven.
De mol kan wel 9000 opgeschreven hebben, dat mag toch ook? Dan kan een kandidaat altijd nog voor de hele pot gaan.
Nee, het maximale bedrag dat geboden kon worden was het bedrag in de pot: 4150 euro. Dat heeft Art ook gezegd tijdens de uitleg van de opdracht