de zinnen van de oudmollen? verzin zinnen voor iedere kandidaat, kies er een die er nog in zit, of zoals nu dus: zorg dat niemand afvalt in aflevering 1, en dan kan je sowieso klaas nemen... de hints die we dan daarbij zoeken moeten dus inwisselbaar zijn. zeg maar een schroevendraaier met verwisselbare koppen.
Wat jij beschrijft is geen afvallerstheorie. Een afvallerstheorie bestaat uit een reeks van hints (of een overkoepelende hint) die de 9 kandidaten ordent op volgorde van afvallen. Aangezien de gesprekjes van oud-Mollen op voorhand zijn opgenomen en maar 1 keer kunnen beluisterd worden door de kandidaten kan het dus niet anders dan dat men voor de opnames al het idee had om MOLCF KLAAS in aflevering 2 te laten komen.
Wat wel kan is dat men voor dit seizoen iets nieuws invoerde met betrekking tot de afleveringtitels. We zijn het nu gewoon dat die titels altijd naar de Mol wijzen, maar wie weet had men dit jaar het idee om de afleveringtitels van de 9 gewone afleveringen te laten wijzen naar de 9 kandidaten. In dat geval kan je dus best een hint naar Klaas voorbereiden in aflevering 2 zonder dat je zelfs hoeft te hebben dat hij nog in het spel is aangezien je toch de 9 kandidaten gaat aanduiden.
Om maar een voorbeeld te nemen:
Aflevering 1: Wijsmaken. Er zijn verschillende verklaringen voor gedaan, maar ik vind het dan het aannemelijkst dat dit naar Remy verwijst die wijsjes maakt.
Aflevering 2: Het laatste woord, letterlijk. Dat zet ons dan op het spoor om Klaas af te strepen als Mol.
Als men Aflevering X nu 'Dubbele verrassing' noemt, dan zou dat een hint kunnen zijn naar Airen die Surprise, surprise presenteert. Je hebt op dat moment niets meer aan de info, maar het is (voor mij en verbeter me aub als ik een denkfout maak) wel een logische manier (zonder te moeten argumenteren dat men executie 1 heeft gesaboteerd) om de Klaas-hint nog enigszins af te doen als een niet naar de Mol wijzende hint.