Nou dat weet ik nog net zo niet. Zoals we hebben gezien is dat niet gebeurd. En dan is €2345,- nog altijd een kleiner deel van €4150,- dan wanneer de pot €2600,- of €3000,- zou zijn bijvoorbeeld. Ik denk dat je als mol alsnog probeert geld uit de pot te houden voor een zo'n groot mogelijk rendement.
Eens. Er extra geld in stoppen is onnodig.
Wat dat betreft kunnen we denk ik een aantal dingen stellen. Hieronder mijn interpretatie van de opdracht:
- Cecile pakt de verdubbelaar, dit is een typische kandidatenactie. Om goodwill te winnen is alleen die honderd euro over de streep trekken echt ruim voldoende. Zeker van iemand als Cecile waarvan al niet verwacht wordt dat ze het haalt.
- Taeke haalt 1000 euro binnen en is dus definitief niet de Mol.
- Ellie maakt een fout door de verdubbelaar te missen, maar ze haalt wel de 200 binnen. Klaas haalt net als Ellie 200 euro binnen, maar verspeelt een verdubbelaar. Ik zou beide niet afschrijven op basis van deze opdracht, maar echt verdacht gedrag is het niet.
- Annemieke doet eigenlijk wat de perfecte Mol zou doen in deze opdracht: afgaan met een redelijk bedrag en ook nog een verdubbelaar wegspelen. Die stijgt in de molpeilingen, lijkt me.
- Rop en Marjolein spelen een beetje voor spek en bonen mee. Ze halen niks binnen, maar verliezen ook weinig geld.
- Voor Tim telt een beetje hetzelfde als hierboven, behalve dat hij naar mijn mening wel aardig scout. Het team weet in één keer waar alle schutters zitten. Dat is waardevolle informatie volgens mij.
Samenvattend:
- Niet de mol: Taeke, Cécile
- Waarschijnlijk niet de mol: Tim
- Neutraal: Ellie, Rop, Marjolein, Klaas
- Verdacht: Annemieke