Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 40400 keer)

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #100 Gepost op: 15-02-2016, 14:46:56 »
Was je erbij?

Nee, maar je bent tamelijk naief als je denkt dat een kandidaat als Annemieke, die haar verdachte echt wel duidelijk heeft voor haarzelf, zoals ze ook honderd keer zegt in de aflevering, nog een vraag spreid op iemand in aflevering 7.
De montage laat ons denken dat sommige mensen in aflevering 7/8/9 nog twijfelen maar dat wordt elk jaar gedaan.
In 2013 werd ook gedaan alsof Paulien in aflevering 8 ook nog Zarayda en Carolien verdacht terwijl ze later aangaf al 100% op Kees te hebben ingevuld vanaf aflevering 5/6

Ik was er niet bij, maar het is 99,9999 aannemelijk dat hun 2 volledig op Klaas hebben ingevuld in dit stadium.

Offline molhunter17

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 15-02-2016, 15:18:38 »
De antwoorden van de test zijn er in principe voor om mensen op een dwaalspoor te zetten.
Net als vorig jaar is het waarschijnlijker om te zoeken naar een antwoord van de mol die alleen naar hem of haar verwijst.
Helaas dit nog niet kunnen ontdekken.
Alleen een antwoord van TEAKE met de nummer van een boot die naar hem en TIM verwees.  ;D

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 15-02-2016, 18:00:39 »
Nee, maar je bent tamelijk naief als je denkt dat een kandidaat als Annemieke, die haar verdachte echt wel duidelijk heeft voor haarzelf, zoals ze ook honderd keer zegt in de aflevering, nog een vraag spreid op iemand in aflevering 7.

De twijfel ligt ook niet bij Annemieke natuurlijk... maar bij Tim. Hem horen we Annemieke verdenken en ZIEN we hem Annemieke aanklikken op de vraag wie is de mol.

Dat zou natuulijk bedrog kunnen zijn maar bij Annemieke is het duidelijk. Die zit op Klaas

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 20-02-2016, 16:58:08 »
Tim maakte een cynische opmerking tien klaas een groen scherm kreeg,  gefeliciteerd klaas, en je hoorde gelach. Iedereen zit op klaas

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #104 Gepost op: 21-02-2016, 11:37:55 »
Aflevering 8

Klaas (0 jokers)
Tim ("Hoofdverdachte.")

13. Voor welk eindbedrag bij de Geldklokken-opdracht is de Mol verantwoordelijk? -> De Mol heeft geen geldklok stopgezet.

Tim (3 jokers)
Klaas ("Vol gas op Klaas, al een tijdje." "Ze zeggen altijd bij WIDM kokeren is heel onhandig. Doe ik toch.")

18. Sprak de Mol het woord 'haremos' uit op tv tijdens de Omroep Santiago-opdracht? -> Ja.

Taeke (1 joker)
Klaas ("Ik ga inzetten op Klaas. En mijn kamergenoot Tim. Ik heb hem niet weg kunnen strepen dus staat ie gewoon als verdachte op mijn lijstje.") (Iets soortgelijks horen we Taeke in aflevering 5 over Tim zeggen.)

20. Wie is de Mol? -> ?.

Annemieke zet haar vrijstelling in en hoeft de test dus niet te maken.

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
« Reactie #105 Gepost op: 21-02-2016, 11:53:33 »
Taeke (1 joker)
Klaas ("Ik ga inzetten op Klaas. En mijn kamergenoot Tim. Ik heb hem niet weg kunnen strepen dus staat ie gewoon als verdachte op mijn lijstje.") (Iets soortgelijks horen we Taeke in aflevering 5 over Tim zeggen.)
Dat werd inderdaad weer mooi suggestief in de aflevering opgenomen. Ze laten de kandidaten gewoon iedereen aflopen en daardoor lijkt het alsof Taeke deels op Tim heeft ingezet. Hij is echt niet dom en gaat echt niet meer spreiden voor de finale, dus hij heeft ook vol op Klaas ingezet. Hij zegt alleen dat hij Tim niet definitief heeft kunnen wegstrepen als mol.

De productie heeft op deze manier de finale opgezet als Tim versus Klaas. Van Annemieke weten we dat ze al lang volledig op Klaas zit, dus dat laten ze (ook vanwege de vrijstelling die ze toch al heeft) volledig weg. Eigenlijk weet je ook al dat Tim en Annemieke al lang goed op Klaas zitten, omdat Klaas sinds een aantal afleveringen alleen nog maar Annemieke en Tim noemt als mogelijke molverdachten. De kans is groot dat zij dus de finale zullen halen en dus krijgt de mol de instructie om ze als verdachten te noemen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 21-02-2016, 12:00:44 »
Eigenlijk weet je ook al dat Tim en Annemieke al lang goed op Klaas zitten, omdat Klaas sinds een aantal afleveringen alleen nog maar Annemieke en Tim noemt als mogelijke molverdachten. De kans is groot dat zij dus de finale zullen halen en dus krijgt de mol de instructie om ze als verdachten te noemen.

Of de Mol vindt iedere aflevering iedereen verdacht en je monteert er na de finale gewoon enkel de finalisten in. Lijkt me het meest praktische uiteindelijk.

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #107 Gepost op: 21-02-2016, 12:01:14 »
Taeke zei dat hij vol op Tim had ingezet.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 21-02-2016, 12:03:21 »
Maar waarom suggereren dat Taeke Tim ook verdenkt? De mol kan nog steeds Tim zijn al hadden ze Taeke alleen Klaas als verdachte laten zeggen, dus ze hadden Taeke zijn biecht helemaal niet aan hoeven passen om de spanning hoog te houden. Wellicht wilden ze niet dat duidelijk werd dat Klaas allang door de mand gevallen is bij de kandi's.

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #109 Gepost op: 21-02-2016, 12:09:50 »
Wellicht wilden ze niet dat duidelijk werd dat Klaas allang door de mand gevallen is bij de kandi's.
Natuurlijk en dat proberen ze al een aantal afleveringen. En nogmaals, door Taeke te laten zeggen dat hij Tim niet als verdachte kan wegstrepen en de biecht van Annemieke niet te laten zin (die al lang vol op Klaas zit) houden ze de biechten een beetje in evenwicht tussen Tim en Klaas voor de finale.

Taeke zegt letterlijk: "Je moet steeds meer gaan toespitsen op een of twee personen. Ik ga inzetten op Klaas. En ehm... mijn kamergenoot Tim. Ik heb hem niet weg kunnen strepen dus staat ie gewoon als verdachte op mijn lijstje." Hij zegt dus letterlijk op Klaas in te zetten. Dat "En ehm..." slaat erop dat hij Tim niet heeft kunnen uitsluiten als mol, maar niet dat hij op hem heeft gestemd.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #110 Gepost op: 21-02-2016, 12:13:25 »
Dan moet je toch even kijken naar de extra beelden van de afvaller. Taeke zegt echt letterlijk dat hij vol op Tim ingezet heeft bij de laatste test.

https://youtu.be/fCgjrqIi98M

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #111 Gepost op: 21-02-2016, 12:16:15 »
Dan moet je toch even kijken naar de extra beelden van de afvaller. Taeke zegt echt letterlijk dat hij vol op Tim ingezet heeft bij de laatste test.

https://youtu.be/fCgjrqIi98M

Hij zegt juist dat hij Tim volledig vertrouwt.

Taeke: "[A]lleen had ik gelukkig met Tim iemand die me wel aan een beetje informatie kon helpen want hij heeft natuurlijk helemaal geen geld binnengebracht dus hij kon zich focussen op andere dingen. En op die manier heb ik eigenlijk voor mijn gevoel heel veel informatie kunnen vergaren."
(...) Art: "Hoe zeker ben jij van je zaak als het om Tim gaat?"
Taeke: "Eh, ja zo zeker als ik kan zijn. Je weet nooit 100% zeker maar ik heb wel vol ingezet en ik heb wel, ik heb het gevoel dat ik ook een teamspeler om me heen nodig had om ver te komen. Dat is het gevoel dat ik sowieso nodig had en dat heb ik in Tim gevonden. En als het de Mol blijkt te zijn dan heeft ie het heel goed gedaan. Maar ja aan de andere kant, ik ben ook heel ver gekomen dus daar heb ik ook zeker wat aan gehad."
« Laatst bewerkt op: 21-02-2016, 12:21:10 door Heinz »

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 21-02-2016, 12:19:40 »
Als je goed luistert hoor je dat hij Tim vertrouwt. Dat strookt dus ook niet met de gedachte dat hij nog op Tim heeft ingezet. Hij ging gewoon vol op Klaas.

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #113 Gepost op: 21-02-2016, 12:20:00 »
Hij zegt dat hij heel veel informatie van Tim heeft gekregen en dat hij redelijk zeker van zijn zaak/mol is. En als het Tim blijkt te zijn heeft hij het heel goed gedaan. Dat zegt mij dus dat hij vol op Klaas heeft ingezet. Iets wat hij in de biechten tijdens de aflevering ook letterlijk zegt.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 21-02-2016, 12:22:43 »
Hij zegt juist dat hij Tim volledig vertrouwt.

Ja idd. Hij zat dus vol op Klaas. En geen emotioneel traantje wegpinkmoment. Dus dat was dan toch die van Rop

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 21-02-2016, 12:27:11 »
Ja idd. Hij zat dus vol op Klaas. En geen emotioneel traantje wegpinkmoment. Dus dat was dan toch die van Rop

::rofl::

Of hij komt nog. Tim is de mol en Annemieke moet huilen omdat ze hem zo vertrouwd heeft  ;D

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 21-02-2016, 12:28:10 »

Of hij komt nog. Tim is de mol en Annemieke moet huilen omdat ze hem zo vertrouwd heeft  ;D

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #117 Gepost op: 21-02-2016, 12:31:20 »
Nou ik hoor Art toch de vraag stellen: "Hoe zeker ben jij van je zaak als het om Tim gaat?"

Daarop antwoord Taeke: "Zo zeker als ik kan zijn. Je weet nooit 100% zeker, maar ik heb wel vol ingezet"
« Laatst bewerkt op: 21-02-2016, 12:33:19 door Hellevuur »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #118 Gepost op: 21-02-2016, 12:32:33 »
Nou ik hoor Art toch de vraag stellen: "Hoe zeker ben jij van je zaak als het om Tim gaat?"

Daarop antwoord Taeke: "Zo zeker als ik kan zijn, maar ik heb wel vol ingezet"

Maar uit de rest van het gesprek valt op te maken dat Art met zijn vraag bedoelt: hoe zeker ben je dat je Tim kunt vertrouwen? Omdat Taeke net verteld heeft dat hij op de informatie van Tim af is gegaan.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 21-02-2016, 12:32:42 »

Daarop antwoord Taeke: "Zo zeker als ik kan zijn, maar ik heb wel vol ingezet"

Daarmee bedoelt Art dus: Hoe zeker ben je dat je maatje Tim de mol niet is...
Taeke zegt ook: als hij het wel is heeft hij het heel goed gedaan