Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 189657 keer)

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #100 Gepost op: 11-01-2016, 22:29:44 »
Er zijn mannen die v-hals dragen ;D
Zoals deze...

"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Koemba

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #101 Gepost op: 11-01-2016, 22:50:40 »
Zullen al die stukjes nu al aan elkaar passen? Ik betwijfel het, maar leuke poging.

Offline Mollenmania

• Forumlid
Re:
« Reactie #102 Gepost op: 11-01-2016, 22:53:23 »
Zullen al die stukjes nu al aan elkaar passen? Ik betwijfel het, maar leuke poging.

Nee... ik ook. Ik kan me eigenlijk ook bijna niet voorstellen dat we de mol kunnen zien/herkennen als we al die tweets hebben, zou toch te makkelijk zijn?

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re:
« Reactie #103 Gepost op: 11-01-2016, 23:23:57 »
Ik ga er vanuit dat alle stukjes in rechte banen gesneden zijn en in die banen aan elkaar komen te liggen. Ik ben wel bang dat we stukjes gaan missen, omdat de kandidaten niet al het geld gaan verdienen.

Ik heb een plaatje bijgevoegd van mijn gepuzzel tot nu toe. Helaas wel wat klein om aan de maximale bestandsgrootte te voldoen.
Nummers komen overeen met de aflevering en de alfabetische aanduiding is van links naar recht, boven naar beneden.
De gekleurde lijnen geven mijn inschatting weer van de waarschijnlijkheid van links: Donker groen ben ik vrij zeker van; groen-geel is waarschijnlijk; geel is aannemelijk; geel-oranje is plausibel; oranje is mogelijk; rood is mogelijk, maar onwaarschijnlijk (omdat een andere verbinding logischer lijkt).
Super duidelijke verschillende categorieën. :P Ik kan ook op slag weer van mening veranderen over een bepaalde inschatting.
Bij niet aansluitende stukken ligt de volgorde niet vast.

Leuke puzzel dit. Jammer dat ik een week moet wachtend op de volgende stukjes.

EDIT> Ehhh, 2G ligt verkeerd. Zie net dat die een witte rand heeft. Deze hoort dus 180 graden gedraaid in de rij van 1F en 2C. Of 1F en 2C moeten juist 180 graden gedraaid. Ik verwacht nog wel dat 2B en 2G in dezelfde kolom zitten. Meer stukje!!!! Please!!!
EDIT2> Twijfel toch behoorlijk over de 2D-1B combi. Ik dacht dat 1B verkleurd was, maar er lijkt een kleurverloop te zitten in 2D die mist in 1B. Hmmm. 1C toch links van 1I. OK, ik zal jullie niet meer lastig vallen met elke gedachte verandering.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2016, 00:09:51 door Rat »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #104 Gepost op: 12-01-2016, 10:02:34 »
Mooi hoe je het aanpakt. ::ok::

Offline Mollestant

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 12-01-2016, 21:40:44 »
Leuk gedaan!  benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien :)

Offline Koemba

• Forumlid
Re:
« Reactie #106 Gepost op: 12-01-2016, 22:15:31 »
Nice Rat, dat ziet er idd beter uit ::ok::

Offline Molduck

• Forumlid
  • keep calm and be happy’s
« Reactie #107 Gepost op: 12-01-2016, 23:24:33 »
Leuk gedaan rat mooie aanpak
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 14-01-2016, 13:26:57 »
misschien zie je meer als je de verschillende gezichten over de achterkanten van de geldbiljetten projecteert?
er was eens......

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #109 Gepost op: 14-01-2016, 21:18:36 »
misschien zie je meer als je de verschillende gezichten over de achterkanten van de geldbiljetten projecteert?
Ik heb al flink lopen zoeken naar foto's en heb er een paar uitgepikt waarvan ik denk dat ze gebruikt kunnen zijn. Maar het is nog heel erg gokken en er is kans dat ze speciaal voor WIDM een foto hebben gemaakt. Ik heb ook nog geen idee hoe groot de stukjes zijn t.o.v. een foto.

Ik vind dit een vermakelijke hint (in wording).

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
Re:
« Reactie #110 Gepost op: 14-01-2016, 22:17:24 »
Ik ga er vanuit dat alle stukjes in rechte banen gesneden zijn en in die banen aan elkaar komen te liggen. Ik ben wel bang dat we stukjes gaan missen, omdat de kandidaten niet al het geld gaan verdienen.

Ik heb een plaatje bijgevoegd van mijn gepuzzel tot nu toe. Helaas wel wat klein om aan de maximale bestandsgrootte te voldoen.
Nummers komen overeen met de aflevering en de alfabetische aanduiding is van links naar recht, boven naar beneden.
De gekleurde lijnen geven mijn inschatting weer van de waarschijnlijkheid van links: Donker groen ben ik vrij zeker van; groen-geel is waarschijnlijk; geel is aannemelijk; geel-oranje is plausibel; oranje is mogelijk; rood is mogelijk, maar onwaarschijnlijk (omdat een andere verbinding logischer lijkt).
Super duidelijke verschillende categorieën. :P Ik kan ook op slag weer van mening veranderen over een bepaalde inschatting.
Bij niet aansluitende stukken ligt de volgorde niet vast.

Leuke puzzel dit. Jammer dat ik een week moet wachtend op de volgende stukjes.

EDIT> Ehhh, 2G ligt verkeerd. Zie net dat die een witte rand heeft. Deze hoort dus 180 graden gedraaid in de rij van 1F en 2C. Of 1F en 2C moeten juist 180 graden gedraaid. Ik verwacht nog wel dat 2B en 2G in dezelfde kolom zitten. Meer stukje!!!! Please!!!
EDIT2> Twijfel toch behoorlijk over de 2D-1B combi. Ik dacht dat 1B verkleurd was, maar er lijkt een kleurverloop te zitten in 2D die mist in 1B. Hmmm. 1C toch links van 1I. OK, ik zal jullie niet meer lastig vallen met elke gedachte verandering.

Goed bezig Rat! Ik heb de stukjes ook in Photoshop gezet en ben er achter gekomen dat als je een beetje met het contrast en de helderheid speelt je ook een beeld krijgt wat er op de donkere stukjes staat. Dat maakt het net wat makkelijker om stukjes te vinden die bij elkaar passen.

edit: Ik denk dat de mol als een donker silhouet op een geel/oranje achtergrond wordt afgebeeld (lijkt wel een soort doek ofzo). Laat je dus niet vangen, want het lijkt inderdaad op huid ;)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2016, 22:22:49 door Hellevuur »

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 14-01-2016, 23:16:18 »
ook dat is een mogelijkheid.. dat het plaatje wordt gevormd door de donkere delen ipv de lichte
er was eens......

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #112 Gepost op: 15-01-2016, 16:23:02 »
Ik denk dat ik een deel van de puzzel heb opgelost.

Wat ik heb gevonden kan een spoiler zijn! (Zeker als er meer briefjes komen zal het duidelijker worden!)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Na lang klooien met de briefjes en de verhoudingen ben ik uiteindelijk hier op uitgekomen:
...óf niet!

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #113 Gepost op: 15-01-2016, 16:27:43 »

Wat ik heb gevonden kan een spoiler zijn! (Zeker als er meer briefjes komen zal het duidelijker worden!)
Na lang klooien met de briefjes en de verhoudingen ben ik uiteindelijk hier op uitgekomen:

Lekker bezig Pac-Mol!!! En past dan voornamelijk alleen op Klaas zijn foto naar jouw inzicht? Of ook andere kandidaten met peper-en zout haar? ;-)
Meer L

Offline Amateur

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 15-01-2016, 16:30:25 »
Mooie poging. Een ding: het deel met de vier stukjes lijkt qua kleur niet helemaal met elkaar te matchen, Pac. Of heb ik dit zelf fout?

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #115 Gepost op: 15-01-2016, 16:59:47 »
Mooie poging. Een ding: het deel met de vier stukjes lijkt qua kleur niet helemaal met elkaar te matchen, Pac. Of heb ik dit zelf fout?
Het kwam bij mij ook niet helemaal uit. Dat was de beste plek om het onderste briefje te plaatsen voor zover ik zag. Het kan aan de belichting liggen - maar 'voor hetzelfde geld' kun je de briefjes ook op net andere plekken leggen. Ik heb nu voor een 8x24 verdeling van de foto in molbriefjes gekozen, maar dat kan net zo goed 6, 7 of 9 op een rij zijn. 8 keer 24 zou inhouden dat er zo'n 192 briefjes in het spel kunnen komen dit seizoen. Dat is behoorlijk wat voor 25 opdrachten. Maar volgende week is er al een opdracht waarin de briefjes in drie stukjes worden gedeeld met wel een volle achterkant, dus wie weet.
...óf niet!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 15-01-2016, 17:03:06 »
Het kwam bij mij ook niet helemaal uit. Dat was de beste plek om het onderste briefje te plaatsen voor zover ik zag. Het kan aan de belichting liggen - maar 'voor hetzelfde geld' kun je de briefjes ook op net andere plekken leggen. Ik heb nu voor een 8x24 verdeling van de foto in molbriefjes gekozen, maar dat kan net zo goed 6, 7 of 9 op een rij zijn. 8 keer 24 zou inhouden dat er zo'n 192 briefjes in het spel kunnen komen dit seizoen. Dat is behoorlijk wat voor 25 opdrachten. Maar volgende week is er al een opdracht waarin de briefjes in drie stukjes worden gedeeld met wel een volle achterkant, dus wie weet.

Er bestaan ook briefjes van 10 euro. Als je 200 euro uitdeelt in briefjes van 10 dan heb je er toch ook weer 20 bij.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #117 Gepost op: 15-01-2016, 21:19:09 »
<snip>
::ok:: Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben! Het zou een heel logische zijn. Goed man, ik had er helemaal niet bij stil gestaan naar de afbeelding op het molgeld te kijken.

Ik denk dat het niet perse nodig is om de achtergrond zwart te maken. Als je kijkt naar het portret op het briefje dan hebben ze zodanig met helderheid en contrast gespeeld dat de bloes zwart is. De zwarte stukjes kunnen de bloes zijn en zoals Hellevuur zij kunnen de oranje gele stukjes de achtergrond zijn.

Ik heb mijzelf de methode aangeleerd om redelijk snel van foto’s een stippenpatroon te maken zoals op achterkant van de briefjes. Wat veel foto’s niet hebben, maar deze wel, is een snelle overgang van licht naar donker, zoals op de puzzelstukjes.
Nog geen idee waar de stukjes horen te zitten. Ik vermoed dat ze iets kleiner zijn t.o.v. de foto dan jij ze hebt gebruikt. Dat is één van de grote mysteries voor mij op het moment: Uit hoeveel stippen bestaat/ontstaat het plaatje? Iemand enig idee hoeveel briefjes er in het verleden op een printvel zaten? Hoeveel briefjes worden er meestal verkocht of weggeven tijdens de fandag. Ik vermoed dat een hele factor is van het aantal briefjes op een vel. Ik ben tot waarschijnlijk van te veel briefjes uitgegaan. Het zou ook nog best kunnen dat ze met de lange kant naar boven moeten liggen.

Daar gaat mijn avond...  ::rofl::

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 15-01-2016, 22:46:17 »
misschien heb je hier iets aan?
er was eens......

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #119 Gepost op: 15-01-2016, 22:55:25 »
::rofl::

Heb je met de ministeck zitten spelen stormpie?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.